dat dacht ik. Ik heb ook stijvere veren én luchtondersteuning. Deze laatste is zonder belading natuurlijk "leeg". Ik probeer een setting te vinden die met en zonder belading goed dempt. Achter kan je zoals gezegd nog makkelijk aanpassen na wat tests....JoostKenya schreef:Walterke schreef:Even kort de rebound stabiliseert de auto, en het gewicht op de voorwielen is meer dan op de achterwielen. meer rebound voor dus
Achter heb je stijvere veren waarin meer energie opgeslagen wordt bij inveren. Instabiliteit op de achteras heeft potentieel meer impact op het totale voertuiggedrag. En bovendien staan de dempers achter onder een hoek waardoor ze minder effectief werken. Daarom zou ik juist zeggen: meer rebound op de achteras vooral bij de montage van heavy duty veren.
Scheef staan 110 Td5
Re: Scheef staan 110 Td5
Failing to prepare is preparing to fail!
Re: Scheef staan 110 Td5
Achter nu ook de Koni Heavy Tracks laten monteren door Bas4Cars. Demping voor de montage 1 klik extra gegeven. Dit vanwege standaard aanwezige daktent op rek en verhoogde vloer met Mobile Systems lade!
Moet zeggen dat rijdt echt geweldig!
Gisteren ook de 110 maar eens gewogen met volle tank en zonder personen....2400Kg schoon aan de haak!! Per as wegen kon helaas niet.
Volgende week vrijdag naar ET voor fusee reparatie en kijken naar de scheve vering. Aan de voorzijde schijn ik gelijke veren te hebben (die moeten verschillend zijn) en komen van een "90. Achter zijn ze ok maar wss wel OE heavy duty. Deze set kwam bij Verbeek vandaan (Puma) en zou geschikt zijn geweest voor onze auto?!?!?
Nieuwe veren set van OME ligt daar al klaar. Met soepele veren kan ik lekkerder rijden met dagelijks verkeer en tijdens vakanties pompen we de balgen op....zoiets...?!
Moet zeggen dat rijdt echt geweldig!
Gisteren ook de 110 maar eens gewogen met volle tank en zonder personen....2400Kg schoon aan de haak!! Per as wegen kon helaas niet.
Volgende week vrijdag naar ET voor fusee reparatie en kijken naar de scheve vering. Aan de voorzijde schijn ik gelijke veren te hebben (die moeten verschillend zijn) en komen van een "90. Achter zijn ze ok maar wss wel OE heavy duty. Deze set kwam bij Verbeek vandaan (Puma) en zou geschikt zijn geweest voor onze auto?!?!?
Nieuwe veren set van OME ligt daar al klaar. Met soepele veren kan ik lekkerder rijden met dagelijks verkeer en tijdens vakanties pompen we de balgen op....zoiets...?!
Failing to prepare is preparing to fail!
Re: Scheef staan 110 Td5
Veren zijn we nog niet uit en of het scheef staan dan ook opgelost is, is de vraag.
Wel zijn de achterschokbrekers gemonteerd!!
Kijk maar,.....wat een prutsers zitten er tussen de zogenaamde "specialisten". ik wordt er echt niet goed van...!!

Tekst overbodig, denk ik?!
Idem:
Wel zijn de achterschokbrekers gemonteerd!!
Kijk maar,.....wat een prutsers zitten er tussen de zogenaamde "specialisten". ik wordt er echt niet goed van...!!
Tekst overbodig, denk ik?!
Idem:
Laatst gewijzigd door Peu op 19 Aug 2015, 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Failing to prepare is preparing to fail!
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Scheef staan 110 Td5
Peu schreef:..... . Achter zijn ze ok maar wss wel OE heavy duty. Deze set kwam bij Verbeek vandaan (Puma) en zou geschikt zijn geweest voor onze auto?!?!?
Nieuwe veren set van OME ligt daar al klaar. Met soepele veren kan ik lekkerder rijden met dagelijks verkeer en tijdens vakanties pompen we de balgen op....zoiets...?!
Peu schreef:Veren zijn we nog niet uit en of het scheef staan dan ook opgelost is, is de vraag.
Wel zijn de achterschokbrekers gemonteerd!!
Dag Peu,
Lees de historie nog eens door:
Je hebt achter 2x groen + 1x wit, en dat zijn "normale" dual-rate (dus "luxe") standaard-veren voor een 7 persoons 110.
Het zijn dus géén HeavyDuty veren, maar gewoon de meest soepele maar ook progressieve veren, geschikt voor het normale gebruik en voor alle (gebruikelijke) beladingen van een 110.
Met die achterveren zou je dus gewoon goed moeten zitten (met eventueel een lucht-hulpveer bij extra beladingen).
Het zijn de voorveren die niet bij een 110 passen.
Groeten MarcS
Re: Scheef staan 110 Td5
hoi Marc, dit klopt. Rob S én ook ET Coevorden hebben dit bevestigd. De voorveren kloppen niet..keep you guy's posted!Landmarcs schreef:Dag Peu,
Lees de historie nog eens door:
Het zijn de voorveren die niet bij een 110 passen.
Groeten MarcS
Failing to prepare is preparing to fail!
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Scheef staan 110 Td5
Peu schreef:hoi Marc, dit klopt. Rob S én ook ET Coevorden hebben dit bevestigd. De voorveren kloppen niet..keep you guy's posted!Landmarcs schreef:Dag Peu,
Lees de historie nog eens door:
Het zijn de voorveren die niet bij een 110 passen.
Monteer nu eens gewone standaard-veren vóór (aangenomen dat je geen super heavy lier voorop hebt).
D'r is het nodige op en aan te merken op het werk van de LandRover engineers maar soms - en in ieder geval bij de veren - hebben ze toch best aardig werk geleverd bij het ontwerpen van een en ander.
Groeten MarcS
Re: Scheef staan 110 Td5
Peu schreef:Veren zijn we nog niet uit en of het scheef staan dan ook opgelost is, is de vraag.
Wel zijn de achterschokbrekers gemonteerd!!
Kijk maar,.....wat een prutsers zitten er tussen de zogenaamde "specialisten". ik wordt er echt niet goed van...!!![]()
![]()
Tekst overbodig, denk ik?!
Idem:
Ik mis de ringen die tussen de schokdemper steun gaan en de bussen
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: Scheef staan 110 Td5
Walterke schreef:Ik mis de ringen die tussen de schokdemper steun gaan en de bussengeweldig
Misschien zaten die er niet bij?
Zo kreeg ik Koni Heavy Track achterdempers geleverd met een setje veel te kleine rubbers, ringen en moeren. Dus terug naar de automaterialenhandel en een week later een nieuwe complete set correcte rubbers etc. geleverd gekregen, waarna ik de dempers kon monteren.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: Scheef staan 110 Td5
Erik Peters schreef:Walterke schreef:Ik mis de ringen die tussen de schokdemper steun gaan en de bussengeweldig
Misschien zaten die er niet bij?
Zo kreeg ik Koni Heavy Track achterdempers geleverd met een setje veel te kleine rubbers, ringen en moeren. Dus terug naar de automaterialenhandel en een week later een nieuwe complete set correcte rubbers etc. geleverd gekregen, waarna ik de dempers kon monteren.
Groet,
Erik.
Maakt me niet uit welke excuses er voorhanden zouden zijn. Als de wagen zo aan de klant meegeeft ben je gewoon een boerenlul die z'n werk niet serieus neemt!!!
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Scheef staan 110 Td5
Er schijnen 2 constructies voor te komen op de Defender. Een versie mét cups op de draagarm (zie foto) en blijkbaar zonder cups. Maar wel rubberset bij welke hoort weet ik niet. Nu hebben ze onder rechte rubbertjes gemonteerd waardoor de sluitring weer vrij ligt van het cupje...en het rubber zijn werk kan doen!
Overigens zijn er nu "HT veren" besteld coor de voorzijde, deze zijn zoals het hoort verschillend van lengte. Of de 110 recht komt is niet te beloven maar rijdt wel een stuk comfortabeler...
Overigens zijn er nu "HT veren" besteld coor de voorzijde, deze zijn zoals het hoort verschillend van lengte. Of de 110 recht komt is niet te beloven maar rijdt wel een stuk comfortabeler...
Failing to prepare is preparing to fail!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten