Scheef staan 110 Td5

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Peu

Re: Scheef staan 110 Td5

Berichtdoor Peu » 17 Sep 2015, 22:02

Met de melding vooraf dat de nieuwe veren (voorzijde) wss het scheef staan niet zou oplossen toch gekozen voor wat soepelere veren van HT. Dedze zijn L en R verschillend in lengte. Desondanks het scheef staan niet verbetert maar de vering op zich wel. Rijdt een stuk fijner!
Echter,.. Bij hoge drempels afrijden komt hij voor soms tegen de "aanslag"
Ook met terrein rijden voel je dat heel soms.
Is dit het compromis of toch beter dan de stuggere veren terug monteren??
Ik weet het zo langzamerhand niet meer.... :roll:
Failing to prepare is preparing to fail!

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 17 Sep 2015, 22:12

daarom is het zo lastig veren te adviseren... je moet ze allemaal gereden hebben (en dan ook nog met de verschillende dempers) om er wat van te kunnen zeggen, en dan nog zal deadviseur andere voorkeuren hebben dan de geadviseerde
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 17 Sep 2015, 22:26

Peu schreef:Met de melding vooraf dat de nieuwe veren (voorzijde) wss het scheef staan niet zou oplossen toch gekozen voor wat soepelere veren van HT. Dedze zijn L en R verschillend in lengte. Desondanks het scheef staan niet verbetert maar de vering op zich wel. Rijdt een stuk fijner!
Echter,.. Bij hoge drempels afrijden komt hij voor soms tegen de "aanslag"
Ook met terrein rijden voel je dat heel soms.
Is dit het compromis of toch beter dan de stuggere veren terug monteren??
Ik weet het zo langzamerhand niet meer.... :roll:

Tja, ik had mijzelf bijna herhaald .... men leze:   viewtopic.php?f=14&t=7875&start=30#p63856

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 17 Sep 2015, 22:51

Precies, zo wordt het een dure trial and error zoektocht. Het doorslaan heeft een standaard Disco II ook. Die heeft dan ook geen veren voor maar puddingpotten. Het monteren van andere schokbrekers zoals Koni's helpt maar is weer een flinke investering en het kan zijn dat het comfort van je veren wat teniet wordt gedaan..... :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Peu

Berichtdoor Peu » 19 Sep 2015, 10:30

Edward schreef:Precies, zo wordt het een dure trial and error zoektocht. Het doorslaan heeft een standaard Disco II ook. Die heeft dan ook geen veren voor maar puddingpotten. Het monteren van andere schokbrekers zoals Koni's helpt maar is weer een flinke investering en het kan zijn dat het comfort van je veren wat teniet wordt gedaan..... :roll:

Er zitten dus rondom nieuwe koni's HT onder. Achter 1 klik meer demping gegeven voor de montage. Voorzijde standaard eronder gemonteerd. misschien die wat stugger zetten. Of was het nu alleen de rebound die je af kan stellen en niet de ingaande demping? :roll:
Failing to prepare is preparing to fail!

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 19 Sep 2015, 10:38

Peu schreef:
Edward schreef:Precies, zo wordt het een dure trial and error zoektocht. Het doorslaan heeft een standaard Disco II ook. Die heeft dan ook geen veren voor maar puddingpotten. Het monteren van andere schokbrekers zoals Koni's helpt maar is weer een flinke investering en het kan zijn dat het comfort van je veren wat teniet wordt gedaan..... :roll:

Er zitten dus rondom nieuwe koni's HT onder. Achter 1 klik meer demping gegeven voor de montage. Voorzijde standaard eronder gemonteerd. misschien die wat stugger zetten. Of was het nu alleen de rebound die je af kan stellen en niet de ingaande demping? :roll:

Zolang je geen loodzware lier voorop hebt vóór gewoon de gewone moderne standaardveren monteren.
Dat lijkt mij de eenvoudigste en goedkoopste oplossing (en de kortste zoektocht).

Ik heb met de standaardveren (en standaard schokdempers) nog nooit last van doorslag gehad, en dat terwijl je soms toch gemeen verrast kan worden door een verkeersdrempel.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 19 Sep 2015, 14:36

half advies is geen advies Marc.... vering en het goed werken ervan is een samenwerking tussen veren (voor ÉN achter) en schokdempers.

die veren die bij jou goed werkten kunnen maar zo tegenvallen met andere achterveren en andere dempers...
gone

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 19 Sep 2015, 15:45

Even een update tijdens mijn vakantie (Nu omgeving Malaga 28 gr.). Ik heb nu ruim 4000 km gereden waarvan zo'n 100 terrein. Configuratie vóór en achter standaard veren (achter lucht) en de montage van Koni Raid rondom. Niets anders dan lof voor de geweldige souplesse die mijn D2 nu heeft. Had ik met de standaard dempers, wel degelijk last van doorslaan, dat is nu verleden tijd. ik heb de Raid dempers op standaard laten staan. Zelfs met een lege auto, is de demping zeker niet te hard. De auto staat overigens scheef op commando ;) Luchtvering is ideaal om je daktent snel horizontaal te zetten op de camping. Nog maar 4 weken vakantie :D

Groet, Chris

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 19 Sep 2015, 16:00

Roger B. schreef:half advies is geen advies Marc.... vering en het goed werken ervan is een samenwerking tussen veren (voor ÉN achter) en schokdempers.

die veren die bij jou goed werkten kunnen maar zo tegenvallen met andere achterveren en andere dempers...

Roger B.

Peu heeft achter standaard 110 CSW veren, en de Koni HT zou vergelijkbaar zijn (als ik de ervaringen goed interpreteer) met de LandRover standaard shocks, dus lijken standaard-veren vóór een eerste/voor de hand liggende keus.
Verder is het vooral een kwestie van trial and error .... en dat is maar wat vaak "error". dus dicht mogelijk blijven bij de standaardsetting en dan kijken wat en hoe je verder wilt verbeteren is handiger als met een tamelijk willekeurige gok beginnen.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 19 Sep 2015, 16:08

Waterrover schreef: Luchtvering is ideaal om je daktent snel horizontaal te zetten op de camping. Nog maar 4 weken vakantie :D

Groet, Chris

hoe doe je dat dan? of heb je zo'n afstand bediening erbij?
gone

Terug naar “Techniek”