Hoi,
Op dit moment ben ik bezig met een aankoop van een 130 TD5 dubbel cabine uit 2004.
Op zich ziet alles er keurig uit op een klein opvallend detail na en dat is:
Het chassisnummer op de rechtervoorpoot is gedotted en niet ingeslagen (zoals op mijn '85 def 200 tdi).
Klopt het dat tegenwoordig het VIN nummer gedotted is (kleine puntjes) ipv ingeslagen of heb ik hier te maken met een wellicht illegale herinslag?
Volgens mij slaat de RDW bij herinslag nooit het nummer op dezelfde plaats in.
Wie kan mij hier vertellen hoe het zit?
Alvast bedankt,
Marko
DEF 130 Chassisnummer gedot?
Re: DEF 130 Chassisnummer gedot?
Hoi Roger, dank, als dat zo is heb ik er vertrouwen in.
Ziet er wel erg frisjes uit die puntjes maar ik denk dat er een beschermlakje overheen zit of zo.
Klopt het dan ook dat het middensegment van een 130 chassis verdikt is? Als het ware twee ineen geschoven delen met rondom plaat?
Heb zitten zoeken naar een duidelijk plaatje van een 130 chassis maar niet kunnen vinden...
Veiligheid halve denk ik toch aan een PAT onderzoek a 48 euro RDW om zeker te zijn dat het origineel is en ook het originele blok er in ligt.
Marko
Ziet er wel erg frisjes uit die puntjes maar ik denk dat er een beschermlakje overheen zit of zo.
Klopt het dan ook dat het middensegment van een 130 chassis verdikt is? Als het ware twee ineen geschoven delen met rondom plaat?
Heb zitten zoeken naar een duidelijk plaatje van een 130 chassis maar niet kunnen vinden...
Veiligheid halve denk ik toch aan een PAT onderzoek a 48 euro RDW om zeker te zijn dat het origineel is en ook het originele blok er in ligt.
Marko
-
Roger B.
Bij de dealer waar ik werkte werd bij de 0-beurt meestal het chassisnummer afgeplakt met een stukje crepetape en daarna ruim met antigravel ingespoten.... als je dan over 3 jaar de APK moest doen was het chassisnummer tenminste goed bereikbaar en leesbaar..... na de afmelding en eventuele steekproef plakte je het weer af en spoot je er weer antigravel op...
ja, 130 chassis zijn verstevigd in het midden (en dan nog is dat niet altijd afdoende)
urban legend is dat de 130 als 110 begint aan zijn leven en dan verlengd en omgebouwd wordt (daarbij de versteviging als bewijs van verlenging noemend) maar ik heb me door een ingewijde laten vertellen dat een 130 altijd gewoon als 130 chassis zijn leventje begint in de fabriek en er onder die versteviging gewoon een doorlopend chassis zit.
Originele blok.... tja.... als dat niet zo is, hoeft dat niks verkeerds te zijn.... er zijn een flink aantal Td5 blokken op het oliepompboutje stukgelopen en (al dan niet bij een dealer) vervangen door een ander of zelfs nieuw blok
ja, 130 chassis zijn verstevigd in het midden (en dan nog is dat niet altijd afdoende)
urban legend is dat de 130 als 110 begint aan zijn leven en dan verlengd en omgebouwd wordt (daarbij de versteviging als bewijs van verlenging noemend) maar ik heb me door een ingewijde laten vertellen dat een 130 altijd gewoon als 130 chassis zijn leventje begint in de fabriek en er onder die versteviging gewoon een doorlopend chassis zit.
Originele blok.... tja.... als dat niet zo is, hoeft dat niks verkeerds te zijn.... er zijn een flink aantal Td5 blokken op het oliepompboutje stukgelopen en (al dan niet bij een dealer) vervangen door een ander of zelfs nieuw blok
gone
Marko,
Wat is de kilometerstand volgens het dashboard?
groet, Paul
Wat is de kilometerstand volgens het dashboard?
groet, Paul
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
-
Landmarcs
Roger B. schreef:Originele blok.... tja.... als dat niet zo is, hoeft dat niks verkeerds te zijn.... er zijn een flink aantal Td5 blokken op het oliepompboutje stukgelopen en (al dan niet bij een dealer) vervangen door een ander of zelfs nieuw blok
Zolang er een LandRover Td5 blok in ligt is het het danwel een origineel blok.
Normaal moet er in een 2004 Td5 natuurlijk wel een "2º generatie" Td5 in liggen.
Vervangen voor origineel is niks verkeerds mee. Mijn oude trouwe Td5 kreeg na 10 jaar ook een ruilblok.
Als de Td5 wel goed gesmeerd blijft kan ie overigens heeeeel lang mee.
Groeten MarcS
-
Roger B.
Ja marc... uiteraard ging ik er van uit dat er wel een td5 in ligt, maar de zorgen er waren of dat wel de motor was waarmee ie uit de fabriek rolde
gone
Allen,
De vrees was het gedotte chassisnummer ipv gestanst.
Roger heeft bevestigd dat dit inderdaad sinds de 90er jaren gedot is ipv gestanst. Dit stelt me al heel erg gerust.
Het motortje is idd een TD5 met 150k op de teller.
Groet.
De vrees was het gedotte chassisnummer ipv gestanst.
Roger heeft bevestigd dat dit inderdaad sinds de 90er jaren gedot is ipv gestanst. Dit stelt me al heel erg gerust.
Het motortje is idd een TD5 met 150k op de teller.
Groet.
Wie weet of dit een origineel ingedot nummer af fabriek kan zijn ??
Laatst gewijzigd door Marko op 18 Mei 2015, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.