D2 Td5 '01: start niet, knipperende lampjes M en S

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
sketcher

Re: D2 Td5 '01: start niet, knipperende lampjes M en S

Berichtdoor sketcher » 23 Apr 2015, 12:43

fredinfrance schreef:Hoi vrienden, probleem van de niet startende discovery opgelost; paar losse draadjes en een accu die compleet vergaan was... Waarom ben ik niet technisch...zucht!

Dat is goed nieuws. Een slechte accu doet rare dingen met de automaat van de D2. Het is altijd het eerste wat gecontroleerd moet worden bij automaat problemen.
Paul,
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.

WPinckaers

Berichtdoor WPinckaers » 29 Feb 2016, 13:14

Mhmm, betekend dit wanneer je accuspecht is de autobak soms spontaan in storing gaat ?

Ik heb vorige jaar de switch vervangen, maar sinds januari verschillende keren gehad dat de bak ineens weer in storing / safety stand staat, de knipperende M+S lampjes.

Nu staat er in mijn D2 maar een 70 AH accu, zal dit het probleem kunnen zijn ??

Edward

Berichtdoor Edward » 29 Feb 2016, 13:38

WPinckaers schreef:Mhmm, betekend dit wanneer je accuspecht is de autobak soms spontaan in storing gaat ?

Ik heb vorige jaar de switch vervangen, maar sinds januari verschillende keren gehad dat de bak ineens weer in storing / safety stand staat, de knipperende M+S lampjes.

Ja, een slechte accu uit zich als eerste door een automaat die slecht schakelt en in de war is. :roll: :roll: Klinkt een beetje vreemd maar is wel waar. ;)

Vaak merk je aan het starten nog niks maar geeft de automaat al foutmeldingen.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 29 Feb 2016, 13:47

WPinckaers schreef:Mhmm, betekend dit wanneer je accuspecht is de autobak soms spontaan in storing gaat ?

Hmmm ... Accuspecht ? :?: ?   Is dit een freudiaanse vertyping: "Hij vertikt het" ... die specht dus.

Groeten MarcS

PS   D'r zitten hier zat Spechten, de Groene Specht lacht gezellig mee. (De Groene vertikt het te tikken)
    En de Grijskopspecht lacht meewarig/melancholiek ....

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 29 Feb 2016, 15:33

WPinckaers schreef:

dat is vragen om problemen..... bij voorkeur een 100 of 110AH met rond de 1000CCA is het best.... die 70 is nieuw al zwakker en dan hoeft er niet veel te verouderen om problemen te gaan veroorzaken..... valt bij een D2 nog mee, een P38 geeft dan hele kerstverlichtingen op je dash en hele verhalen aan storingsmeldingen op je info display
gone

WPinckaers

Berichtdoor WPinckaers » 29 Feb 2016, 16:14

mhmm fijne die dikke specht vingers.... accu slecht..... :D :lol:

sleen42

Berichtdoor sleen42 » 29 Feb 2016, 18:03

Yep,hele grote kans dat het de accu is of kabels van de massa.Ik had het laatst ook,accu slecht ,ofschonn hij wel gewoon de motor rond kreeg en daarbij een dynamo die niet meer genoeg lade...Beide nieuw en klaar,hij rijd weer.Alleen niet meer bij mij,ik was hem zat...
Morgen naar een andere kijken :twisted: want mijn vrouw wil er gewoon weer 1 :?: :roll:
Hopelijk met wat minder storingen als mijn eerste,maar die had inmiddels ook 380.000 gelopen.Motor liep nog prima maar de andere dingen er om heen...natuurlijk slijtage heb je.Hij begon te trillen,speling op fuseekogels,moest weer voor de keuring,en als je dan begint te tellen dan kun je soms beter afstand nemen.Hopelijk met de volgende iets meer geluk. 8-)

Jeroen
Discovery Td5 werk auto:-)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 29 Feb 2016, 22:02

:lol: of je begint met de volgende weer van voorafaan...automaatbak, dynamo, accu :lol: en dan heeft ie speling op de fusees en... en....
gone

sleen42

Berichtdoor sleen42 » 29 Feb 2016, 22:16

Precies en dan krijg je er ervaring mee :mrgreen:
Ja blijft altijd gokken met een 2e handsje :mrgreen:

Ik wilder er eigenlijk geen meer.....maar de chef wilde graag weer een Td5 en ja de chef heefthet hier (soms) voor het zeggen.

Jeroen

ik hen nu voor de trailer een Renault Mascott en ik moet zeggen;dat valt niet tegen,gister 3 T er achter en je merkt er niets van.Ook qua gevoeligheid rijdt dit toch echt beter voor de kar.Alleen qua comfort.....maar ja dat is natuurlijk ook appels met peren vergelijken.Zeker de luchtvering zal ik wel missen,ideaal.Misschien dat ik die onder de Mascott er nog onderbouw.
Discovery Td5 werk auto:-)

Terug naar “Techniek”