oneten, 1984 V8SC ombouw : extra grote tank

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: oneten, 1984 V8SC ombouw : extra grote tank

Berichtdoor Roger B. » 12 Mei 2015, 18:24

Die van donkeasy was een jag toch?
gone

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: oneten, 1984 V8SC ombouw : extra grote tank

Berichtdoor Edward » 12 Mei 2015, 19:40

Roger B. schreef:Die van donkeasy was een jag toch?


Weet ik da. :lol: :lol: Ik heb alleen z'n wagen een keer zien staan bij een maat van me in de spuiterij. Verder weet ik net zo veel of weinig als wat jij hier leest. Alleen onthoud jij veel en vergeet ik zowat alles. :oops: :oops:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
donkeasy
Berichten: 209
Lid geworden op: 16 Mar 2012, 09:39
Locatie: eindhoven

Re: oneten, 1984 V8SC ombouw : extra grote tank

Berichtdoor donkeasy » 12 Mei 2015, 21:49

Denk zelf LARO ivm vreemde carterpan.... :o

Kom jij wel eens bij Ronald de Kroon, Edward :?:

Staat hij nu weer ivm. schuren en spuiten van de carrosserie (masai rood).

Deuren en zo zijn klaar, nog een puma motorkap zien te vinden.

http://www.masai4x4.com/defender/puma-bonnets/

ze hebben het hier over een aluminium puma motorkap, ik dacht te hebben begrepen dat die van ijzer is. :oops:

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: oneten, 1984 V8SC ombouw : extra grote tank

Berichtdoor Edward » 12 Mei 2015, 22:45

Een originele motorkap van een Puma is van aluminium en kost en dikke 440 pond. Er zijn ook kunststof kappen en die kosten iets van 220 pond. Maar ik voor een originele. Bel anders ff met Keith Gott of die geen "take off" heeft staan. ;)

Ja, ik kom al jaren bij Ronald over de vloer. :D :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
donkeasy
Berichten: 209
Lid geworden op: 16 Mar 2012, 09:39
Locatie: eindhoven

Re: oneten, 1984 V8SC ombouw : extra grote tank

Berichtdoor donkeasy » 17 Mei 2015, 11:11

heb je laatste tijd wel eens daar op de oude brug gekeken?

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: oneten, 1984 V8SC ombouw : extra grote tank

Berichtdoor Landmarcs » 17 Mei 2015, 15:22

Edward schreef:Een originele motorkap van een Puma is van aluminium ....


Dag Edward,

Nu net toch maar effe gesjekked ... mijn originele Puma motorkap is van heel bijzonder aluminimum ... de magneet-looplamp maggineet er prima op.

Groeten MarcS

Walterke
Berichten: 177
Lid geworden op: 18 Mei 2014, 20:45
Locatie: Lochem

Re: oneten, 1984 V8SC ombouw : extra grote tank

Berichtdoor Walterke » 17 Mei 2015, 15:46

Landmarcs schreef:
Edward schreef:Een originele motorkap van een Puma is van aluminium ....


Dag Edward,

Nu net toch maar effe gesjekked ... mijn originele Puma motorkap is van heel bijzonder aluminimum ... de magneet-looplamp maggineet er prima op.

Groeten MarcS


wahahahaha

Sorry :mrgreen: Ge-wel-dig :mrgreen:

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: oneten, 1984 V8SC ombouw : extra grote tank

Berichtdoor Edward » 17 Mei 2015, 17:16

Klopt Marc, de Puma is idd van staal. Weegt ook duidelijk meer dan een Td5 kap. Foutje van me. :oops: :oops:

Alleen maar beter! Gister een achterwand van een 110/130 crewcab uit elkaar gehaald en het is echt verbazend hoe slecht zo'n ding in elkaar steekt. Zeker waar de ijzeren brackets tegen het alu zitten is er weinig alu meer maar vooral wit poeder. :shock: :shock:

Wat dan wel weer grappig is dat een Puma met al dat staal ipv alu beduidend zwaarder zou moeten zijn dan een alu Td5 en dat is puur naar de kentekengewichten op de papieren iig niet het geval. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten