Beste allemaal,
Ik kom er even niet meer uit....
Sinds een paar weken heb ik startproblemen met mijn 110. Er vanuitgaande dat door de kou mijn toch al wat oude accu het had begeven, heb ik er een nieuwe in gezet en kon een week lang probleemloos rijden. Na een week weer problemen en dacht dat 74amp te weinig was en dus vervangen voor een 85amp. Hierna ook weer een week lang geen probleem en daarna weer wèl. Nu heb ik de accu doorgemeten en die geeft 12.3 volt aan. Ik krijg hem niet meer met startkabels gestart want dan komt er rook van de startkabelklemmen, lijkt mij ook niet erg lekker.... De startmotor hoor ik nog wel rond draaien, maar later alleen nog maar gerikketik.
Wat zou dit kunnen zijn? Het feit dat mijn accu 12.3 volt is betekent toch dat mijn dynamo wèl werkt?
Groeten,
Steven
Defender 110 1985 2,8 Isuzu Diesel Startprobleem
Defender 110 1985 2,8 Isuzu Diesel Startprobleem
Laatst gewijzigd door Steven110 op 11 Feb 2015, 22:16, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Startproblemen Defender diesel
Als je motor uit is en je accu 15 minuutjes met rust hebt gelaten, zou die 12,6 volt moeten meten.
Dan is de accu oke.
Bij starten mag de spanning niet onder 11,4 volt zakken (zeg ik dat goed)
Bij lopende motor moet er 14.8 volt op je accu staan.
Ongeveer he.
Maar even zoeken want er is hier al 1 (of meerdere) topics over geschreven.
Dat je startkabels gaan roken komt opdat ze waarschijnlijk TE DUN zijn !!
Succes
Dan is de accu oke.
Bij starten mag de spanning niet onder 11,4 volt zakken (zeg ik dat goed)
Bij lopende motor moet er 14.8 volt op je accu staan.
Ongeveer he.
Maar even zoeken want er is hier al 1 (of meerdere) topics over geschreven.
Dat je startkabels gaan roken komt opdat ze waarschijnlijk TE DUN zijn !!
Succes
Re: Startproblemen Defender diesel
Thanks!
Ik ga morgen maar weer even meten en starten met dikkere kabels...
Ik ga morgen maar weer even meten en starten met dikkere kabels...
Re: Startproblemen Defender diesel
Yup
Minimaal 35mm kabels
En een diesel moet je ook met een 45 amp kunnen starten...
Gaat om de cca... Cold crancking amp.. Die levert korte tijd:( sec of wat) heeeeul veuul amps
Zou je massa eens nalopen
Minimaal 35mm kabels
En een diesel moet je ook met een 45 amp kunnen starten...
Gaat om de cca... Cold crancking amp.. Die levert korte tijd:( sec of wat) heeeeul veuul amps
Zou je massa eens nalopen
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
Re: Startproblemen Defender diesel
Er staat niet bij wat voor motor erin ligt dus dat wordt weer gokken......
Maar bij een Td5 is de startmotor in zo'n geval ook verdacht. Als die niet hard genoeg rond gaat start de motor ook niet. Ook met een nieuwe accu blijft het probleem dan.
Maar bij een Td5 is de startmotor in zo'n geval ook verdacht. Als die niet hard genoeg rond gaat start de motor ook niet. Ook met een nieuwe accu blijft het probleem dan.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Defender '?? motor(diesel)??? Startprobleem
als je met een nieuwe accu een week geen probleem hebt en daarna wel...controlleer dan ook je laadsysteem eens, misschien trek je in die week simpelweg je accu leeg
gone
Re: Defender '?? motor(diesel)??? Startprobleem
Beste,
De vorige eigenaar heeft er een 2,8 Isuzu blok ingelegd, sterke motor wel.
Ik heb een hoofdschakelaar bij de accu zitten, dus in principe kan hij niet in spanning teruglopen als gevolg van lekstroom..
Kan dat gerikketik met een relais te maken hebben? Of is de accuspanning gewoon te laag om de startmotor in beweging te brengen?
De vorige eigenaar heeft er een 2,8 Isuzu blok ingelegd, sterke motor wel.
Ik heb een hoofdschakelaar bij de accu zitten, dus in principe kan hij niet in spanning teruglopen als gevolg van lekstroom..
Kan dat gerikketik met een relais te maken hebben? Of is de accuspanning gewoon te laag om de startmotor in beweging te brengen?
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Defender '?? motor(diesel)??? Startprobleem
dat gerikketik betekend dat je accuspanning in elkaar dondert zodra het relais op de startmotor sluit...... kortom accu leeg of dood
gone
Re: Defender 110 1985 2,8 Isuzu Diesel Startprobleem
Accu is een week oud...waarschijnlijk dan toch de dynamo...
Re: Defender 110 1985 2,8 Isuzu Diesel Startprobleem
Steven110 schreef:Accu is een week oud...waarschijnlijk dan toch de dynamo...
Of de startmotor die veel stroom vraagt en alsnog niet rond gaat of, of, of.....
Meten is weten en de rest is speculeren.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten