Range rover classic 3.9 efi 1991 koppakking vervangen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
dennis83
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 Okt 2012, 15:50
Locatie: Breda

Range rover classic 3.9 efi 1991 koppakking vervangen

Berichtdoor dennis83 » 21 Jun 2015, 19:54

Beste laro vrienden,

Ik heb de laatste tijd van wat onrustig lopen van mijn blok en verlies van koelvloeistof. Nu heb ik vandaag de compressie op de cilinders gemeten en tevens het koelsysteem onder druk gezet om te checken op lekkages. Resultaat van de compressietest laat duidelijk zien dat de bank links voor met oneven cilinders een aanzienlijk lagere compressie geeft. Na een half uur het koelsysteem op 1,5 bar te hebben laten staan kon zag ik vervolgens met het starten ook de bekende witte rook. Conclusie mijn linker zijde van het blok heeft te kampen met een lekke koppakking. Ik merk er met rijden verder niets aan op het verlies van koelvloeistof na, olie is mooi helder zonder water of smurrie. Verder alle slangen en radiator getest op lekkages, deze zijn allen mooi droog en radiator is zo goed als nieuw.

Nu wil ik dus mijn koppen gaan liften om de pakking te vervangen, iemand tips en eventueel een handleiding ter beschikking? Zie deze niet in de kennisbank staan. Ben dus op zoek naar een handleiding uit de workshop manual en eventuele punten waar ik extra op moet letten en/of zaken die ik eventueel beter direct mee kan vervangen.

Ik hoor het wel
Laatst gewijzigd door dennis83 op 22 Jun 2015, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,

Dennis

Range Rover Classic 3.9 EFI, Defender 110 ex MOD softtop en DAF YA-126 truck.

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: Range rover classic 3.9 efi 1991 koppakking vervangen

Berichtdoor RobStewart » 21 Jun 2015, 23:42

dennis83 schreef:...Zie deze niet in de kennisbank staan.


I personally would complain to the technical commission and get that lazy English bugger to rectify the situation, he is totally useless at maintaining the kennisbank :lol: :lol: :lol:

http://lrch.nl/node/1375

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
dennis83
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 Okt 2012, 15:50
Locatie: Breda

Re: Range rover classic 3.9 efi 1991 koppakking vervangen

Berichtdoor dennis83 » 22 Jun 2015, 22:59

RobStewart schreef:
dennis83 schreef:...Zie deze niet in de kennisbank staan.


I personally would complain to the technical commission and get that lazy English bugger to rectify the situation, he is totally useless at maintaining the kennisbank :lol: :lol: :lol:

http://lrch.nl/node/1375

Rob


Ha die Rob, ik hoopte al dat je het zou lezen en zou reageren :D

Thnx voor de manual, kun je me toevallig ook helpen aan de handleiding voor het vervangen van de nokkenas? denk dat ik deze ook meteen mee wil pakken als ik hem toch open haal. Weet niet of ik dan nog andere zaken tegen kom die ik ook meteen beter kan mee pakken, enig advies uit ervaring? Daarnaast twijfel ik ook of ik voor de originele metalen of de dikkere composietpakking moet gaan.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (37.46 KiB) 3931 keer bekeken
Groeten,

Dennis

Range Rover Classic 3.9 EFI, Defender 110 ex MOD softtop en DAF YA-126 truck.

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Range rover classic 3.9 efi 1991 koppakking vervangen

Berichtdoor Roger B. » 23 Jun 2015, 00:59

als ik het zo hoor wordt het gewoon tijd dat je een werkplaatshandboek aanschaft :mrgreen:
gone

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: Range rover classic 3.9 efi 1991 koppakking vervangen

Berichtdoor RobStewart » 23 Jun 2015, 01:22

dennis83 schreef:... Daarnaast twijfel ik ook of ik voor de originele metalen of de dikkere composietpakking moet gaan.


... personally I would use the composite LVB500030 rather than the tin ETC7819, that said the gasket set STC2822 should contain the composite valley gasket and head gaskets but some of the kits contain the tin cylinder head gaskets with the composite valley gasket so check.

I'll sort out the camshaft stuff tomorrow.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten