Hoi,
Het schijnt dat het beter is wanneer de juiste nummers van de injectoren geprogrammeerd staan in de ecu.
Nu wil ik dat nakijken en eventueel met de nanocom ingeven. Mijn vraag, moet je de pakking vervangen als je het kleppendeksel loshaalt? En is het inderdaad waar wat betreft de injectoren en de ecu?
Alvast bedankt,
Michiel
Defender, TD5, injectoren en kleppendeksel ( pakking)
Defender, TD5, injectoren en kleppendeksel ( pakking)
Defender 130 HCPU TD5 2006, Defender 130 HCPU TD5 2006 'gepimpt'
Ex: Defender 130 HCPU 2003, Defender 110 300TDI 1998, Defender 110 TD5 2002
Nanocom Evolution II
Ex: Defender 130 HCPU 2003, Defender 110 300TDI 1998, Defender 110 TD5 2002
Nanocom Evolution II
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Defender, TD5, injectoren en kleppendeksel ( pakking)
... yes the Injector Grade Code should be entered into the ECU. The code is the 5 letters printed on the top next to the plug
So in the example below this would be "NLLCK"
and I always replace the KDP whenever I take the rocker cover off.
Rob
So in the example below this would be "NLLCK"
and I always replace the KDP whenever I take the rocker cover off.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re: Defender, TD5, injectoren en kleppendeksel ( pakking)
Laat even weten of het inderdaad iets uit heeft gemaakt!!! Daar ben ik wel nieuwsgierig naar. 
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Defender, TD5, injectoren en kleppendeksel ( pakking)
het matchen van de injectoren is alleen nodig als iemand injectoren verwisseld heeft of in de ecu de coderingen gewijzigd.... in dat geval zal er verschil zijn...hoeveel? volledig afhankelijk van hoeveel de fysiek aanwezige injector verschilt van de gecodeerde en hoeveel injectoren er niet juist gecodeerd zijn
gone
Re: Defender, TD5, injectoren en kleppendeksel ( pakking)
Ik had begrepen dat in de fabriek een soort van grofweg indicatie in de ECU gezet wordt, maar niet precies, exact de juiste nummers van de verstuivers. Met het simpelweg invoeren van de juiste combinatie schijnt er vermogenswinst te halen. 
Re: Defender, TD5, injectoren en kleppendeksel ( pakking)
conny schreef:Ik had begrepen dat in de fabriek een soort van grofweg indicatie in de ECU gezet wordt, maar niet precies, exact de juiste nummers van de verstuivers. Met het simpelweg invoeren van de juiste combinatie schijnt er vermogenswinst te halen.
Daar heb ik nog nooit van gehoord, het lijkt me sterk maar wie weet. Mijn Td5 had al de codes gewoon netjes in de ECU geprogrammeerd. Toen ik mijn ECU verzopen had heb ik even met andere codes gereden en daarna de juiste codes er in gezet. Ik heb het verschil niet gemerkt.
Om de codes te zien moet je idd het kleppen deksel verwijderen, neem dan ook gelijk een foto of schrijf ze op in het onderhoudsboekje voor als de ECU beschadigd zou worden. Ik heb mijn pakking vervangen en met sealent extra gedicht, zijn ook de kosten niet. Je kunt, als je het kleppendeksel er toch af hebt ook overwegen om de injector loom preventief te vervangen. Of in elk geval de o ringen waar de loom het blok uitkomt.
Paul,
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.
Re: Defender, TD5, injectoren en kleppendeksel ( pakking)
Dank je Rob.
@ sketcher: op de Engelse fora staat er aardig wat over geschreven
@ Roger: al veel gelezen dat het af fabriek niet klopt. Je zegt terecht dat het bij een wissel sowieso moet, ik ben de 2e eigenaar en heb geen idee heb of ze ooit verwisseld zijn, kan ik beter ff kijken ( heb die nanocom toch niet voor niets
)
@ Conny: zal ik doen
Ps. Gaat om de td5 uit 2006, ik geloof dat er sinds 2004 weinig problemen zijn met olie in de ecu... Heb idd olie gehad in de 110 uit 2002 destijds ( gekocht in 2005), met de 2006 nog steeds geen druppel.
@ sketcher: op de Engelse fora staat er aardig wat over geschreven
@ Roger: al veel gelezen dat het af fabriek niet klopt. Je zegt terecht dat het bij een wissel sowieso moet, ik ben de 2e eigenaar en heb geen idee heb of ze ooit verwisseld zijn, kan ik beter ff kijken ( heb die nanocom toch niet voor niets
@ Conny: zal ik doen
Ps. Gaat om de td5 uit 2006, ik geloof dat er sinds 2004 weinig problemen zijn met olie in de ecu... Heb idd olie gehad in de 110 uit 2002 destijds ( gekocht in 2005), met de 2006 nog steeds geen druppel.
Defender 130 HCPU TD5 2006, Defender 130 HCPU TD5 2006 'gepimpt'
Ex: Defender 130 HCPU 2003, Defender 110 300TDI 1998, Defender 110 TD5 2002
Nanocom Evolution II
Ex: Defender 130 HCPU 2003, Defender 110 300TDI 1998, Defender 110 TD5 2002
Nanocom Evolution II
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten