VeeTee schreef:Die extra breedte vind ik wel wel meevallen hoor, als je zó nauw moet manouvreren rij je waarschijnlijk ook je spatborden en deurklinken eraf![]()
Ik ben juist blij met die extra stang, dat geeft wat extra stevigheid - ...
Misschien ben ik dan iemand die het soms nauw neemt ... ik maakte alhier bij de supermarkt al eens een draai waarbij alles echt op de millimeter paste, het plastic dopje op de meenemer raakte nog net een hoekje van een geparkeerde bumper, maar dat is dan plastic op plastic en kan geen kwaad (tja ik bedenk dat dit nog met de standaard stalen velgen was, met HD-staal gaat dit niet meer lukken).
En qua deurklinken: die deurklinken zitten veel hoger, meestal heb je daar ruim genoeg breedte en de wheel-brows, die geven heel ver mee. Overigens, toen in dus ineens zo'n tractor wiel in mijn flank had -- het betrof gelukkig een niet al te haastig zijdelings touché -- toen stonden de strepen van het tractor-profiel op de flanken, en nog meer op de RockSlider (dat heb je als je de auto nooit wast), de spiegel was ook plat ... maarrrr ... de deurklinken waren nog gewoon heel ... ik heb ook geluk gehad, de dikke tractorband werk als een stootkussen, en de band schoof langs RockSlider en duwde de auto ook wat scheef opzij (wel waren er een paar montage-plugjes van de wheel-brow voor afgeknapt, en lag het rubber-bumper-hoekstuk een eind verderop.
De vraag is dan wat beter is: het gladde zijoppervlak van de RockSlider versus een extra uitstekende TreeSlider-buis, in de ene situatie is het een en in een andere het ander beter ... ik denk dat in mijn geval het elastische "stuiteren" te verkiezen was.
Echter, wat betreft de extra stevigheid: Mijn heavy-weight balken zijn zo ongeveer het stevigste aan de auto, als die gaan meegeven dan is er wel meer mis, dus voor de stevigheid hoef ik geen extra buis. (En qua instappen: als de artrose erger wordt dan moet ik wellicht aan zo'n uitklap-opstapje.)
Dus, recht-toe-techt-aan RockSliders of TreesSliders: ieder heeft zo z'n plussen en minnen.
Groeten MarcS