Heeft een disco 3 een antenne versterker ingebouwd? de antenne zelf zit in de achterraampjes als ik het goed snap. ik heb ongelooflijk slechte ontvangst op de radio, alle zenders overal en altijd. radio is een pioneer aud/nav systeem dus geen origineel landrover cd speler. voor zover ik in kan schatten zit de antenne kabel wel goed in de pioneer dus ik vraag me af of er storing in een stukje elektronica kan zitten. iemand een idee daar over?
gr marco
disco3 tdv6 my 2008 : slechte radio ontvangst
-
marcovanturnhout
-
Roger B.
Re: disco3 tdv6 my 2008 : slechte radio ontvangst
Wellicht overbodige vraag.... geel of grijs kenteken ?
gone
Precies. Bij onze Disco is de rechter achter zijruit vervangen voor een blind paneel en dat is juist het raam waar de antenne inzit.
Niet dat er dan een vervangende antenne gemonteerd is, dat was te duur......

Niet dat er dan een vervangende antenne gemonteerd is, dat was te duur......
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
marcovanturnhout
is een geel kenteken, en de antenne is zichtbaar in het raam.
weet niet of er ergens iets met de aansluiting van de raamantenne en de bekabeling te verwachten is, of zoals gedacht iets van elektronica in het circuit.
weet niet of er ergens iets met de aansluiting van de raamantenne en de bekabeling te verwachten is, of zoals gedacht iets van elektronica in het circuit.
- RobStewart
marcovanturnhout schreef:... radio is een pioneer aud/nav systeem dus geen origineel landrover cd speler.
... now you have said an interesting thing.
You see there are several versions of the original equipment and because of this there are also several versions of amplifier and several locations for them and a misconception that the antennae is in the right hand rear window.
You see you have an AM antennae, an FM antennae, an AM and FM antennae and a TMC antennae and they can all be fitted to the same vehicle
Two of them use Coax and one of them is piggybacked into the other, all of them also send and receive signals to and from the Audio Head unit which is then used to amplify the signal. Third party units retro fitted into Discoveries and Range Rover Sports are normally shit at getting a decent signal as they rely purely on the anttenae in the rear side windows and tailgate window which on their own are useless.
So either play CDs/MP3s/Bluetooth streaming or get used to listening to Veronica fading in and out because unless you are using Land Rover Head unit it isn't going to work.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
-
Roger B.
kortom, koop zo'n antenne die je aan de binnenzijde achter het raam zou moeten plakken, plak die ergens achter een a-stijlbekleding ofzo en sluit die op je radio aan, en het is beter dan wat je van de originele antenne kunt verwachten?
gone
-
marcovanturnhout
de originele radio die in de disco zat (lag in de kofferbak) is de cd 400
lijkt me niet een hokuspokus apparaat maar een hele eenvoudige radio cd speler dubbeldin uitgevoerd.
is er niet een evt aftermarket module om mijn probleem aan te pakken (@rob) ? zo'n plakantenne is misschien ook nog wel een oplossing!
zo is 't niks in ieder gevan.
m
lijkt me niet een hokuspokus apparaat maar een hele eenvoudige radio cd speler dubbeldin uitgevoerd.
is er niet een evt aftermarket module om mijn probleem aan te pakken (@rob) ? zo'n plakantenne is misschien ook nog wel een oplossing!
zo is 't niks in ieder gevan.
m
-
Landmarcs
Tja ... het hoe en wat van de radio in de Disco 3 is soms wat aleatoir.
Een goede vriend alhier heeft in zijn Disco 3 TDV6 een "Herman Pardon" (pun intended, de radio+alles was een "gift" van de dealer).
En Herman is niet blij met Radio 4 alhier ... kennelijk is er een lokale Radio 4 ontvangst-dip (heb ik zelf ook last van, ook met de gewone thuisradio).
Groeten MarcS
Een goede vriend alhier heeft in zijn Disco 3 TDV6 een "Herman Pardon" (pun intended, de radio+alles was een "gift" van de dealer).
En Herman is niet blij met Radio 4 alhier ... kennelijk is er een lokale Radio 4 ontvangst-dip (heb ik zelf ook last van, ook met de gewone thuisradio).
Groeten MarcS