RRC rubber geventileerde remklauw

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Michael_Spaan

RRC rubber geventileerde remklauw

Berichtdoor Michael_Spaan » 06 Feb 2015, 22:36

Hallo,

Wie kan mij helpen aan het artikelnummer voor het rubbertje (stukje buisvormig rubber) dat door de spacer van de geventileerde voor remklauw loopt bij een RRC? Ik had de standaard rubbertjes voor een normale voorremklauw besteld in een dubbele hoeveelheid met de gedachte dat er die gewoon tussen zouden zitten. Nu blijkt er bij de demontage een buisvormig rubbertje met een metalen buisje erin te zitten. Hmm ben al even aan het zoeken, maar zie hier nergens een exploded view van of ergens een referentie nummer. Wie o wie heeft er een nummer voor me?

Gr Michael

Roger B.

Re: RRC rubber geventileerde remklauw

Berichtdoor Roger B. » 06 Feb 2015, 22:59

wat bedoel je met "spacer van de geventileerde remklauw"?? die pakweg 1 cm dikke plaat tussen de twee helften van de remklauw?

en daar doorheen zou een rubber steken? dus heb je de remklauw uit elkaar geschroefd? ....hmm er wordt altijd overal geschreven en geroepen dat je dat nooit moet doen (omdat je ze erg lastig weer lekvrij terug gebouwd krijgt) in een onderdelen tekening zul je dat niet vinden vrees ik, Land Rover ziet de klauw als één onderdeel volgens mij....

fabrikant van de klauw al geprobeerd?
gone

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 06 Feb 2015, 23:24

... do you mean RTC1137 for the fronts (17H8764L is for the rear) ?

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Michael_Spaan

Berichtdoor Michael_Spaan » 07 Feb 2015, 01:38

Inderdaad het gaat om die 1 cm dikke plaat. Voor de achterremklauw heb ik de rubbers al vervangen en voor voor had ik ze besteld als per enige referentie in de exploded views van de rangerover maar dat blijkt voor de normale remklauw te zijn.

Ik ben meestal erg grondig met een restauratie dus er moeten ook nieuwe rubbers in tussen de helften. Ik zie niet waarom dat moeilijk moet zijn, redelijk eenvoudig technisch systeem en met originele onderdelen moet dat altijd reparabel zijn.

Ik heb de rtc1137 er achter inzitten en had de 17H8764L voor voor besteld. Dat zijn echter niet de juiste voor de versie met de spacer... Het juiste onderdeel moet toch ook te krijgen zijn alleen in mijn exploded view bestanden voor de RRC voor en na '86 en de 110 kom ik deze specifieke remklauw nergens tegen.

Gr Michael

Michael_Spaan

Berichtdoor Michael_Spaan » 07 Feb 2015, 02:26

De aanhouder wint! Het juiste onderdeel is 3851-739, het kostte nog een paar uur zoekwerk maar ik zal ze binnenkort in ieder geval bestellen, waarschijnlijk hier

Gr Michael

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 07 Feb 2015, 09:21

... well that is interesting and a note has now been added to my Microcat with the updated info, so thanks for that :)

3851-739.jpg

As I understand it, the later calipers supplied by Lockheed were deemed to be non serviceable and Lockheed themselves did not supply Land Rover the inner seals and therefore no part number was issued.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Terug naar “Techniek”