Vrouwlief parkeerde vanmiddag de auto en zag vervolgens brandstof onder de auto.
Ik heb net onder de auto gelegen en het lekt langs de tank, alles droog gemaakt om te kijken waar het lekt.
Zodra ik het contact aan zet, gaat het direct lekken aan de rechter voorzijde van de tank.
Het lijkt van boven de tank af te komen.
Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?
D2, TD5, Bwjr 2003. Brandstof lekkage
D2, TD5, Bwjr 2003. Brandstof lekkage
Defender 130 TD5
88 Series III diesel
88 Series III diesel
-
Roger B.
Re: D2, TD5, Bwjr 2003. Brandstof lekkage
retourleiding doorgeschuurd. bekend probleem, vaker al (ook hier) besproken op internet.
gone
-
Waterrover
- Beheerder
Voor dat euvel heeft Land Rover enige jaren geleden een terugroepactie gehad. Ga eens te rade bij een dealer, en vraag of dit nog van toepassing is?
Groet, Chris
Groet, Chris
Bedankt voor de reacties.
De tank is 2 jaar geleden al vervangen, door de vorige eigenaar ivm een andere lekkage.
Dus ik verwacht eigenlijk dat ze de leidingen toen al gecontroleerd hebben.
Maar goed, je weet nooit.
Ik heb inmiddels al op een aantal foto's gezien waar de leidingen lopen, en ik zag dat de leidingen aan de bovenkant van de chassis balken lopen, naast de tank en dat daar de leidingen dan zijn doorgeschuurd.
Ik zou dan verwachten dat de lekkage zich aan de zijkant van de tank zou bevinden.
Bij mij lekt het langs de voorkant zodra het contact aan gezet wordt.
Morgen maar even de bovenkant losmaken om te kijken of we daar wat kunnen zien.
De tank is 2 jaar geleden al vervangen, door de vorige eigenaar ivm een andere lekkage.
Dus ik verwacht eigenlijk dat ze de leidingen toen al gecontroleerd hebben.
Maar goed, je weet nooit.
Ik heb inmiddels al op een aantal foto's gezien waar de leidingen lopen, en ik zag dat de leidingen aan de bovenkant van de chassis balken lopen, naast de tank en dat daar de leidingen dan zijn doorgeschuurd.
Ik zou dan verwachten dat de lekkage zich aan de zijkant van de tank zou bevinden.
Bij mij lekt het langs de voorkant zodra het contact aan gezet wordt.
Morgen maar even de bovenkant losmaken om te kijken of we daar wat kunnen zien.
Defender 130 TD5
88 Series III diesel
88 Series III diesel
-
Landmarcs
atilgen schreef:Bij mij lekt het langs de voorkant zodra het contact aan gezet wordt.
"zodra het contact aan gezet wordt" Dan moet je denken aan de diesel-aanvoerleiding: de pomp in de tank zet hier een redelijke druk op.
Groeten MarcS
-
Roger B.
of de retour leiding.... maar die liggen langs elkaar, dus kom je vanzelf tegen
gone
- RobStewart
... yes it's a known problem, yes it's the Green one and yes there was a terugroepactie (A169) about it (see below)
You can buy the pipe separately as part of a kit that is detailed in the bulletin, Part Number YNI500030K which costs € 55,47. De Uiver, Reefhorst, Jager, Kimman, Jacob Schaap, Breeland and Geba all have it on the shelf (as of 22:40)
In the instructions it says drop the tank etc etc and so forth. Total bollocks. Lift the mat, carpet whatever and unscrew the access panel in the floor. Unclip the green pipe and push it towards the front of the car, now go underneath the car and unclip it from the fuel filter head. Now pull the pipe towards you as straight as you can and try and remember exactly where the pipe is coming from.
Now when you get the new pipe cover both of the corners with some rubber hose and secure it with tie wraps, don't use the crap they supply with the kit, it will rub through again.
Now get Vrouwlief to lean over into the rear load space with a zaklamp and tell you exactly how to stick your pipe into her hole and you have to get it in exactly straight.
Replace the cover and that's it.
I used to do it in 5 minutes with waiting customers, however i didn't mind being covered in diesel and leaving part of my DNA on the rear floor
Rob
You can buy the pipe separately as part of a kit that is detailed in the bulletin, Part Number YNI500030K which costs € 55,47. De Uiver, Reefhorst, Jager, Kimman, Jacob Schaap, Breeland and Geba all have it on the shelf (as of 22:40)
In the instructions it says drop the tank etc etc and so forth. Total bollocks. Lift the mat, carpet whatever and unscrew the access panel in the floor. Unclip the green pipe and push it towards the front of the car, now go underneath the car and unclip it from the fuel filter head. Now pull the pipe towards you as straight as you can and try and remember exactly where the pipe is coming from.
Now when you get the new pipe cover both of the corners with some rubber hose and secure it with tie wraps, don't use the crap they supply with the kit, it will rub through again.
Now get Vrouwlief to lean over into the rear load space with a zaklamp and tell you exactly how to stick your pipe into her hole and you have to get it in exactly straight.
Replace the cover and that's it.
I used to do it in 5 minutes with waiting customers, however i didn't mind being covered in diesel and leaving part of my DNA on the rear floor
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Rob,
Bedankt voor het bulletin en de uitleg.
Het scheelt weer eerst een tank diesel leegpompen.
Morgen maar aan de slag.
Bedankt voor het bulletin en de uitleg.
Het scheelt weer eerst een tank diesel leegpompen.
Morgen maar aan de slag.
Defender 130 TD5
88 Series III diesel
88 Series III diesel
- Gert van Amersfoort
Rob,
Op de een of andere manier moet ik bij jouw uitleg over vrouwlief, zaklamp etc even ergens anders aan denken

Op de een of andere manier moet ik bij jouw uitleg over vrouwlief, zaklamp etc even ergens anders aan denken
Gert
Defender TD5 2006
Ducati 916
Defender TD5 2006
Ducati 916
Vanmiddag de leiding los gehaald en er zaten verschillende schuurplekken op.
Gelijk maar even naar de dealer gereden en een nieuwe gehaald.
Als extra bescherming een stuk kunststof slang er op gezet. Paar minuten werk.
Bedankt allemaal.
Gelijk maar even naar de dealer gereden en een nieuwe gehaald.
Als extra bescherming een stuk kunststof slang er op gezet. Paar minuten werk.
Bedankt allemaal.
Defender 130 TD5
88 Series III diesel
88 Series III diesel