Series 3 benzine - uitlijning dynamo

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
stefvanherk
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 Mei 2012, 21:21
Locatie: Boskoop

Re: Series 3 benzine - uitlijning dynamo

Berichtdoor stefvanherk » 20 Feb 2015, 10:36

Levert de dynamo dan wel voldoende stroom om de accu bij te laden? Diameter is een stuk kleiner dus de snaar gaat minder vaak rond en de waterpomp draait ook langzamer
Land Rover 90 2.5benz. Ex Zwitserse PTT

Gebruikersavatar
Erik Peters
Berichten: 3074
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
Locatie: Heino

Re: Series 3 benzine - uitlijning dynamo

Berichtdoor Erik Peters » 20 Feb 2015, 12:55

stefvanherk schreef:Levert de dynamo dan wel voldoende stroom om de accu bij te laden? Diameter is een stuk kleiner dus de snaar gaat minder vaak rond en de waterpomp draait ook langzamer

Dat maakt toch niet uit, de dynamo-poelie veranderd toch niet en de krukas-poelie ook niet (en dat is de aandrijvende poelie). Alleen de waterpomp-poelie wordt anders. En de waterpomp zal langzamer draaien (hoe kleiner de diameter hoe sneller het aangedreven apparaat draait).
Doordat de gleuf waarin de V-riem loopt, op een andere plaats zit t.o.v. origineel, kan het zijn dat de waterpomplagers iets anders belast worden.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 322
Lid geworden op: 01 Feb 2010, 14:09
Locatie: Ridderkerk
Contact:

Re: Series 3 benzine - uitlijning dynamo

Berichtdoor Gerard » 20 Feb 2015, 22:21

Erik Peters schreef:
stefvanherk schreef:Levert de dynamo dan wel voldoende stroom om de accu bij te laden? Diameter is een stuk kleiner dus de snaar gaat minder vaak rond en de waterpomp draait ook langzamer

Dat maakt toch niet uit, de dynamo-poelie veranderd toch niet en de krukas-poelie ook niet (en dat is de aandrijvende poelie). Alleen de waterpomp-poelie wordt anders. En de waterpomp zal langzamer draaien (hoe kleiner de diameter hoe sneller het aangedreven apparaat draait).
Doordat de gleuf waarin de V-riem loopt, op een andere plaats zit t.o.v. origineel, kan het zijn dat de waterpomplagers iets anders belast worden.

Groet,

Erik.


Ik verwacht ook niet echt problemen, hoewel er natuurlijk ook wel weer verschillende dynamo- en krukaspoelies in omloop zijn.
Maar uiteindelijk gaat het om een een simpele petrol 88, zonder allerlei accessoires, extreme extra verlichting of andere grote verbruikers.
Met een goede dynamo, verse accu en frisse kabelboom gaat het vast lukken ... ;)

Gerard


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten