Hallo Rob en Erik,
Dank voor jullie reacties
Gisteren groot deel van de dag met het diff aan het stoeien geweest, en tot de verrassende ontdekking gekomen dat er ook onder de rover diffs hier nog al wat verschillen bestaan.
Online vond ik een site waar ik las dat feitelijk alle voordiffs hetzelfde waren, al vanaf de series, maar dat is dus blijkbaar niet helemaal waar.
Een wpl hndbk van Series III geeft al 2 verschillende aan (blijkbaar afhankelijk van het as nummer) een wpl hndbk van een lightweight serie III geeft weer een ander aan.
En allemaal met verschillen en andere afstel waarden.
Vooral die waarden die van belang zijn, zoals bijv Backlash Pinion / Kroon ; ene zegt speling 0,20 - 0,25 mm en link die Rob gaf heeft het over 0,10 tot 0,17 mm, dat scheelt nogal wat dus
En ook de pinion lager voorspanning: Series III wpl hndbk heeft het over 9,6 - 16,5 kgf /
m , Rob's link heeft het over 23 - 40,25 kgf /
cm (let ook even op de verschillen tussen cm en mtr) en beiden betreft het de pinion versie met moer aan de flens zijde, van de bout versie heb ik al helemaal geen waardes

Er zijn nl pinions waarbij de uitgaande flens naar cardan vastzit met een moer, zoals in vrijwel alle Wpl hndbkn beschreven staat, terwijl hier in Br vrijwel alle flenzen met een bout aan het pinion vastzitten
Verder is er een 1 pin dif met planetarium met 2 sateliet tandwielen, en een 2 pins diff met 4 satelliet tandwielen. en de behuizingen zijn wel degelijk anders zodat een 2 pins diff dus niet in behuizing past van 1 pins diff
Verwarring alom dus.
Hoewel de link van rob erg hulpzaam was liet ook deze beschrijving nogal wat vragen open.
Zo wordt er tijdens de montage vaak gezegd: Vastzetten volgens aanhaalmoment zoals voorgeschreven, echter deze aanhaalmomenten staan niet bij deze revisie handleiding.
Verder is ook het afstellen van de voorspanning op de lagers van de pinion as icm een flens met bout problematisch.
Stel ik de voorspanning juist af dan zit de bout erg los, zet ik de bout goed vast dan zit er veel te veel spanning op de lagers en draait de pinion as handmatig zwaar
Is er iemand die Aanvullende info heeft? Met name betreffende de uitvoering waarbij flens met bout vastzit, en de respectievelijke aanhaal momenten van deze versie?
Rob? Erik?
Erik, ik heb overigens belangstelling voor die PDF bestanden, geef nog even aan hoe je die deze kant op kan krijgen aub
gr Luke