Iemand ervaring met de passing van de rocksliders van Terrafirma SS1029
Zal wellicht een nummer van Vis in Scheveningen zijn? Is dit zonder slijpen en vijlen te monteren, bedoel ik?
Of is er een betaalbaar beter alternatief product?
Rocksliders 110
Rocksliders 110
- Bijlagen
-
- image.jpg (19.97 KiB) 5165 keer bekeken
Failing to prepare is preparing to fail!
Re: Rocksliders 110
als het goed is zit er onder je chassis bevestigingspunten....
https://www.youtube.com/watch?v=ggIdjCt0gNs
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
dat zijn net en super mooie montage! Is daar aan te komen? Adresje?ppw schreef:als het goed is zit er onder je chassis bevestigingspunten....
made in downUnder.....
zou eerder voor zoiets gaan:
http://www.paddockspares.com/off-road/u ... iders.html
zou eerder voor zoiets gaan:
http://www.paddockspares.com/off-road/u ... iders.html
― Robert Downey Jr.
― Robert Downey Jr.
Heb ik ook gevonden maar zonder afbeelding....

kijk en vergelijk....
http://www.landstop.net/ls/estribos-tre ... 10-pm1078/
en paddock
http://www.paddockspares.com/pm1078-tre ... plate.html
zelfde nummer; PM1078

ik weet wel waar ik ze haal....

en paddock
zelfde nummer; PM1078

ik weet wel waar ik ze haal....
― Robert Downey Jr.
― Robert Downey Jr.
-
Landmarcs
Peu schreef:Iemand ervaring met de passing van de rocksliders van Terrafirma SS1029
Zal wellicht een nummer van Vis in Scheveningen zijn? Is dit zonder slijpen en vijlen te monteren, bedoel ik?
Of is er een betaalbaar beter alternatief product?
Tja, de Terrafirma of de PM1078 ken ik niet. Wel weet is dat er verschil is in hoe stevig een en ander aan de auto vast zit.
Ik heb zelf een set die ik ooit bij Daams kocht (en ook daar liet monteren), degelijk spul, gegalvaniseerd en gepoedercoat.
En ... ondanks dat het daar bij Daams geen afbraak-prijsje had (en ook geen afbraak spul was) moest voor mijn toenmalige 110 HT een van de steunen aan een van de RockSliders verlast worden, de balk kwam zonder dat ongeveer buiten de carrosserie uit. Dezelfde RockSliders heb ik samen met iemand van alhier omder mijn huidige 110 HT geschroefd. Ik zag er wat tegen op, ik zag aankomen dat er weer gelast etc. moest worden, maar dat viel mee. Wel moest nu heel stevig getrokken en geduwd worden, en toch nog weer een extra vulplaat gefabriekt (want ja, de verlaste steun was nu weer wat kort). Belangrijkste was echter dat nu aan een kant de balk alleen recht uitkwam door na een eerste proefmontage een en ander weer te lossen en de balk op te krikken - zodanig dat het halve auto-gewicht meehielp aan het trekken en duwen. Uiteindelijk zat alles heel netjes recht (waarbij een 110 HT het voordeel heeft dat je de laadbak-flanken gewoon op de balk kan uitrichten). Als je een 110 HT hebt, let dan overigens wel op dat je een bijpassende versie hebt: Je heb dan nl een extra dwarsbalk onder de laadbak nodig -- bij een 5 deurs 110 zit daar al een soort balk. Bij een 5 deurs komt alles overigens nog preciezer, daar kan je minder "foefelen" om een en ander recht te krijgen.
En ... de niet direct 100% pasvorm lag niet aan de RockSliders (althans niet bij mij) maar gewoon aan het niet rechte chassis. Mijn eerste 110, een 1999er had sowieso een scheve opbouw omdat de outiggers links rechts niet gelijk waren (verschillende andere 110-en uit die tijd hadden hetzelfde) -- schroef je daar rechte balken onder dan zie je het probleem alleen maar meer. Mijn huidige 110 is rechter, maar nog steeds niet zo recht als de balken, dus is het een kwestie van zo uitlijnen dat de verschillen niet teveel opvallen.
En dan tenslotte: Stel je de nadrukkelijke vraag of je wel "TreeSliders" wilt. Die extra buizen worden ook extra bemodderd en als je in of uitstapt zit dat dus aan je broek (of de rok van je passagiere). Ik haalde ooit een tractor in (gelukkig slechts een kleine Porsche), en deze tractor bedacht ineens, toen ik er naast zat, dat hij links af wilde. De gewone RockSlider was genoeg om carrosserie-schade te voorkomen, die 1-2 cm die de balk uitsteekt helpt veelal genoeg. Daar waar je erg krap moet manoeuvreren kunnen die extra buizen in de weg zitten. Waar ik gelukkig geen ervaring mee heb, maar wat mijns inziens wel een puntje is: Heb je wel eens gekeken hoeveel zijdelingse stevigheid de Defender-vloer heeft? Zonder extra balken heb je bij een zijdelingse aanrijding alleen het schutbord en de seatbase die de voetenruimte nog een beetje verdedigen, met een extra balk heb je dus die balk.
Verder kan het wel weer handig zijn als er krik-gaten in de RockSliders zitten: je kan de auto aan één zijkant optillen, twee wielen van de grond, (zelfs met die oude eenvoudige schroefdraad-krik), en dat kan handig zijn wanneer je midden in een weiland staat dat toch net iets minder draagkracht heeft als je dacht.
Groeten MarcS
Landmarcs schreef:En dan tenslotte: Stel je de nadrukkelijke vraag of je wel "TreeSliders" wilt. Die extra buizen worden ook extra bemodderd en als je in of uitstapt zit dat dus aan je broek (of de rok van je passagiere). Ik haalde ooit een tractor in (gelukkig slechts een kleine Porsche), en deze tractor bedacht ineens, toen ik er naast zat, dat hij links af wilde. De gewone RockSlider was genoeg om carrosserie-schade te voorkomen, die 1-2 cm die de balk uitsteekt helpt veelal genoeg. Daar waar je erg krap moet manoeuvreren kunnen die extra buizen in de weg zitten. Waar ik gelukkig geen ervaring mee heb, maar wat mijns inziens wel een puntje is: Heb je wel eens gekeken hoeveel zijdelingse stevigheid de Defender-vloer heeft? Zonder extra balken heb je bij een zijdelingse aanrijding alleen het schutbord en de seatbase die de voetenruimte nog een beetje verdedigen, met een extra balk heb je dus die balk.
Verder kan het wel weer handig zijn als er krik-gaten in de RockSliders zitten: je kan de auto aan één zijkant optillen, twee wielen van de grond, (zelfs met die oude eenvoudige schroefdraad-krik), en dat kan handig zijn wanneer je midden in een weiland staat dat toch net iets minder draagkracht heeft als je dacht.
Groeten MarcS
Die extra breedte vind ik wel wel meevallen hoor, als je zó nauw moet manouvreren rij je waarschijnlijk ook je spatborden en deurklinken eraf
Ik ben juist blij met die extra stang, dat geeft wat extra stevigheid - zoals je zelf al zegt, de weerstand bij zijdelingse impact is sowieso standaard al minimaal. Plus exta voordeel, het is een handig opstapje om even op te staan als ik iets op het roofrack moet doen. En zelfs mijn eega is blij met het opstapje. Ik heb ze onlangs voorzien van een paar brede stroken zelfklevend antislipstrook (de opstapjes dan hé, niet mijn eega

Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
- Erik Peters
ppw schreef:kijk en vergelijk....![]()
en paddock
zelfde nummer; PM1078
ik weet wel waar ik ze haal....![]()
Vorige week net een paar rocksliders gemonteerd (PM766 van Paddock) met dezelfde bevestiging als op bovenstaande foto.
Links paste het redelijk goed (achterste 3 sleufgaten aardig in het midden), rechts had lichte dwang nodig om goed te passen (de achterste 3 sleufgaten zitten helemaal aan het eind).
Zit wel degelijk bevestigd. Ik moest de standaard gaten in de achterste outriggers opboren (van M8 naar M10) en verder een paar nieuwe gaten boren. De LR is 24 kg zwaarder geworden.
Je moet wel de bout waarmee het schutbord vast zit (aan het chassis) verwijderen om er een bevestigingssteun bij tussen te zetten. De standaard bout is eigenlijk net iets te kort (om 2 x 6 mm strip kwijt te kunnen).
Ook zat er onderaan het schutbord een klein hoekje metaal in de weg om de rockslider strak aansluitend te kunnen monteren (dit hoekje aan beide zijden <dus links en rechts> maar met een bahco uit de weg gebogen en vervolgens ingevet om roesten tegen te gaan).
Groet,
Erik.
P.S.
Dit gaat met deze rocksliders zeker lukken (stevig genoeg).Landmarcs schreef:Verder kan het wel weer handig zijn als er krik-gaten in de RockSliders zitten: je kan de auto aan één zijkant optillen, twee wielen van de grond, (zelfs met die oude eenvoudige schroefdraad-krik), en dat kan handig zijn wanneer je midden in een weiland staat dat toch net iets minder draagkracht heeft als je dacht.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Die extra breedte vind ik wel wel meevallen hoor, als je zó nauw moet manouvreren rij je waarschijnlijk ook je spatborden en deurklinken eraf
Ik ben juist blij met die extra stang, dat geeft wat extra stevigheid - zoals je zelf al zegt, de weerstand bij zijdelingse impact is sowieso standaard al minimaal. Plus exta voordeel, het is een handig opstapje om even op te staan als ik iets op het roofrack moet doen. En zelfs mijn eega is blij met het opstapje. Ik heb ze onlangs voorzien van een paar brede stroken zelfklevend antislipstrook (de opstapjes dan hé, niet mijn eega
), handig!

deze zien er wel goed uit. Ben benieuwd naar het fabrikaat, prijs en de montage....

deze zien er wel goed uit. Ben benieuwd naar het fabrikaat, prijs en de montage....