Defender 110 2001 Tdi, Achterdeurslot weer in elkaar zetten

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Luke

Defender 110 2001 Tdi, Achterdeurslot weer in elkaar zetten

Berichtdoor Luke » 28 Mar 2015, 03:41

Hallo mensen,

Heb hier een probleem met slot van mijn achterdeur.

Probleem was dat hij niet meer opslot bleef zitten ondanks op slot draaien van slot met sleutel.
Heb het slot inmiddels gedemonteerd en open gemaakt, en nu blijf ik dus zitten met een klein dun borgveertje, type wat je gebruikt om bijv veerspanning op een palletje oid te zetten.
oi op het net een mooie rebuild handleiding gezien, maar kan die helaas niet meer terug vinden :(

Iemand enig idee waar dit veertje thuishoort?

Moet er even bij vermelden dat het een type slot is ZONDER portiervergrendeling

Dan nog een andere vraag:
De complete sloten zijn nieuw niet zo duur heb ik gezien, maar er is hier nogal wat verwarring omtrent de sloten van die achterdeuren omdat er blijkbaar 2 types in omloop zijn en het verschil lijkt dus te zitten in de dikte van de schacht (buitenste diameter) waar de cilinder van het slot in zit.

Iemand die weet wat de onderdeel nummers van beide zijn en of deze de respectievelijke dikte van de schacht daarbij heeft?

Zijn hier in brazillie veel vrienden die slot vervangen hebben en toen ze nieuw slot kregen bleek de schacht dikker te zijn als die van het oude slot. Het gevolg is dan dat men de rubber afdichtring niet meer kan plaatsen om de schacht (of zo je wilt het gat in de deur te klein is)

gr Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

RobStewart

Re: Achterdeurslot Defender 110 2001 Tdi

Berichtdoor RobStewart » 28 Mar 2015, 08:39

... yes Luke there are 2 types

There is the normal type which is 395037 (FQJ103840) or the Anti-burst type MUC1030 (same as MRC8440, MRC8442, MUC1028, STC2871 or STC2873)

Sometime in 2001 I seem to remember a grey haired old chap took apart a lock for some development work and took lots of pictures like this

Rear Door Lock.jpg

I'll see if he has some better ones ;)

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Luke

Re: Achterdeurslot Defender 110 2001 Tdi

Berichtdoor Luke » 29 Mar 2015, 04:39

Hall Rob,

Bedankt voor je antwoord, maar ik heb daar gelijk weer wat vragen over.

Kan je me het practische verschil (in de werking ervan dus) uitlegen tussen vroege type (non Anti Burst) en het latere type (Anti Burst)?
In andere woorden, wat houdt dat "anti burst" dus precies in?

Verder, kan je het verschil tussen de 2 types ook bepalen aan de dikte van de schacht van de slot cilinder, of zijn 1, of zelfs wel beide types er in 2 schachtdiktes geweest?

NB. Meer fotos van het slot worden gewaardeerd :)

tropical greetings

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Terug naar “Techniek”