Series 3 benzine - uitlijning dynamo
-
stefvanherk
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 20 Mei 2012, 21:21
- Locatie: Boskoop
Re: Series 3 benzine - uitlijning dynamo
Levert de dynamo dan wel voldoende stroom om de accu bij te laden? Diameter is een stuk kleiner dus de snaar gaat minder vaak rond en de waterpomp draait ook langzamer
Land Rover 90 2.5benz. Ex Zwitserse PTT
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: Series 3 benzine - uitlijning dynamo
stefvanherk schreef:Levert de dynamo dan wel voldoende stroom om de accu bij te laden? Diameter is een stuk kleiner dus de snaar gaat minder vaak rond en de waterpomp draait ook langzamer
Dat maakt toch niet uit, de dynamo-poelie veranderd toch niet en de krukas-poelie ook niet (en dat is de aandrijvende poelie). Alleen de waterpomp-poelie wordt anders. En de waterpomp zal langzamer draaien (hoe kleiner de diameter hoe sneller het aangedreven apparaat draait).
Doordat de gleuf waarin de V-riem loopt, op een andere plaats zit t.o.v. origineel, kan het zijn dat de waterpomplagers iets anders belast worden.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: Series 3 benzine - uitlijning dynamo
Erik Peters schreef:stefvanherk schreef:Levert de dynamo dan wel voldoende stroom om de accu bij te laden? Diameter is een stuk kleiner dus de snaar gaat minder vaak rond en de waterpomp draait ook langzamer
Dat maakt toch niet uit, de dynamo-poelie veranderd toch niet en de krukas-poelie ook niet (en dat is de aandrijvende poelie). Alleen de waterpomp-poelie wordt anders. En de waterpomp zal langzamer draaien (hoe kleiner de diameter hoe sneller het aangedreven apparaat draait).
Doordat de gleuf waarin de V-riem loopt, op een andere plaats zit t.o.v. origineel, kan het zijn dat de waterpomplagers iets anders belast worden.
Groet,
Erik.
Ik verwacht ook niet echt problemen, hoewel er natuurlijk ook wel weer verschillende dynamo- en krukaspoelies in omloop zijn.
Maar uiteindelijk gaat het om een een simpele petrol 88, zonder allerlei accessoires, extreme extra verlichting of andere grote verbruikers.
Met een goede dynamo, verse accu en frisse kabelboom gaat het vast lukken ...
Gerard
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten