Mijn Discover 2 td5 (2002) krijgt een ouderdomsprobleempje waarbij de hemelbekleding hier en daar wat loslaat.
weet iemand een adres om dit te laten herstellen?
alvast bedankt
D2Td5 2002 : Hemelbekleding laat los
-
Roger B.
Re: D2Td5 2002 : Hemelbekleding laat los
-nieuwe hemel voor zover nog leverbaar bij de dealer
-al dan niet zelf hemel verwijderen of gehele auto naar autostoffeerder brengen en daar laten doen
-zelf opnieuw bekleden
-zelf stof verwijderen en hemel spuiten met verf, plastidip or whatever
-al dan niet zelf hemel verwijderen of gehele auto naar autostoffeerder brengen en daar laten doen
-zelf opnieuw bekleden
-zelf stof verwijderen en hemel spuiten met verf, plastidip or whatever
gone
Toevallig ben ik net ook aan de hemelbekleding begonnen.
Vorige week de hemel uit de auto verwijderd en de oude bekleding verwijderd. Het lastigste is de oude lijmlaag eraf krijgen. Nu even wachten op de nieuwe bekleding, voor we weer verder kunnen.
Vorige week de hemel uit de auto verwijderd en de oude bekleding verwijderd. Het lastigste is de oude lijmlaag eraf krijgen. Nu even wachten op de nieuwe bekleding, voor we weer verder kunnen.
Defender 130 TD5
88 Series III diesel
88 Series III diesel
-
Roger B.
las ergens voor de P38 dat ze het met een hogedruk reiniger er af spoten... heb het bij de HSE met een luchtspuitje vanaf geblazen, die bruine plakschuimzooi, alleen het laatste plaklaagje zit er dan nog aan, maar dat gaat er met een of ander oplosmiddel wel vanaf
gone
Ik heb het er met een plastic mesje afgeschraapt. Ik was bang om de hemel te beschadigen.
Defender 130 TD5
88 Series III diesel
88 Series III diesel
Ik heb het vorig jaar ook gedaan. Als ik nog in NL zou wonen had ik het voor je gedaan/geholpen.
Het is een bekend probleem en wordt veroorzaakt omdat het schuim dat tussen het stof en de hemel zit broos wordt en los laat door leeftijd en hitte. Soms wordt het ook veroorzaakt door het lekken van de dakramen. Als de hemelbekleding er uit is zou ik sowieso de dakramen goed bekijken en als nodig (of preventief) opnieuw waterdicht maken.
Ik heb lang gezocht naar de goede kleur beige maar niet gevonden. De meeste waren te grijs waardoor al het kunststof er wel erg vies bruin uit zag. Je hebt ook extra breedte stof nodig, met standaard breedte red je het maar net. Ik heb uiteindelijk zwarte stof gekocht op een LR show en al mijn kunststof trim ook zwart gemaakt. Ik vond het stofferen nog niet meevallen, zeker niet omdat mijn stukje stof wel erg krap was. Het is uiteindelijk wel erg mooi geworden en omdat de Disco heel veel glas heeft en het dak hoog is komt het niet te claustrofobisch over.

Ik ken meerdere die de stof er simpel afgehaald hebben en de hemel geschilderd hebben.
Een kennis van mij heeft deze gespoten met simpele verf spuitbussen. Dit is zijn foto:

Edit: kwam dit topic op de D2Boysclub ook nog tegen. (je moet wel eerst inloggen)
http://thed2boysclub.co.uk/viewtopic.php?f=2&t=43653
Het is een bekend probleem en wordt veroorzaakt omdat het schuim dat tussen het stof en de hemel zit broos wordt en los laat door leeftijd en hitte. Soms wordt het ook veroorzaakt door het lekken van de dakramen. Als de hemelbekleding er uit is zou ik sowieso de dakramen goed bekijken en als nodig (of preventief) opnieuw waterdicht maken.
Ik heb lang gezocht naar de goede kleur beige maar niet gevonden. De meeste waren te grijs waardoor al het kunststof er wel erg vies bruin uit zag. Je hebt ook extra breedte stof nodig, met standaard breedte red je het maar net. Ik heb uiteindelijk zwarte stof gekocht op een LR show en al mijn kunststof trim ook zwart gemaakt. Ik vond het stofferen nog niet meevallen, zeker niet omdat mijn stukje stof wel erg krap was. Het is uiteindelijk wel erg mooi geworden en omdat de Disco heel veel glas heeft en het dak hoog is komt het niet te claustrofobisch over.

Ik ken meerdere die de stof er simpel afgehaald hebben en de hemel geschilderd hebben.
Een kennis van mij heeft deze gespoten met simpele verf spuitbussen. Dit is zijn foto:

Edit: kwam dit topic op de D2Boysclub ook nog tegen. (je moet wel eerst inloggen)
http://thed2boysclub.co.uk/viewtopic.php?f=2&t=43653
Paul,
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.
iedereen bedankt voor de goede tips, ik hoop dat ik handig genoeg ben om dit zelf te doen. Ik heb geen dakramen dus lekkage zal het probleem niet zijn. Een van de weinige HSE zonder dakramen denk ik.
Bedankt,
Rogier
Bedankt,
Rogier
-
Roger B.
stijlbekledingen
A-stijlen zitten geklikt
B-stijlen zitten met staalbeugeltje om de deursponning achter het deurrubber en bij de gordel
C/D stijlen zitten met drukkers en schroeven
Alarmsensors blokje zit met klemmetjes in de hemel, kan er zo uit gewipt worden
zonnekleppen en kaartvak allemaal geschroefd, de verlichting achter het glaasje
even wat ik zo snel bedenk als tips
A-stijlen zitten geklikt
B-stijlen zitten met staalbeugeltje om de deursponning achter het deurrubber en bij de gordel
C/D stijlen zitten met drukkers en schroeven
Alarmsensors blokje zit met klemmetjes in de hemel, kan er zo uit gewipt worden
zonnekleppen en kaartvak allemaal geschroefd, de verlichting achter het glaasje
even wat ik zo snel bedenk als tips
gone
Vandaag de nieuwe bekleding erop gelijmd. Dit heeft wel wat moeite gekost maar het is uiteindelijk wel gelukt. Eén van deze dagen de hemelbekleding terug de auto inbouwen.
Defender 130 TD5
88 Series III diesel
88 Series III diesel
-
Dennis Schoonen
hoi,
deze week breng ik de boodschappenwagen (crossfire) naar stoffeerder in Vlissingen.
Krijgt nieuwe hemel. Kosten ca. €300,-
Binnen 1 dag klaar. Op zich niet duur. Gegevens stoffeerder kan ik je toezenden.
gr Dennis
deze week breng ik de boodschappenwagen (crossfire) naar stoffeerder in Vlissingen.
Krijgt nieuwe hemel. Kosten ca. €300,-
Binnen 1 dag klaar. Op zich niet duur. Gegevens stoffeerder kan ik je toezenden.
gr Dennis