Defender 90 TD5 2004 Deuren en achterklep stellen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: Defender 90 TD5 2004 Deuren en achterklep stellen

Berichtdoor Landmarcs » 04 Apr 2015, 10:16

fmulder schreef:Dank jullie wel voor jullie reacties.
Morgen ga ik aan de slag en ben erg benieuwd hoe de verf onder het scharnier eruit ziet als ik hem een millimeter of 3 verplaats :)

Je bedoelt dat je nu benieuwd bent naar die verf. Nadat je de scharnier 3 mm hebt verplaatst weet je het !!
Maar als de deur vroeger wel ± goed zat en er nu 3 mm verplaatsing nodig is dan is het scharnier echt wel op, dan voorkomt het scharnier alleen nog maar dat de deur wegwaait.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 04 Apr 2015, 10:27

scharnier versleten is wel de meest voor de hand liggende oorzaak... maar de bouwwijze (nouja.... knutselwijze) waarop een defender in elkaar zit geeft nog de optie dat stijlen losgeraakt zijn en iets scheef zijn gaan staan...... als het altijd zo scheef gezeten heeft hebben ze hem in engeland gewoon niet fatsoenlijk in elkaar gezet (niet heel uitzonderlijk)
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 04 Apr 2015, 15:08

Roger B. schreef:scharnier versleten is wel de meest voor de hand liggende oorzaak... maar de bouwwijze (nouja.... knutselwijze) waarop een defender in elkaar zit geeft nog de optie dat stijlen losgeraakt zijn en iets scheef zijn gaan staan...... als het altijd zo scheef gezeten heeft hebben ze hem in engeland gewoon niet fatsoenlijk in elkaar gezet (niet heel uitzonderlijk)

Aangezien de TopicStarter zelf schrijft: "Tevens merk ik wel dat de scharnieren zelf ook behoorlijk wat ruimte geven als je de deur optilt.", en aangezien nieuwe scharnieren gewoon netjes, strak draaien is de laatste 80% van bovenstaande quote een overbodig stukje vrije meningsuiting.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 04 Apr 2015, 16:56

nou... het is maar goed dat jij daar niet aan doet, aan die overbodige vrije meningsuitingen :roll: :lol: :lol:
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 04 Apr 2015, 17:02

De aanname dat nieuwe scharnieren "wel gewoon netjes en strak draaien" is ook wel een hele gewaagde....... :shock: :shock:

Ik heb iig ook hele andere ervaringen. :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Techniek”