Disco2 Td5 2001 Motor loopt niet mooi, tikkergeluid

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
sleen42

Disco2 Td5 2001 Motor loopt niet mooi, tikkergeluid

Berichtdoor sleen42 » 16 Mar 2015, 21:44

Zo vanmiddag dan toch er maar op gekropen :lol: Heb de retourleiding toch maar vervangen door een originele.Let op Edward,Meschendorf had die op voorraad liggen(was waarschijnlijk ook al betaald door een andere klant 8-) )maar dat mag de preet niet drukken.

Nou was ik ook even in Coevorden geweest,daar was het druk maar er werd toch even de computer snel aangehangen.Niets te vinden zo op het eerste oog,alle cilinders liepen goed mee.Voor een verdere diagnose hebben ze meer tijd nodig en die hadden ze nu even niet.

Toch vind ik de moter niet mooi lopen,kan ook aan mij liggen hoor,hij tikkert wat en ik vind dat hij ook wat meer trilt als voorheen.Het gekke is dat als ik bv een afrit neem en het gas een paar 100m los laat en dan onderaan de afslag weer gas geef de motor wel heel even goed loopt en ophoud te tikkeren :? Ik blijf een verstuiver verdenken of een klepstoter.

Nu heb ik vanmiddag ook gezien dat het uitlaatspruitstuk wat lekt(kan ook tikkeren,ik weet het)2van de voorste en van de laatste cilinder zit er een tapeind los..

Wat ik nu wil is een gebruikte kop klaar leggen met verstuivers en nokkenas compleet.Dit voor hat geval er toch iets is.

Dus bij deze;

Wie heeft er nog een Td5 kop liggen vanaf 15p dus ongeveer vanaf eind 2002??

Jeroen
Discovery Td5 werk auto:-)

Edward

Re: cilinderkop gezocht Td5

Berichtdoor Edward » 16 Mar 2015, 21:49

Zomaar een zijspoor; de onze klinkt sinds een tijdje ook enorm rouw en klappert als een dolle. Dat komt omdat de stuurpomp uitgeleuterd is, waar deze in de koelpomp grijpt.

Ben nog te lui geweest om er een nieuwe pomp op te zetten, maar het klinkt werkelijk nie om aan te horen nie. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 16 Mar 2015, 21:54

je kunt niet zomaar verstuivers met kop en al om zetten en verder niks zoals dat met een "gewone diesel kan, de verstuivers hebben elk hun eigen codering en die moet in de motor ECU ingeprogrammeerd worden. Doe je dat niet dan kun je het hele scala van niet starten, niet netjes lopen, tot vrijwel niks merken ervaren, volledig afhankelijk van hoeveel afwijking er is tussen de geprogrammeerde en gemonteerde verstuivers zit.
gone

sleen42

Berichtdoor sleen42 » 16 Mar 2015, 22:20

Dat wist ik inmiddels al Roger,maar toch even bedankt voor de waarschuwing.Maar afgezien van het programmeren van de juiste codes is er toch geen hindernis?

Jeroen

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 16 Mar 2015, 22:36

nee, 15p met juiste verstuivers moet je er zo op kunnen zetten en dan effe programmeren
gone

Tata-D2

Berichtdoor Tata-D2 » 21 Mar 2015, 12:34

Edward schreef:Zomaar een zijspoor; de onze klinkt sinds een tijdje ook enorm rouw en klappert als een dolle. Dat komt omdat de stuurpomp uitgeleuterd is, waar deze in de koelpomp grijpt.

Ben nog te lui geweest om er een nieuwe pomp op te zetten, maar het klinkt werkelijk nie om aan te horen nie. :lol: :lol:

Hoi Edward,
Dank voor dit 'zijspoor'. Heb ook een Td5 (pas 348000km :mrgreen: ) met vreemde tik/rochel sinds kort, én de stuurpomp maakt soms zoemend geluid.
Tijd dus voor een andere stuurpomp voor de vakantie.
Van horen zeggen dat de originele stuurpomp niet de beste is. Heeft iemand daar meer info over?
Groet, Willem
Tata-D2

ppw

Berichtdoor ppw » 21 Mar 2015, 15:00

staat op prikpagina een TD5 blok te koop voor weinig
http://landrover.paginamarkt.nl/td5-mot ... 53838.html
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

sleen42

Berichtdoor sleen42 » 21 Mar 2015, 16:53

Had hem ook al gevonden maarja een tik kan ook in de kop zitten...en een beetje ver :cry:

Edward

Berichtdoor Edward » 21 Mar 2015, 17:12

Tata-D2 schreef:Tijd dus voor een andere stuurpomp voor de vakantie.
Van horen zeggen dat de originele stuurpomp niet de beste is. Heeft iemand daar meer info over?

De stuurpomp op de onze is nog de originele en is dus net geen 300K meegegaan. Da's goed zat voor mij. ;)

Bij Paddock kost ie 7 euri meer dan dat ik bij de dealert betaal, dus ik haal eerdaags een nieuwe op in Tynaarlo. :D :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

ppw

Berichtdoor ppw » 21 Mar 2015, 17:14

sleen42 schreef:Had hem ook al gevonden maarja een tik kan ook in de kop zitten...en een beetje ver :cry:

vraag anders Bart van Dessel of Andrew Colville eens.... ;)
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Terug naar “Techniek”