Disco 2 TD5 aut. Middenconsole verwijderen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Waterrover
Beheerder

Disco 2 TD5 aut. Middenconsole verwijderen

Berichtdoor Waterrover » 14 Jun 2015, 17:15

Ik heb de telefoonconsole eenvoudig kunnen verwijderen, echter mijn oude carkit kabels hangen er nog los bij. Een voor de antenne, die is verder niet belangrijk, en een voor de stroom. Deze is waarschijnlijk bevestigd aan de 12v van de sigaretten aansteker. Aangezien ik de draad wil verwijderen dient het middenconsole iets naar achteren verplaatst te worden. Volgens het WP handboek moet ik de automaathandle en knop H/L gearing verwijderen. Echter HOE staat er niet bij. Evenals het afdekplaatje van de raambediening en stoelverwarming. Het is vast eenvoudig, ik heb er een hekel aan iets stuk te trekken, dus vandaar mijn vraag.

Groet, Chris

Roger B.

Re: Disco 2 TD5 aut. Middenconsole verwijderen

Berichtdoor Roger B. » 14 Jun 2015, 19:42

Plaatje om de schalaars recht eraf trekken, sttekt met 4 pinnetjes in rubberachtig gaatje

Daarondrr 4 kruisschroefjes voor het paneel met de schakelaars
gone

Ray vd Velden

Berichtdoor Ray vd Velden » 14 Jun 2015, 22:18

Knop hoog/laag kun je er af draaien als je de hoes los trekt, knop automaat moet je ff flink trekken.
Kap automaat wil je er ook zo uit dacht dat ook nog een stekkertje aan zit .
Zitten nog parkertjes bij de 12 V aansluiting en dan console voorzichtig naar achteren trekken daar zit ook nog een contact aan de 12V en klaar is Kees.
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 15 Jun 2015, 12:13

Ray vd Velden schreef:Knop hoog/laag kun je er af draaien als je de hoes los trekt, knop automaat moet je ff flink trekken.
Kap automaat wil je er ook zo uit dacht dat ook nog een stekkertje aan zit .
Zitten nog parkertjes bij de 12 V aansluiting en dan console voorzichtig naar achteren trekken daar zit ook nog een contact aan de 12V en klaar is Kees.

Hoi Ray,

Het meeste heb ik eraf, dus de console ligt aan de achterzijde los. Kap automaat is inderdaad makkelijk te verwijderen. Alleen de hoes van de hoog/laag weigert iedere medewerking. Moet je een schroevendraaier ondersteken, en 'm zo eraf wippen? Ik heb er behoorlijk aan getrokken, gekraak is hoorbaar, maar niets geeft mee?
HOE krijg ik 'm zonder schade er af?

Groet, Chris

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 15 Jun 2015, 16:56

ik trek hem altijd met mijn vingers aan de rand omhoog, hij zit rondom met weerhaakjes onder de rand van het gat geklikt
gone

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 15 Jun 2015, 17:04

Roger B. schreef:ik trek hem altijd met mijn vingers aan de rand omhoog, hij zit rondom met weerhaakjes onder de rand van het gat geklikt

Inderdaad, je moet het even weten.... Gelukt!...... :D

Wederom bedankt Roger, je weet bijna alles ;)

Groet, Chris

Terug naar “Techniek”