Wolf chassis..?..?
Re: Wolf chassis..?..?
Ik zal wat foto's posten van de balk en de afwijkende verstevigingen....
Failing to prepare is preparing to fail!
-
Landmarcs
Tja, het lijkt mij een "gewoon" chassis met wellicht hier en daar iets extra ?
Met name foto 1 herken ik niet (ik zie ook niet waar ik dit moet plaatsen).
Op foto 4 zie ik ook een gewone middennaad, ik neem aan dat het chassis dus (oorspronkelijk) gewoon dat dat uit twee halve liggers samengelast is.
Bij een Wolf (vlgs het linkje van Rob S., maar bijv. ook bij de Mariniers 110) is de steun van de trekstang (foto 6 & 7 verdubbeld).
De Mariniers 110 die ik ooit wat beter van onder bekeek had overigens ook een "anderhalve" outrigger (een "drie-eenheid")
Groeten MarcS
Met name foto 1 herken ik niet (ik zie ook niet waar ik dit moet plaatsen).
Op foto 4 zie ik ook een gewone middennaad, ik neem aan dat het chassis dus (oorspronkelijk) gewoon dat dat uit twee halve liggers samengelast is.
Bij een Wolf (vlgs het linkje van Rob S., maar bijv. ook bij de Mariniers 110) is de steun van de trekstang (foto 6 & 7 verdubbeld).
De Mariniers 110 die ik ooit wat beter van onder bekeek had overigens ook een "anderhalve" outrigger (een "drie-eenheid")
Groeten MarcS
Ziet er idd redelijk standaard uit. Foto 1 is de demontabele balk onder de versnellingsbak. Is ook gewoon standaard. Her en der lijkt er wel eens wat gelast, foto 5 bv waar de middennaad ineens verdwenen is. Die loopt standaard van voor tot achter daar het chassis idd uit twee u-helften aan elkaar gelast is. Een Serie chassis bv is uit 4 losse platen aan elkaar gelast en heeft dus de lasnaden op de hoeken.
Zie niks dat de 130 niet ook heeft, behalve wat extra patches.
Zie niks dat de 130 niet ook heeft, behalve wat extra patches.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Foto 1 is achter het RV wiel schuin omhoog genomen, dus langs de hockeystick. Je ziet daat ook versteviging en de montagebracket voor een antiroll bar. Dat zit achter ook.
Op de gehele bovenzijde van de langsbalken is ook een plaat/strip gelast.
Zou de bovenbouw destijds wellicht over zijn gezet op dit aparte chassis?
Ik heb toch echt een particuliere vehikel informatie kaart met alle opties die kloppen met de auto....
Op de gehele bovenzijde van de langsbalken is ook een plaat/strip gelast.
Zou de bovenbouw destijds wellicht over zijn gezet op dit aparte chassis?
Ik heb toch echt een particuliere vehikel informatie kaart met alle opties die kloppen met de auto....
-
Landmarcs
Edward schreef:Ziet er idd redelijk standaard uit. Foto 1 is de demontabele balk onder de versnellingsbak. Is ook gewoon standaard. Her en der lijkt er wel eens wat gelast, .....
Ahh, het was het stevige perspectief dat me op het verkeerde been zette, ik zie nu ook dat het "allemaal" gewoon is (behalve wellicht wat oplapwerk).
Ook het "rear-X-member" is het standaard item, dezelfde "K"constructie die uit allerlei slordig aan elkaar gezette delen bestaat en die dus per definitie een roest-probleem krijgt. Misschien roest een Wolf-achterbalk ook, maar hij is in ieder geval substantieëler.
Groeten MarcS
Een WOLF chassis had in ieder geval standaard GEEN steunen voor de stabilisatorstangen (antirollbar).Bij een grootscheepse modificatiecampagne (Project Shoehorn) werden de WOLF's ( alleen de110's ) van het Britse leger een aantal jaren terug voorzien van antirollbar steunen en antirollbars.Dit gebeurde alleen achter en had als reden het verhogen van het laadvermogen met 150KG.Ik zie op de foto's voor en achter deze steunen.Het is in ieder geval geen WOLF chassis Vr gr Henk B
Het is in iedergeval gelast zonder dat er een body op zat,..dat is zeker!