Tjalf Bloem schreef:Mijn 110 uit 2002 stond vanaf het begin ook scheef, ook bestuurderskant (achterkant) 3cm naar beneden. Ik heb toen wat Aluminium opvulrondjes uitgezaagd en onder de linker veerschotel gelegd. Toen stond de achterkant wel recht. Alleen hing de voorkant aan de rechterkant nu wat naar beneden. Maar dat valt minder op. Ik heb wel eens gedacht dat het gewoon een krom chassis is....
.....
Om even bij scheef (het topic) te blijven.
De Defenders zijn zelden echt helemaal recht. Mijn twee Defenders waren wel min of meer recht tov de weg, maar ... de eerste was links en rechts verschillend: links redelijk recht en rechts gewoon krom - het HT laadbak bulkhead stak ± 1 cm uit en langs de rechter flank kon je alleen een rechte lat leggen als je die lat ter hoogte van het laadbak-bulkhead door zaagde/knikte. Om er een beetjes RockSliders onder te krijgen moesten de RockSliders aangepast.
De tweede lijkt rechter, geen opvallend geknikte rechter flank (de verschillen zitten wat meer verdeeld) maar ook hier weer een RockSlider-probleem, weer rechts, maar nu moest de RockSlider er met gepast geweld tegenaan gedrukt (dwz garagekrik eronder totdat de halve auto op de nog niet definitief gemonteerde RockSlider hing ... toen was een en ander redelijk in lijn). Bij deze tweede auto echter is de passing van de achterdeur weer heel typisch: hij rust bijna op de onderdorpel, in de links rechts richting zit de deur wel "netjes" symmetrisch (dwz de toleranties worden in alle richtingen over en onderschreden, afhankelijk van waar je kijkt/meet), en boven is dus alles zo ruim dat je er een brief kan posten. De deur ophijsen kon wel maar met een grote kans op lakschade rond de scharnieren (de moderne scharnieren zijn "non serviceable" en moeten dus gewoon los en omhoog geschoven).
De chassis zullen gewoonlijk wel (redelijk) recht zijn, de outriggers zijn dat niet per se (soms lijken die er gewoon tegenaan geslingerd) en als dus main-bulkhead een tikje uit het lood staat tov het rear-X-member dan krijg je gemakkelijk een auto met eigenschappen van een wokkel.
Groeten MarcS