Aangezien ik wat turbo druk verlies heb en zo op het oog weinig kan zien ga ik volgend weekend de intercooler er eens uit halen om hem van dicht bij eens te bekijken en schoon te maken van binnen en van buiten. Nu hangt deze in twee pinnen met twee bouten.
Deze pinnen hangen/ zitten in twee rubbers, 1 aan elke kant. Wil deze in huis hebben en eventueel vervangen. Of als er 1 valt en zoek raakt dan kan er een nieuwe in.
Ware het niet dat ik nergens een nummertje/ plaatje kan vinden waar deze rubbers opstaan. Niet in mijn eigen onderdelen boek als ook niet op microcat.
heeft iemand dat nummer? zodat ik twee nieuwe kan bestellen.
Groet Jan
Defender Td5, Intercooler ophang rubbers, onderdeel nummer
Defender Td5, Intercooler ophang rubbers, onderdeel nummer
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Re: Defender Td5, Intercooler ophang rubbers, onderdeel numm
Hoi,
Ik heb geen antwoord op je vraag.
Maar: hoe merk je dat je turboverlies hebt ??
Is je motor dan minder fel, zeg maar ??
Ik heb geen antwoord op je vraag.
Maar: hoe merk je dat je turboverlies hebt ??
Is je motor dan minder fel, zeg maar ??
Met dikke tegenwind viaduct omhoog merkte ik het en de nanocom geeft maar 0.9 aan ipv 1.2 wat het zou moeten zijn
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
- RobStewart
... PCG100330, it's a bit confusing as they are described incorrectly but are on the upper brackets and hold the upper part of the cooling pack in.
Rob
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Dank je wel Rob. Staat idd wel op de tekening alleen heel onduidelijk. Maar met jou nummer en de numeric index en dan door naar de tekening wel gevonden.
Groet Jan
Groet Jan
Jan, hou ons effe op de hoogte; ik heb hetzelfde probleem. Komt niet hoger dan 0,95 (soms) en ik verdenk de lpm sensor. Dat ding dat in de luchtinlaat zit geschroefd; ik heb begrepen dat als die kapot is dat dan de turbrodruk niet boven de 1 komt.
Maar misschien heb je gelijk en is de intercooler niet zo vers meer; onze auto's zijn tenslotte ook al weer zo'n 15 jaar oud.
Maar misschien heb je gelijk en is de intercooler niet zo vers meer; onze auto's zijn tenslotte ook al weer zo'n 15 jaar oud.
conny schreef:Jan, hou ons effe op de hoogte; ik heb hetzelfde probleem. Komt niet hoger dan 0,95 (soms) en ik verdenk de lpm sensor. Dat ding dat in de luchtinlaat zit geschroefd; ik heb begrepen dat als die kapot is dat dan de turbrodruk niet boven de 1 komt.
De luchtmassa meter stuurt niet de turbo druk aan. dat is een puur mechanisch iets van een slangetje aan de hoge druk kant van de turbo en dan op het membraam. Of bedoel je map sensor, degene die de turbo druk en lucht temperatuur meet op het inlaat spruitstuk? Deze zou stuk kunnen zijn natuurlijk, ook bij mij, maar ik lees daar weinig over dat deze stuk gaat.
oja fyi: de ecu gaat ingrijpen als de turbo druk hoger wordt dan 1,36 en gaat dan knijpen of in een soort noodloop om te motor te sparen.
Groet Jan
Hou je op de hoogte
-
Roger B.
bij mijn D2 waren de onderste drie kanalen van de IC losgescheurd.. kan dus goed aan je IC liggen inderdaad.. maar ook IC slangen die inwendig delamineren kunnen dusdanig veel blokkade veroorzaken dat de druk in je inlaatspruitstuk niet hoog wordt. Of, de turbo levert simpelweg niet meer
gone
Roger B. schreef:bij mijn D2 waren de onderste drie kanalen van de IC losgescheurd.. kan dus goed aan je IC liggen inderdaad.. maar ook IC slangen die inwendig delamineren kunnen dusdanig veel blokkade veroorzaken dat de druk in je inlaatspruitstuk niet hoog wordt. Of, de turbo levert simpelweg niet meer
idd Roger, al zijn de slangen nog geen 3 jaar oud. maar een slechte Turbo zou kunnen. dat zal de volgende stap worden als de ic heel is en de slangen in orde zijn.
Groet Jan