Tips aanschaf Santana 1984
Re: Tips aanschaf Santana 1984
Dat de veiligheid een issue is met de landrovers was ons ook al duidelijk. Ik ben in ieder geval blij dat mensen hun ervaring/zienswijze met ons delen. Veel personen in één auto is op zich al een uitdaging. Een peugeot 807 is ook niet alles. Met twee auto's op stap bevordert niet echt de sfeer. En twee kleine auto's zijn ook weer minder veilig. Als we een personenbusje willen, komen we ook weer bij een benzine uitvoering uit en die vliegen veel te duur de deur uit. Aan de andere kant: hoeveel is je leven je waard? Zomaar een overpeinzing.... maar dan gaan we wel erg off topic.
Bedankt voor de tips!
- StefanLaRo
Bij welke auto ben je wezen kijken als ik vragen mag?
Groeten Stefan
Land Rover Freelander 2 HSE '07
Landrover verleden
Range Rover Classic '83
+ Range Rover Classic '84
Land Rover Freelander 2 HSE '07
Landrover verleden
Range Rover Classic '83
+ Range Rover Classic '84
Tja voor de veiligheid moet je idd geen landrover in huis halen. Behalve de disco 3/4 of de nieuwe rangerovers. Zelfs de disco 2 is slechten dan menig andere auto van dezelfde jaren. Ooit eens een crash test gezien op de bbc, geen top gear, tussen een disco 2 en een renault espace. Doe mij dan de espace maar.
Wil je veilig oppad en vind dat heeeeel belangrijk dan zou ik een moderne auto kopen, ook vaak in meer dan 5 persoons te krijgen en de laro's laten staan.
Groet Jan
Wil je veilig oppad en vind dat heeeeel belangrijk dan zou ik een moderne auto kopen, ook vaak in meer dan 5 persoons te krijgen en de laro's laten staan.
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
-
Roger B.
dat was een Disco 1 (niet dat dat erg veel verschil maakt) maar ja, bij een auto met ladderchassis heeft de auto doorgaans weinig kreukelzone, dus vangen de inzittenden de klap zelf op
gone
Wat je zegt klopt precies Rogier, ladderchassis heeft amper tot geen kreukel zone. De klap dreunt door de hele auto heen. Ook door ons
Zou best een disco 1 kunnen zijn maar in de basis zit er weinig verschil in kwa opbouw.
Groet Jan
Zou best een disco 1 kunnen zijn maar in de basis zit er weinig verschil in kwa opbouw.
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Dat was een dieptepunt in journalistiek. Een D1 werd voorgesteld als een D2, jaren leeftijdsverschil, etc.
Een D2 is totaal anders dan een D1 en vele malen veiliger. Mijn zwager heeft een Espace gehad en die was nie echt veilig nie. Dat hok stond om de haverklap stil op de vluchtstrook........
Het is natuurlijk compleet belachelijk om Land Rover als merk onveilig te noemen alleen omdat de Defender een bejaard, achterhaald fossiel is.

Een D2 is totaal anders dan een D1 en vele malen veiliger. Mijn zwager heeft een Espace gehad en die was nie echt veilig nie. Dat hok stond om de haverklap stil op de vluchtstrook........
Het is natuurlijk compleet belachelijk om Land Rover als merk onveilig te noemen alleen omdat de Defender een bejaard, achterhaald fossiel is.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Ehm...... als de land rovers zo onveilig zijn... waarom rijden jullie er dan in? (En willen wij er graag een?)
Aan de andere kant; ik reed ook motor en was mijn eigen kreukelzone..
Aan de andere kant; ik reed ook motor en was mijn eigen kreukelzone..
Land Rovers zijn niet onveilig, de Defender is onveilig.
En ik rij die omdat ik het leuk vind net zoals ik idd motor rijdt omdat ik het leuk vind. Kinderen heb ik niet dus daar hoef ik me ook niet druk om te maken.
Maar zoals ik al eerder zei: ik zou zelf never nooit met 8 kinderen in een 110 gaan rijden.

En ik rij die omdat ik het leuk vind net zoals ik idd motor rijdt omdat ik het leuk vind. Kinderen heb ik niet dus daar hoef ik me ook niet druk om te maken.
Maar zoals ik al eerder zei: ik zou zelf never nooit met 8 kinderen in een 110 gaan rijden.
Edward van Vugt
-
Waterrover
- Beheerder
Edward schreef:Dat was een dieptepunt in journalistiek. Een D1 werd voorgesteld als een D2, jaren leeftijdsverschil, etc.
Een D2 is totaal anders dan een D1 en vele malen veiliger. Mijn zwager heeft een Espace gehad en die was nie echt veilig nie. Dat hok stond om de haverklap stil op de vluchtstrook........![]()
![]()
Het is natuurlijk compleet belachelijk om Land Rover als merk onveilig te noemen alleen omdat de Defender een bejaard, achterhaald fossiel is.![]()
Hi Edward, (wel btje off topic)
Ik heb een D1 gehad, en die schadevrij ingeruild. Met de D2 vorig jaar een ongeval gehad, mijn achterligger had niet gezien dat ik stopte, en klapte er bovenop. Aan de achterzijde geen schade, bij de Suzuki Swift stond mijn trekhaak in de radiateur. Wij hebben het wel gevoeld, maar niet dramatisch. Maar ja, hoe veilig is de D2 in tegenstelling tot de D1 of ook andere auto's? Jij wat info?
Groet, Chris