Oneten '84 200Tdi wederom slip koppeling/LT77/LT230

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
ppw
Berichten: 1292
Lid geworden op: 14 Mei 2010, 17:00
Locatie: 020

Oneten '84 200Tdi wederom slip koppeling/LT77/LT230

Berichtdoor ppw » 04 Feb 2015, 17:27

ik heb een probleem met m'n V-bak.... in z'n 4 & 5 in hoog met veel toeren slipt m'n koppelingsplaat
in 1 , 2 & 3 niets aan de hand.... wegrijden in 3, 4 & 5 slaat de motor af, zoals het hoort.
maar in laag, en dan met name 1, 2& 3 slipt de plaat vrijwel direct.... 4 & 5 is prima :(
LT77 is gereviseerd, 2 jaar geleden, LT230 is een 1.2 van een Disco, ( had een 1.6 :roll: ) en is ook gereviseerd toen ik 'm kocht.
koppelingsplaat/drukgroep is ook twee jaar oud ( 9000km geleden :( )
nu vraag ik me af,: ik ga over 2 weken bikkelweekend, dus twee dagen in laag de hei op.... raadzaam, of even zweten en nieuwe platen?
of is m'n slave/hoodcilinder kaduuk?? koppelingspedaal grijpt op 2 cm oid al aan, net m'n voet erop :? :cry:
en om Roger voor te zijn.... welke auto maakt toch niet uit?? gaat toch om de techniek?? :roll: :?
(110, 200TDi)
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: wederom koppeling/LT77/LT230

Berichtdoor Roger B. » 04 Feb 2015, 17:36

dus jij vind dat een koppelingssysteem van een defender/oneten identiek is aan die van een disco? :lol: maar het wel zinvol om er bij te vermelden dat er een LT230 achter die LT77 hangt?

hoe is je vrije slag van het pedaal afgesteld, als je master niet vrij komt, dan kan er dus druk op het systeem blijven wat dan weer minder druk op je koppelingsplaat kan veroorzaken
gone

ppw
Berichten: 1292
Lid geworden op: 14 Mei 2010, 17:00
Locatie: 020

Re: Oneten '84 200Tdi wederom slip koppeling/LT77/LT230

Berichtdoor ppw » 04 Feb 2015, 17:40

hmmm, kan het ook zijn dat er TEVEEL remolie in het potje zit?? :?
en LT77/230 zijn toch uitwisselbaar op D als 110/def? :? :? (correct me if I'm wrong ;)
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Oneten '84 200Tdi wederom slip koppeling/LT77/LT230

Berichtdoor Roger B. » 04 Feb 2015, 17:45

ja (nouja, eigenlijk nee omdat een defender LT77 een kort belhouse heeft en een disco een lang) maar een koppelingssysteem heeft twee kanten.... bakzijde en waar iemand zijn voet er op poot

volgens mij zou ie teveel er zelf uit persen, via het ontluchtingsgaatje
gone

Gebruikersavatar
Peter110
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 Jan 2015, 20:34

Re: Oneten '84 200Tdi wederom slip koppeling/LT77/LT230

Berichtdoor Peter110 » 04 Feb 2015, 22:01

Heb je onlangs een doorwading zonder waadplug gedaan? Mogelijk vuil tussen frictieplaat en vliegwiel?


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten