Defender '15 2.2TD, Nu al roest op gloednieuwe Defender
Re: Defender '15 2.2TD, Nu al roest op gloednieuwe Defender
De roestplekken met Noverox behandelen.. Zet de roest om en beschermt tegen latere roestvorming.. Spulletje stinkt alleen wel enorm 
-
Roger B.
als je wil verzinken moet je het nu doen...of over dertig jaar als je het chassis vervangt....
je nu zorgen maken over het verwijderen van de dinitrol ooit bij chassis verzinken lijkt me overbodig.... waarom zou je in de toekomst wel, en nu niet je chassis er onder vandaan halen tenzij je het vervangt?
je nu zorgen maken over het verwijderen van de dinitrol ooit bij chassis verzinken lijkt me overbodig.... waarom zou je in de toekomst wel, en nu niet je chassis er onder vandaan halen tenzij je het vervangt?
gone
Walterke schreef:Heel de defender uit elkaar halen en alles laten galvaniseren
Als je komt helpen sleutelen....
Roger B. schreef:als je wil verzinken moet je het nu doen...of over dertig jaar als je het chassis vervangt....
De vraag of Dinitrol later nog wel uit het chassis te krijgen is, is toch niet zo raar. Na een x aantal jaren zie je genoeg mensen die hun auto geheel restaureren. Een gloednieuwe auto gelijk uit elkaar halen gaat mij iets te ver.
Maarja alles zal er wel af te krijgen zijn tegen de juiste prijs....
Ranex rustbuster en Noverox ziet er inderdaad goed uit, is dit hetzelfde principe als Fertan?
De auto is, volgens de stempel in het chassis, 28/11/14 van de band gerold en 28/01/15 geleverd. Dat betekend dat hij toch een behoorlijke tijd heeft staan te kijken...
Waterrover schreef:Walterke schreef:Heel de defender uit elkaar halen en alles laten galvaniseren
Dinitrol laad het chassis voor mijn gevoel alleen harder roesten en het zijn jaarlijks terugkomende kosten omdat je weer een nieuwe laag Dinitrol nodig hebt, besteed het liever ergens anders aan
Ik weet niet waar deze wijsheid vandaan komt?Dinitrol is bewezen zeer effectief tegen roest. Verder heeft Dinitrol na behandeling, éénmaal per 2 jaar inspectie én bijwerken waar het noodzakelijk is. Gratis.
Omdat het chassis na tectyleren zeer lang houdbaar blijft, vraag ik mij af of verzinken op een later tijdstip een meerwaarde heeft?
Groet, Chris
Op een later tijdstip niet, dan zit het chassis volledig onder de troep. Worden ze niet erg blij van..
Wel als het een gloednieuw chassis is, even stralen en klaar.
De wijsheid komt uit mijn eigen ervaring, met de hoge drukspuit bezig geweest omdat ik wel benieuwd ben wat er naar al die jaren onder zit. Gewoon blader roest... en dan klaag ik nog niet over de troep die ik heb op mijn sleutel plekje.
Als je komt helpen sleutelen....![]()
Ja hoor! met 2 man 3 dagen werk
Gelijk ook alles aan het onderstel doen, radius armen etc
RobertJ schreef:De auto is, volgens de stempel in het chassis, 28/11/14 van de band gerold en 28/01/15 geleverd. Dat betekend dat hij toch een behoorlijke tijd heeft staan te kijken...
Toch wel 2 hele maanden, dit is voor een nieuwe auto gewoon een hele snelle doorlevering.
1 jaar stilstaan van een nieuwe auto komt vaker voor dan jij denkt.
Groet Ron
Ps: wat betreft roest in de spatbord rand, daar sluit ik me bij Marc aan ijzer slijpsel (dus ff terug naar de dealert)
110-Td5 X-tech 2006
Gewoon vanaf nieuw in de Dinitrol, normaal onedrhoud plegen en aandacht hebben voor restvuil op gekke plekken en de wagen gaat langer mee dan jijzelf.
Maat van me heeft een 110 uit 1984 en die is nog als nieuw. Natuurlijk beginnen er nu een hoop mensen te wauwelen dat het chassis en dergelijke toen minder slecht was dan vandaag de dag......
Maar die 110 rijdt de laatste 15 jaar van z'n leven op een eiland rond in het zout en andere zooi.........
Het geheim zit hem niet in verzinken, Dinitrol, Mike Sanders of wat dan ook maar in wassen, schoonhouden en ONDERHOUD!!
Als je er nu vanuit gaat dat je de wagen over 30 jaar moet restaureren ben je dus niet van plan onderhoud te plegen. Ik heb aan Series gewerkt die nog het originele onbehandelde chassis hebben en nog dagelijks gebruikt worden..... Heb er ook gezien met een fractie van de kilometers die compleet rot waren.........
ONDERHOUD!!!!
Maat van me heeft een 110 uit 1984 en die is nog als nieuw. Natuurlijk beginnen er nu een hoop mensen te wauwelen dat het chassis en dergelijke toen minder slecht was dan vandaag de dag......
Maar die 110 rijdt de laatste 15 jaar van z'n leven op een eiland rond in het zout en andere zooi.........
Het geheim zit hem niet in verzinken, Dinitrol, Mike Sanders of wat dan ook maar in wassen, schoonhouden en ONDERHOUD!!
Als je er nu vanuit gaat dat je de wagen over 30 jaar moet restaureren ben je dus niet van plan onderhoud te plegen. Ik heb aan Series gewerkt die nog het originele onbehandelde chassis hebben en nog dagelijks gebruikt worden..... Heb er ook gezien met een fractie van de kilometers die compleet rot waren.........
ONDERHOUD!!!!
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Edward schreef:Gewoon vanaf nieuw in de Dinitrol, normaal onedrhoud plegen en aandacht hebben voor restvuil op gekke plekken en de wagen gaat langer mee dan jijzelf.![]()
![]()
ONDERHOUD!!!!
Heb je helemaal gelijk in, onderhouden ben ik absoluut van plan dus dan zal het wel goed komen!
Was meer gevraagd vanuit de wat als....
Robert Jan
-
Landmarcs
Ron63 schreef:RobertJ schreef:De auto is, volgens de stempel in het chassis, 28/11/14 van de band gerold en 28/01/15 geleverd. Dat betekend dat hij toch een behoorlijke tijd heeft staan te kijken...
Toch wel 2 hele maanden, dit is voor een nieuwe auto gewoon een hele snelle doorlevering.
1 jaar stilstaan van een nieuwe auto komt vaker voor dan jij denkt.
Groet Ron
Ps: wat betreft roest in de spatbord rand, daar sluit ik me bij Marc aan ijzer slijpsel (dus ff terug naar de dealert)
Ik weet niet beter / heb altijd voor waar aangenomen dat die ingeslagen chassis-datum en de een dag latere "ready-for-shipment" datum niet de auto-gereed datum maar juist de chassis gereed, auto wordt opgebouwd datum betreft. Vanaf het moment dat het chassis een chassisnummer met een build-sheet "op pad gaat" ontstaat de auto ... daar doen ze geen eeuwigheid over, daarna komt het verschepen naar hier, de grijskenteken-ombouw en wat wachttijd zo hier en daar en dat alles neemt 5 tot 9 weken .... althans zo heb ik het begrepen. De rest van de wachttijd na het bestellen is tijd waarin ze in Solihull op hun handen zitten (en/of de planning maken en alles bestellen/klaarzetten).
Groeten MarcS
-
Roger B.
of simpelweg wacht tot jouw bestelling aan de beurt is om geproduceerd te worden
gone
-
Landmarcs
Roger B. schreef:of simpelweg wacht tot jouw bestelling aan de beurt is om geproduceerd te worden
Precies, maar die "op de handen zit tijd" neemt dus zelfs in een erg slappe tijd ruim 2 maanden.
Als je daarna in 5 weken de auto omgebouwd voor de deur hebt werken ze daarna toch een beetje door (7-9 weken is overigens normaler).
Groeten MarcS