Defender 110 TD5 2000 Waar zitten de bougies?
Defender 110 TD5 2000 Waar zitten de bougies?
Ik was vandaag de auto aan het voorbereiden voor de vakantie en heb ook even het bijgeleverde gereedschapssetje nagekeken. Er zit een bougiesleutel bij, dus ik op zoek naar de bougies, ik kan ze nergens vinden
. Er zitten ook nog 2 pluggen bij, die nergens in passen
. Gaat de fabrikant ervan uit dat landrover rijders heel vriendelijke mensen zijn die anderen met pech-onderweg graag helpen en daarom wat extra gereedschap hebben bijgeleverd?
Re: Defender 110 TD5 2000 Waar zitten de bougies?
ga ervan uit dat dit een verlate 1 april grap is....anders ben je een TD5 niet waard.......

"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
-
Landmarcs
ppw schreef:ga ervan uit dat dit een verlate 1 april grap is....anders ben je een TD5 niet waard.......![]()
![]()
![]()
![]()
Misschien een heeeel vroege 1 aprilgrap ?
MarcS
Grap? Het is echt een bougiesleutel!
- RobStewart
... I have a funny story about that, in 1999 Heather and I took our brand new Td5s to Billing and as we were supplied with said wading plugs I thought I would fit them before we went off road as a large portion of the course was indeed deep.
As we both had County Station Wagons there was a full under tray to remove and I followed the instructions to the letter while lying on my back on the campsite.
Imagine my surprise when after 45 minutes I had managed to remove the under tray and most of the skin from my right hand to find that there was no place to fit the said wading plugs. I actually phoned Land Rover at this point and told me that they had supplied the tool kit in error and that the instructions on the early Td5s were incorrect and please accept their apologies.
I seem to recall I told them where they could put the spark plug spanner (yes it really is a spark plug spanner)
Rob
As we both had County Station Wagons there was a full under tray to remove and I followed the instructions to the letter while lying on my back on the campsite.
Imagine my surprise when after 45 minutes I had managed to remove the under tray and most of the skin from my right hand to find that there was no place to fit the said wading plugs. I actually phoned Land Rover at this point and told me that they had supplied the tool kit in error and that the instructions on the early Td5s were incorrect and please accept their apologies.
I seem to recall I told them where they could put the spark plug spanner (yes it really is a spark plug spanner)
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
-
Waterrover
- Beheerder
Gerard4t schreef:Ik was vandaag de auto aan het voorbereiden voor de vakantie en heb ook even het bijgeleverde gereedschapssetje nagekeken. Er zit een bougiesleutel bij, dus ik op zoek naar de bougies, ik kan ze nergens vinden. Er zitten ook nog 2 pluggen bij, die nergens in passen
. Gaat de fabrikant ervan uit dat landrover rijders heel vriendelijke mensen zijn die anderen met pech-onderweg graag helpen en daarom wat extra gereedschap hebben bijgeleverd?
Zo moeilijk is het niet hoor, volg de kabels naar de 4 bougies aan de zijkant van de motor. Ze zijn redelijk eenvoudig, met het juiste gereedschap te verwijderen. Wanneer je ze eruit hebt, sluit ze aan en maak contact. Kijk of ze rood/wit worden. Blijven ze zwart, dan meteen vervangen. Hiervoor heb je het extra bijgeleverde gereedschap. Een prettige vakantie toegewenst.
Groet, Chris
Het is ook nooit goed, geven ze wat weg krijgen ze gelijk weer een bak commentaar.
Groet Ron
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
Op het gevaar af uitgelachen te worden
Beste Gerardt4t,
Je hebt een dieselauto, geen benzine auto, daar zitten dus geen bougies in. Alleen gloeibougies om het starten te vergemakkelijken. Weliswaar heb je een 5-cylinder, maar er zitten er 4 in. Ga met een gerust hart op vakantie; die bougiesleutel heb je niet nodig. Niet voor je gloeibougies en ook niet voor je ontstekingsbougies.
Vriendelijke groeten,
een mede Td5 rijder.

Beste Gerardt4t,
Je hebt een dieselauto, geen benzine auto, daar zitten dus geen bougies in. Alleen gloeibougies om het starten te vergemakkelijken. Weliswaar heb je een 5-cylinder, maar er zitten er 4 in. Ga met een gerust hart op vakantie; die bougiesleutel heb je niet nodig. Niet voor je gloeibougies en ook niet voor je ontstekingsbougies.
Vriendelijke groeten,
een mede Td5 rijder.
Volkomen begrijpelijke Land River logica. Helemaal niets mis mee en dus ábsoluut niet vreemd.
Het gereedschapssetje heeft namelijk altijd prima voldaan en het Land Rover credo is nu eenmaal: 'if it ain't broken, don't fix it' .
Volkomen normaal dus, dat setje...
Het gereedschapssetje heeft namelijk altijd prima voldaan en het Land Rover credo is nu eenmaal: 'if it ain't broken, don't fix it' .
Volkomen normaal dus, dat setje...
Defender 90 2.2 tdci Soft Top - 'Liv'
Defender 130 CC HCPU 2.2 tdci - 'Mr Wilks'
Defender 130 CC HCPU 2.2 tdci - 'Mr Wilks'