Scheef staan 110 Td5

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Erik Peters

Re: Scheef staan 110 Td5

Berichtdoor Erik Peters » 16 Jul 2015, 08:10

Edward schreef:Heb nu een stuk of 4 wagens uitgerust met de heavy track en dat is voor normaal gebruik een geweldig goede schokbreker!! :roll: :roll:

Mee eens, ik heb ze onder de 300 Tdi, maar jammer dat de 'buitenpijp' van metaal is. Achter is deze bijna helemaal weggerot zodat je inmiddels op de zuigerstang kunt kijken.......
Achteraf gezien had ik misschien beter de originele LR schokdempers kunnen monteren die hebben een 'buitenpijp' van plastic.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Walterke

Berichtdoor Walterke » 16 Jul 2015, 12:07

Edward schreef:Heb nu een stuk of 4 wagens uitgerust met de heavy track en dat is voor normaal gebruik een geweldig goede schokbreker!! :roll: :roll:

De Raid zal vast nog beter zijn als je heul hard over pistes wilt knallen of anderszins je wagen wilt slopen maar voor normaal gebruik is het gewoon geld verdampen! :shock: :shock:

Maar dan kom je weer bij diezelfde discussie als met de Reiger fans: omdat het in de rally goed is zal het ook wel geweldig zijn voor op mijn huis-tuin en keuken vakantie auto.....

tuurlijk Edward :roll:

Peu

Berichtdoor Peu » 16 Jul 2015, 12:19

Eind juni heeft een relatie van mij 4 Komi heavy' s voor mij besteld en waren op voorraad. Nu zijn na 2 weken de 2 binnen die ik het minst hard nodig heb,... De 2 achter schoks staan opeens backorder en zijn na hun vakantie 7/9 weer leverbaar....
Kijk das nou "service" van Efka!!! Not!... :evil:
Failing to prepare is preparing to fail!

Peu

Berichtdoor Peu » 17 Jul 2015, 15:51

De Raid zal vast nog beter zijn als je heul hard over pistes wilt knallen of anderszins je wagen wilt slopen maar voor normaal gebruik is het gewoon geld verdampen! :shock: :shock:

Maar dan kom je weer bij diezelfde discussie als met de Reiger fans: omdat het in de rally goed is zal het ook wel geweldig zijn voor op mijn huis-tuin en keuken vakantie auto.....
Heb jij nog iets gedaan aan de afstelling voor de montage. Bij het openen van de 2 doos bleek je ze op 3 standen te kunnen zetten. Nu ben ik met de voorzijde bezig en zal de standaard demping wel volstaan, denk ik?
Als je ze helemaal indrukt en dan 180gr draait krijg je +
Draai je ze 360gr linksom dan krijg je demping ++.

Als ik straks de achterschoks binnenkrijg denk ik dat het daar wel raadzaam is om ze een klikkie zwaarder te zetten?! Standaard rij ik met roofrek incl daktent en ingebouwde stalen lade systeem icl aftimmering bodem....

Heb jij hier ervaring mee?
Laatst gewijzigd door Peu op 17 Jul 2015, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Edward

Berichtdoor Edward » 17 Jul 2015, 16:55

Voorzijde laat ik idd meestal standaard tenzij daar een heule zware lierbumpert ophangt. De achterzijden meestal op zwaarste of een na zwaarste stand afhankelijk van de belading.

Maar ik monteer ze alleen, heb er weinig mee gereden. :lol: :lol: Johnny heeft er meer mee lopen spelen op z'n 130. ;)
Laatst gewijzigd door Edward op 18 Jul 2015, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Peu

Berichtdoor Peu » 17 Jul 2015, 17:35

Edward schreef:Voorzijde laat ik idd meestal standaard tenzij dar een heule zware lierbumpert ophangt. De achterzijden meestal op zwaarste of een na zwaarste stand afhankelijk van de belading.

Maar ik monteer ze alleen, heb er weinig mee gereden. :lol: :lol: Johnny heeft er meer mee lopen spelen op z'n 130. ;)
voor heb ik ook zo uit de doos gemonteerd, geen lier aan boord.
Achter komt nog en die zet ik dan op "2"

Achter kun je ook makkelijker demonteren als je het nog wil aanpassen :mrgreen:
Bijlagen
image.jpg
...zo was het....
image.jpg
....na opfrissen en paintjob
image.jpg
Klaar is Peu

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 17 Jul 2015, 18:36

Peu schreef:Als ik straks de achterschoks binnenkrijg denk ik dat het daar wel raadzaam is om ze een klikkie zwaarder te zetten?! Standaard rij ik met roofrek incl daktent en ingebouwde stalen lade systeem icl aftimmering bodem....

Heb jij hier ervaring mee?

Onder de 300 Tdi heb ik ze gewoon gemonteerd zoals ze uit de doos komen (niks afgesteld), dempt uitstekend, zowel voor als achter. En ik rij standaard met zo'n 400 kg lading.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Walterke

Berichtdoor Walterke » 18 Jul 2015, 17:28

Peu schreef:
Edward schreef:Voorzijde laat ik idd meestal standaard tenzij dar een heule zware lierbumpert ophangt. De achterzijden meestal op zwaarste of een na zwaarste stand afhankelijk van de belading.

voor heb ik ook zo uit de doos gemonteerd, geen lier aan boord.
Achter komt nog en die zet ik dan op "2"

Achter kun je ook makkelijker demonteren als je het nog wil aanpassen :mrgreen:

Je verstelt alleen de rebound, geen ingaande compressie of iets dergelijks. Met een hoge rebound staat hij na het inveren ook weer gelijk stil op de juiste rij hoogte, met een lage rebound stuitert hij als het ware nog een keer na.

Even kort de rebound stabiliseert de auto, en het gewicht op de voorwielen is meer dan op de achterwielen. meer rebound voor dus ;)

JoostKenya

Berichtdoor JoostKenya » 18 Jul 2015, 21:28

Walterke schreef:Even kort de rebound stabiliseert de auto, en het gewicht op de voorwielen is meer dan op de achterwielen. meer rebound voor dus ;)

Achter heb je stijvere veren waarin meer energie opgeslagen wordt bij inveren. Instabiliteit op de achteras heeft potentieel meer impact op het totale voertuiggedrag. En bovendien staan de dempers achter onder een hoek waardoor ze minder effectief werken. Daarom zou ik juist zeggen: meer rebound op de achteras vooral bij de montage van heavy duty veren.

Walterke

Berichtdoor Walterke » 18 Jul 2015, 23:24

JoostKenya schreef:
Walterke schreef:Even kort de rebound stabiliseert de auto, en het gewicht op de voorwielen is meer dan op de achterwielen. meer rebound voor dus ;)

Achter heb je stijvere veren waarin meer energie opgeslagen wordt bij inveren. Instabiliteit op de achteras heeft potentieel meer impact op het totale voertuiggedrag. En bovendien staan de dempers achter onder een hoek waardoor ze minder effectief werken. Daarom zou ik juist zeggen: meer rebound op de achteras vooral bij de montage van heavy duty veren.

Klopt, maar een hulp luchtveer geeft zijn veervermogen heel anders af dan een stalen veer. maar je hebt gelijk,

Terug naar “Techniek”