Dag,
ik moet pomp wisselen.
Oude lekt.
Nieuwe is binnen. Kan ik die zo 1 op 1 wisselen? Ik hoor en lees verschillende verhalen.
Ik bekeek de nieuwe pomp. De "zuiger", daar zit weinig beweging in.
Schat zo'n 2 cm dat de pen heen en weer kan bewegen. Is dat nu juist? Ik had een grotere slag verwacht. (kortom, de werking is mij nog niet exact duidelijk). Alvast super bedankt voor de reacties.
gr Dennis
Vacuumpomp, disco 1, 300tdi, 1996
-
Dennis Schoonen
Re: Vacuumpomp, disco 1, 300tdi, 1996
Dennis,
Geen enkel probleem, je kan hen zo vervangen. Draai alleen je krukas zo, dat de nok op de nokkenas niet tegen die plunger staat te drukken. Dan monteer je hem makkelijker. Je kan dit doen door de pomp los te draaien en als je merkt dat hij met kracht van het blok word los geduwd, de krukas draaien tot de kracht op de pomp weg is. Die slag van 2 cm is ok en het kost veel kracht om de plunger in te drukken.
succes
Geen enkel probleem, je kan hen zo vervangen. Draai alleen je krukas zo, dat de nok op de nokkenas niet tegen die plunger staat te drukken. Dan monteer je hem makkelijker. Je kan dit doen door de pomp los te draaien en als je merkt dat hij met kracht van het blok word los geduwd, de krukas draaien tot de kracht op de pomp weg is. Die slag van 2 cm is ok en het kost veel kracht om de plunger in te drukken.
succes
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor
Grillo 31 4wd tractor
-
Dennis Schoonen
Aha,
ik leek alsof de plunger vast zat, maar het kost gewoon veel kracht om in te drukken.
Helder.
Hoe groot is eigenlijk de slag van de plunger? Komt ie er nog verder uit of is dit (zie plaatje) het?
bedankt alvast.
ik leek alsof de plunger vast zat, maar het kost gewoon veel kracht om in te drukken.
Helder.
Hoe groot is eigenlijk de slag van de plunger? Komt ie er nog verder uit of is dit (zie plaatje) het?
bedankt alvast.
Dennis Schoonen schreef:Aha,
Helder.
bedankt alvast.
Hij komt er niet verder uit, dat is het.
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor
Grillo 31 4wd tractor