Als de ombouw gedaan is voordat de auto waar dan ook op kenteken is gezet. En dan aan de juiste blok maten voldoet, krijgt hij gewoon kwart tarief.
Groet Ron
http://www.landrover.dk/artikler/owners ... ery-camper
DISCO3 TdV6 2007 12v kabel van accu naar Coupe
Re: DISCO3 TdV6 2007 12v kabel van accu naar Coupe
110-Td5 X-tech 2006
Ron63 schreef:Als de ombouw gedaan is voordat de auto waar dan ook op kenteken is gezet. En dan aan de juiste blok maten voldoet, krijgt hij gewoon kwart tarief.
Groet Ron
http://www.landrover.dk/artikler/owners ... ery-camper
Nope.
Hoewel de Rdw wel het kenteken moet toelaten wil dat niet zeggen dat ze ook de inrichting over moeten nemen. De belastingdienst is niet gebonden aan wat er elders in Eu is toegelaten.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
Het basismodel moest toch 1m30 binnenhoogte hebben om na verbouwing tot stahoogte (en andere inrichtingseisen) voor kwarttarief in aanmerking te komen?
gone
Als een auto voordat hij op kenteken wordt gezet 1.30 hoogte heeft en uit me hoofd 2 meter lang en 90cm breedte heeft, dan kan je hem ombouwen tot camper met klapdak ofzo.
Deze maten mogen ook door een carroseriebouwer tot stand zijn gebracht.
Af fabriek noemt men dit.
Als de Disco dus bij de importeur in Dk voor kentekening wordt omgebouwd en hij komt dan aan deze maatvoeringen gaat hij voor het kwarttarief.
Groet Ron
Deze maten mogen ook door een carroseriebouwer tot stand zijn gebracht.
Af fabriek noemt men dit.
Als de Disco dus bij de importeur in Dk voor kentekening wordt omgebouwd en hij komt dan aan deze maatvoeringen gaat hij voor het kwarttarief.
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
-
Roger B.
ALS dat al zo is is dat willekeur lijkt me..... dus een standaard disco die door pietje in DK omgebouwd wordt en dan op kenteken gezet en naar NL komt is kwarttarief camper, maar dezelfde auto die ik koop bij de dealer, zonder kenteken, identiek ombouw en dan op kenteken zet is geen kwarttarief camper?
gone
Roger B. schreef:ALS dat al zo is is dat willekeur... dus een standaard disco die door pietje in DK omgebouwd wordt en dan op kenteken gezet en naar NL komt is kwarttarief camper, maar dezelfde auto die ik koop bij de dealer, zonder kenteken, ombouw en dan op kenteken zet is geen kwarttarief camper?
Als je de juiste papieren hebt kan het theoretisch. Maar wat de juiste papieren zijn is nog meer willekeur dan normaal bij de Rdw. Kennis van me met een camperbedrijf (daarvan hebben we er hier legio) kan er boeken over volschrijven...........
Edward van Vugt
-
Roger B.
fijn dat inrichtingseissen afhankelijk zijn van wie de ombouw uitvoert blijkbaar..... bureaucratie ten top weer.......
gone
Roger B. schreef:fijn dat inrichtingseissen afhankelijk zijn van wie de ombouw uitvoert blijkbaar..... bureaucratie ten top weer.......
Dat is al jaren zo. Neef bouwt al jaren crossmotoren naar wegmotor om maar op een bepaald moment moest ie fabrikant zijn om te kunnen doen wat ie al jaren deed........
Nou is het een pure (maar dure) formaliteit om als fabrikant aangemerkt te worden dus dat zegt ook geen zak. Lijkt puur bedoeld om de doe het zelver meer en meer buiten te sluiten.
Edward van Vugt
Roger B. schreef:ALS dat al zo is is dat willekeur lijkt me..... dus een standaard disco die door pietje in DK omgebouwd wordt en dan op kenteken gezet en naar NL komt is kwarttarief camper, maar dezelfde auto die ik koop bij de dealer, zonder kenteken, identiek ombouw en dan op kenteken zet is geen kwarttarief camper?
Voorbeeld was nu dat Dk voertuig ivm opmerking Edward, met jou voorbeeld voor Nl voertuig geld het zelfde verhaal op.
110-Td5 X-tech 2006
-
Roger B.
mij is altijd verteld door RDW en douane dat het basisvoertuig (in dit geval een standaard d3 (van welke uitvoeringstype dan ook) 1m30 binnenhoogte moet hebben (en een D3 voldoet daar niet aan) anders kun je er geen campertarief voor krijgen
gone