Defender 110 1985 2,8 Isuzu Diesel Startprobleem

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Steven110
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 Feb 2015, 21:04
Locatie: Nootdorp

Defender 110 1985 2,8 Isuzu Diesel Startprobleem

Berichtdoor Steven110 » 11 Feb 2015, 21:17

Beste allemaal,

Ik kom er even niet meer uit....

Sinds een paar weken heb ik startproblemen met mijn 110. Er vanuitgaande dat door de kou mijn toch al wat oude accu het had begeven, heb ik er een nieuwe in gezet en kon een week lang probleemloos rijden. Na een week weer problemen en dacht dat 74amp te weinig was en dus vervangen voor een 85amp. Hierna ook weer een week lang geen probleem en daarna weer wèl. Nu heb ik de accu doorgemeten en die geeft 12.3 volt aan. Ik krijg hem niet meer met startkabels gestart want dan komt er rook van de startkabelklemmen, lijkt mij ook niet erg lekker.... De startmotor hoor ik nog wel rond draaien, maar later alleen nog maar gerikketik.

Wat zou dit kunnen zijn? Het feit dat mijn accu 12.3 volt is betekent toch dat mijn dynamo wèl werkt?

Groeten,
Steven
Laatst gewijzigd door Steven110 op 11 Feb 2015, 22:16, 3 keer totaal gewijzigd.

trix G4
Berichten: 316
Lid geworden op: 19 Sep 2006, 21:53

Re: Startproblemen Defender diesel

Berichtdoor trix G4 » 11 Feb 2015, 21:34

Als je motor uit is en je accu 15 minuutjes met rust hebt gelaten, zou die 12,6 volt moeten meten.
Dan is de accu oke.
Bij starten mag de spanning niet onder 11,4 volt zakken (zeg ik dat goed)
Bij lopende motor moet er 14.8 volt op je accu staan.
Ongeveer he.

Maar even zoeken want er is hier al 1 (of meerdere) topics over geschreven.

Dat je startkabels gaan roken komt opdat ze waarschijnlijk TE DUN zijn !!

Succes

Steven110
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 Feb 2015, 21:04
Locatie: Nootdorp

Re: Startproblemen Defender diesel

Berichtdoor Steven110 » 11 Feb 2015, 21:41

Thanks!

Ik ga morgen maar weer even meten en starten met dikkere kabels...:-)

ppw
Berichten: 1292
Lid geworden op: 14 Mei 2010, 17:00
Locatie: 020

Re: Startproblemen Defender diesel

Berichtdoor ppw » 11 Feb 2015, 21:45

Yup
Minimaal 35mm kabels
En een diesel moet je ook met een 45 amp kunnen starten...
Gaat om de cca... Cold crancking amp.. Die levert korte tijd:( sec of wat) heeeeul veuul amps
Zou je massa eens nalopen :roll:
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Startproblemen Defender diesel

Berichtdoor Edward » 11 Feb 2015, 21:48

Er staat niet bij wat voor motor erin ligt dus dat wordt weer gokken......

Maar bij een Td5 is de startmotor in zo'n geval ook verdacht. Als die niet hard genoeg rond gaat start de motor ook niet. Ook met een nieuwe accu blijft het probleem dan.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Defender '?? motor(diesel)??? Startprobleem

Berichtdoor Roger B. » 11 Feb 2015, 21:55

als je met een nieuwe accu een week geen probleem hebt en daarna wel...controlleer dan ook je laadsysteem eens, misschien trek je in die week simpelweg je accu leeg
gone

Steven110
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 Feb 2015, 21:04
Locatie: Nootdorp

Re: Defender '?? motor(diesel)??? Startprobleem

Berichtdoor Steven110 » 11 Feb 2015, 22:07

Beste,

De vorige eigenaar heeft er een 2,8 Isuzu blok ingelegd, sterke motor wel.

Ik heb een hoofdschakelaar bij de accu zitten, dus in principe kan hij niet in spanning teruglopen als gevolg van lekstroom..

Kan dat gerikketik met een relais te maken hebben? Of is de accuspanning gewoon te laag om de startmotor in beweging te brengen?

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Defender '?? motor(diesel)??? Startprobleem

Berichtdoor Roger B. » 11 Feb 2015, 22:09

dat gerikketik betekend dat je accuspanning in elkaar dondert zodra het relais op de startmotor sluit...... kortom accu leeg of dood
gone

Steven110
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 Feb 2015, 21:04
Locatie: Nootdorp

Re: Defender 110 1985 2,8 Isuzu Diesel Startprobleem

Berichtdoor Steven110 » 11 Feb 2015, 22:46

Accu is een week oud...waarschijnlijk dan toch de dynamo...

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Defender 110 1985 2,8 Isuzu Diesel Startprobleem

Berichtdoor Edward » 11 Feb 2015, 23:05

Steven110 schreef:Accu is een week oud...waarschijnlijk dan toch de dynamo...


Of de startmotor die veel stroom vraagt en alsnog niet rond gaat of, of, of.....

Meten is weten en de rest is speculeren. :roll: :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten