Nee, ben niet door het water of dergelijke gereden. Km stand is 250.000. Maar bak is in 2006 al is vernieuwd door vorige eigenaar, weet niet of het een gerenoveerde was of gewoon een tweedehands. Km stand was toen rond de 150.000
Achteraf denk ik dat het van de zomer begonnen is, moest toen af en toe wat gassen voor hij hem in zn versnelling pakte. En leek het of hij wat later doorschakelde.
Maar tot 1,5 week geleden eigenlijk niet erger dan dat. Daarna korte stukjes op de werf gereden en toen het smorgens -15 was wilde die bijna nx meer. Nu dus achteruit geen problemen. Vooruit alleen als ie vlak staat tot max stapvoeds en als je gas geeft klinkt het of de koppeling blijft hangen. Toren gaaN omhoog maar geen snelheid veranderingen.
rij ik berg afwaards dan loopt hij volgens mij wel door de versnelling heen. Maar dit laatste niet zeker van. Bij verversing ongeveer 6liter olie bijgevult, gisteren nog gekeken of het nog gezakt was maar met de motor draaiend komt er een klein straaltje olie uit. Dus goed afgevult. M en S lampjes branden niet. Hebben dit twee keer gedaan maar naar het opnieuw starten weg. Nu niet meer teruggekomen en computer obd uitgelezen maar is leeg.
Discovery2 Td5 BJR?? versnelling/ koppeling automaat
Re: Discovery2 Td5 BJR?? versnelling/ koppeling automaat
http://www.discovery2.co.uk/
http://www.discovery2.co.uk/Autobox_Oil.html
http://www.landyzone.co.uk/lz/f8/2002-t ... 54162.html
FYI
http://www.discovery2.co.uk/Autobox_Oil.html
http://www.landyzone.co.uk/lz/f8/2002-t ... 54162.html
FYI
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
Ppw: had ook al wat zitten Google maar laatste had ik nog niet gezien, Thanks
Probleem dus waarschijnlijk : the first clutch pack behind oil pump housing called clutch A
Ga ik proberen, laat het later weten.
Probleem dus waarschijnlijk : the first clutch pack behind oil pump housing called clutch A
Ga ik proberen, laat het later weten.
-
Roger B.
trekt ie in de 1 wel op om vervolgens handmatig door te schakelen naar d en gewoon te rijden?
gone
Nee Roger, alleen achteruit geen probleem. Vooruit wil die niet. Gaat wel rijden maar max stapvoets en veel toeren (als of je bij een handgeschakelde auto de koppeling laat slippen). iets schuin omhoog betekend dat ie helemaal niet vooruit komt.
-
Roger B.
kee dan, dus ook niet dat koppelingding wat weleens "om klapt" waardoor ie in de D niet weg wil
gone
Heb inmiddels de bak er onder vandaan gehad en bleek dat de eerste twee clutch sets verbrand waren (direct en de frontdrive clutch), deze dus vernieuwd. Wat verassend makkelijk is. Let op want toen ik dieper in de bak probeerde te komen, en de centre support eruit haalde ging het toch nog ff mis, ik wou kijken of dé clutchen verder in de bak wel goed waren dus..... Maar de veren sprongen om me oren, bleek dat er onder uit de bak nog kunststof pakkingen zaten met een veer erachter. Maar gelukkig zaten de kunststof blokjes ook in de pakking set die ik gekocht had.
Dus ook het onder gedeelte open gehad om dit te herstellen. Het was wel ff zweten om alles weer op zn plek te krijgen. Inmiddels rij ik weer een paar weken en rijd de Laro weer als een zonnetje.
Bedankt voor het mee denken allemaal.
Dus ook het onder gedeelte open gehad om dit te herstellen. Het was wel ff zweten om alles weer op zn plek te krijgen. Inmiddels rij ik weer een paar weken en rijd de Laro weer als een zonnetje.
muysse schreef:Heb inmiddels de bak er onder vandaan gehad en bleek dat de eerste twee clutch sets verbrand waren (direct en de frontdrive clutch), deze dus vernieuwd. Wat verassend makkelijk is. Let op want toen ik dieper in de bak probeerde te komen, en de centre support eruit haalde ging het toch nog ff mis, ik wou kijken of dé clutchen verder in de bak wel goed waren dus..... Maar de veren sprongen om me oren, bleek dat er onder uit de bak nog kunststof pakkingen zaten met een veer erachter. Maar gelukkig zaten de kunststof blokjes ook in de pakking set die ik gekocht had.
Mooi dat het opgelost is. Als je nog eens probleem hebt ik ken een Disco 2 goeroe in Zweden. Ook lid van de Zweetse Land Rover Club en klust soms wat bij. Hij helpt je graag.
Stuur maar een PB als je zijn hulp wil.
Topic even doorgelezen, erg jammer al die lange tenen. De nuances van grapjes zijn soms moeilijk te over te brengen in schrift, jammer maar de realiteit. Laten we daar van beide zijden rekening mee houden zodat het leuk blijft.
Paul,
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.