Ik hoop deze week de reperatiedelen (hoekinzetstukken schutboord nabij scharnieren voorruitframe) in de 110 te laten lassen.
Nou is mijn vraag;wat kun je nu het beste doen nadat het metaalwerk is gedaan qwa laswerk?
Vertinnen van het werk schijnt het beste te zijn, maar daar komt nog aardig wat bij kijken.
Immers, het is een defender, geen healy 3000 mk3..
Welk goedje/goedjes moet ik op het nieuwe blanke metaal en het omliggende oude plaatwerk smeren om roest geen kans te geven, voor zover dat kan?
Wat doe ik met de CO2 lasnaden, naast zo glad mogelijk afschuren, ik neem aan zo strak mogelijk afplamuren, maar koud op het metaal, of na het eerste " goedje" behandeling?
En wat voor'n soort plamuur?
Een complete verfbeurt van de 110 gaat volgen.
Etsende primair schijnt het toverwoord te zijn bij blank aluminium, mag daar vervolgens direct de eindlak op gezet worden dat iemand weet of moet er nog een soort van " tussen" grondlak gebruikt worden?
Mij even opweg helpen wordt gewaardeerd!
gr floris.
Algemeen,plaatwerk behandeling
Algemeen,plaatwerk behandeling
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re: Algemeen,plaatwerk behandeling
Etsende primer is achterhaald, gewoon epoxyprimer erop. Dat is ook prima voor het behandelde schutbord. Qua afwerking van de lasnaden hangt alles af van de kwaliteit van je laswerk, ik slijp de lasnaden vlak met een lamellenschijf en trek er daarna een vijl overheen en dan spuiten en eventueel plamuren. Dat laatste tot een minimum beperken.

Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Algemeen,plaatwerk behandeling
Hee ed, dank.
Epoxyprimair it is.
Is dat (ook) verkrijgbaar in een 1pot systeem, of is dat spul wat je per definitie moet mengen met elkaar in een bepaalde verhouding, en vaak dan maar beperkt verwerkbaar?
staalplamuur(ik neem aan dat we het daar over hebben) kom ik wel uit.
Epoxyprimair it is.
Is dat (ook) verkrijgbaar in een 1pot systeem, of is dat spul wat je per definitie moet mengen met elkaar in een bepaalde verhouding, en vaak dan maar beperkt verwerkbaar?
staalplamuur(ik neem aan dat we het daar over hebben) kom ik wel uit.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re: Algemeen,plaatwerk behandeling
Ik ken epoxy primer alleen als 2K systeem dat je mengt net als alle andere autolakken. Heb het ook alleen nog maar verwerkt met een bekerspuit. 
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Algemeen,plaatwerk behandeling
Okee, deudlich.
Ik zal daar achteraan gaan, die epoxyprimair.
Het liefst een 1 pot systeem, en gewoon rollen, net als de aflak straks.
Dank!
Ik zal daar achteraan gaan, die epoxyprimair.
Het liefst een 1 pot systeem, en gewoon rollen, net als de aflak straks.
Dank!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re: Algemeen,plaatwerk behandeling
Mocht die epoxy primer alleen in 2K te krijgen zijn, ik heb afgelopen winter een setje aluminium velgen met etsprimer in een spuitbus behandeld.
zit er prima op, wel een grondlak opgezet (ook uit een spuitbus) voor af te lakken.
zit er prima op, wel een grondlak opgezet (ook uit een spuitbus) voor af te lakken.
Discovery2
Sankey/StormTrailer
Sankey/StormTrailer
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten