Het kan nog aan het ontluchten liggen. De voorremmen zijn (zoals hierboven al gezegd), met de dubbele cilinders en ontluchtingsnippel bij de onderste cilinder, notoire nekkenbrekers bij ontluchten (zelf heb ik de leidingen omgelegd dat de ontluchting boven zit).
Ook kan het nog liggen aan de positie of kwaliteit van de achterste remschoenen. Bij de achterremschoenen is er verschil in de leidende en de volgende remschoen. Heb je die verkeerd om, remt het niet lekker en krijg je ze ongeveer niet goed gesteld. Goedkope aftermarket remschoenen kun je vooral goed gebruiken om een paar boekensteunen van te maken (persoonlijk hoef ik ze niet op mijn laro)
Verder kan het ook nog liggen aan de afstelling van de stelnokjes (2 keer per voorwiel en 1 keer per achterwiel)
Heb je inmiddels een werkplaatshandboek?
De series remmen zijn een aardige keten van onderdelen die elk hun eigen nukken hebben (been there, done that and survived it
Het kan op veel plekken dus net niet goed zijn met effect op de remwerking. Staat het allemaal goed, trek je met remmen 4 strepen op het asfalt! Puntje bij paaltje remt mijn bijna 1800kg landrover met trommelremmen rondom net zo strak als mijn redelijk moderne peugeot van 1100kg met verse remschijven op de voorwielen.