De BTW korting bij de media markt zijn weer afgelopen, en first things first.
Afgelopen weekend bijna overhaast een betere autoradio gekocht met nieuwe speakers, aangezien er bijna geen car hifi winkels meer zijn even de media markt binnen gelopen.. Ik wilde even wat speakers luisteren..
Helaas niets aangesloten , maar het had ook niets uit gemaakt, wat een herrie.. en een wake-up call.
Eerst de defender een stuk stiller maken. Ik wil eerst de auto isoleren en als laatste stap de deur rubbers van bas4cars ( bij hogere snelheden een wereld van verschil).
Tijdens mijns mijn zoek tocht zijn de standaard matten van noiskiller ed afgevallen, naar wat ik lees is het erg veel geld voor "ok" resultaten.
Inmiddels zijn er 3 optie's over waar ik graag jullie bevindingen over hoor:
1 * De producten van landreiziger, duidelijk verhaal
2 * ADMS http://www.admsnederland.nl/index.php en dan een combi maken van hun 10-12mm
matten en dan op de bodem en de seatbase eerst de anti dreunplaat, en het dak en de deuren met hun
dak isolatie ? Mijn vragen zijn of de antidreun plaat nog iets gaat toevoegen en hoe de matten omgaan
met vocht?
3 * wat ik op een duitse site tegen kwam is http://www.aixfoam.nl/akoestisch-zwaar-folie-sh0131 en dan
alles 2 lagen plakken . Ik ken aixfoam vanuit de muziek studio wereld , die producten hebben een matige
absorbsie maar wel een goede prijs, en de duiters die dit gebruikt hebben zijn erg tevreden en het is erg
goedkoop.
Daarnaast de vraag, moet je de motor kap ook doen en hoe goed werken de "engine blankets" nu echt
Tips en ervaringen zijn welkom
TD5 110 geluidsisolatie
-
i4-muzique
TD5 110 geluidsisolatie
nee gij trekt volle zallen
Re: TD5 110 geluidsisolatie
In mijn 130HCPU is de vorige eigenaar serieus aan de slag gegaan met herriereductie. Anti dreun op voetenbakken, zitbak voor en achter, b-schot, vloerplaten, daarover nog matten etc.
Dat heeft inderdaad geholpen maarrrrr,
Boven de 95 kpu blijft het een herrie en het meeste geluid komt via het schutboard en dan m.n. het deel waar het instrumentarium zit.
daar is denk ik ook niet zoveel aan te doen. Onder de 95 kpu ( overigens nog wel afhankelijk van de hoeveelheid tegenwind...)is het bijna een luxe auto......
Groet, Paul
Dat heeft inderdaad geholpen maarrrrr,
Boven de 95 kpu blijft het een herrie en het meeste geluid komt via het schutboard en dan m.n. het deel waar het instrumentarium zit.
daar is denk ik ook niet zoveel aan te doen. Onder de 95 kpu ( overigens nog wel afhankelijk van de hoeveelheid tegenwind...)is het bijna een luxe auto......
Groet, Paul
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
mijn stoort het hoegenaamd niet, 4x pioneer boxen voor & achter, goede Blaupunkt radio, bluetooth carkit en allemaal verstaanbaar met een standaard 110...
maar als je iets cheaps wilt:
http://www.modderpoel.nl/phpbb/viewtopi ... 20&t=28965
maar als je iets cheaps wilt:
http://www.modderpoel.nl/phpbb/viewtopi ... 20&t=28965
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
-
Landmarcs
Leg op de vloer en in de voetenbakken Matros Multirib. Even strak pas-snijden (altijd van je af).
Deze Genemuider-matten hebben een zware rubber-drager en dat dempt enorm.
En als je het goed strak hebt uitgemeten dan vult de mat ook de kier onder de deuren.
Ga verder eens goed op zoek naar luchtgaatjes. 's Avonds een bouwlamp buiten en dan zoeken (of bouwlamp binnnen, en buiten zoeken).
Een klein gaatje geeft namelijk geluid alsof er daar een luidspreker staat met buitengeluid.
Ik had een Td5 HardTop en had de bak-wanden geheel betimmerd, de vloer van matten voorzien en het dak eenvoudig geisoleerd met belletjes-plastic en licht tapijt. Naast gewicht (dus anti-dreunplaat) en afdichten kan je geluid ook verminderen door het te laten "doodlopen" in materialen die het geluid niet goed doorgeven.
Groeten MarcS
Deze Genemuider-matten hebben een zware rubber-drager en dat dempt enorm.
En als je het goed strak hebt uitgemeten dan vult de mat ook de kier onder de deuren.
Ga verder eens goed op zoek naar luchtgaatjes. 's Avonds een bouwlamp buiten en dan zoeken (of bouwlamp binnnen, en buiten zoeken).
Een klein gaatje geeft namelijk geluid alsof er daar een luidspreker staat met buitengeluid.
Ik had een Td5 HardTop en had de bak-wanden geheel betimmerd, de vloer van matten voorzien en het dak eenvoudig geisoleerd met belletjes-plastic en licht tapijt. Naast gewicht (dus anti-dreunplaat) en afdichten kan je geluid ook verminderen door het te laten "doodlopen" in materialen die het geluid niet goed doorgeven.
Groeten MarcS
Mijn alle eerste defender was een groene td5, de laadbak en seatbase met dikke isolatie matten bekleed. Dit hielp zeker, maar er zat een nadeel aan. De mat zoog water op en niet zo gek ook. Kom je aan met je modder laarzen...
Vorig jaar aug een prachtig 130 gekocht td5. Er zat vies tapijt in dit is de zelfde dag er nog uit getrokken, dit liep een beetje uit de hand. Totale aandrijflijn revisie, verder rest doet er even niet to
Auto was al snel van binnen kaal gemaakt, in de avond gekeken wat de beste oplossing was. Anti dreun, ruim 15 m2 besteld!
Nu maar wachten tot het binnen was, wacht even... We kunnen alles ontvetten, zo gezegd zo gedaan. Zit je daar met een doek alles te ontvetten, (zo high als wat
) Hmm kieren, overal een randje kit lang gedaan. Zo daar komt geen water meer door.
Volgende dag kwam het pakketje binnen, de anti dreun.
De gehele auto met 3 mm anti dreun beplakt van plafon tot aan de seatbase, noem het maar op. A stijl B stijl, rear bulkhead, seatbase achter, seatbase voor, inclusief de voetenbakken. Ruim 20 kilo anti dreun,
Maar is dit het? zo'n rubber laagje, nee niet wat ik in mijn categorie van perfect versta.
Bij landreiziger 25 meter neopreen rubber gehaald.
De volgende dag verder gegaan 2 lagen van 3 mm moet voldoende zijn. Dit zit van voor tot achter en van links tot recht. Inclusief het schutbord.
Kijkende naar het hemeltje, langzaam een beetje triest aan het worden
Het hemeltje was met de knikkerbus zwart gespoten..
En lag al snel bij een bekledingsbedrijf, Alacatara is de keuze geworden 1 week later was het weer terug prachtig bekleed.
De defender bijna af, mooi!
Maar terug naar tapijt echt niet een originele landrover rubber mat onbetaalbaar. Gegaan voor een exemplaar van exmoor, Vislandrover gebeld. Gelukkig die hadden er gelukkig nog een, doos werd in de auto gezet. Snel weer naar huis,
Jaja leuk allemaal tot je de doos opeens moet optillen, zat daar een rubber mat in?? Echt niet, zo zwaar? snel uitpakken..
Uiteindelijk is de portemonnee wel overleden, met het hele project trouwens. Maar 130/140 met elkaar communiceren gaat perfect. Maak er momenteel wekelijks 500 kilometer mee, zonder problemen! Stap nog fris en fruitig uit
Vorig jaar aug een prachtig 130 gekocht td5. Er zat vies tapijt in dit is de zelfde dag er nog uit getrokken, dit liep een beetje uit de hand. Totale aandrijflijn revisie, verder rest doet er even niet to
Auto was al snel van binnen kaal gemaakt, in de avond gekeken wat de beste oplossing was. Anti dreun, ruim 15 m2 besteld!
Nu maar wachten tot het binnen was, wacht even... We kunnen alles ontvetten, zo gezegd zo gedaan. Zit je daar met een doek alles te ontvetten, (zo high als wat
Volgende dag kwam het pakketje binnen, de anti dreun.
De gehele auto met 3 mm anti dreun beplakt van plafon tot aan de seatbase, noem het maar op. A stijl B stijl, rear bulkhead, seatbase achter, seatbase voor, inclusief de voetenbakken. Ruim 20 kilo anti dreun,
Maar is dit het? zo'n rubber laagje, nee niet wat ik in mijn categorie van perfect versta.
Bij landreiziger 25 meter neopreen rubber gehaald.
De volgende dag verder gegaan 2 lagen van 3 mm moet voldoende zijn. Dit zit van voor tot achter en van links tot recht. Inclusief het schutbord.
Kijkende naar het hemeltje, langzaam een beetje triest aan het worden
Het hemeltje was met de knikkerbus zwart gespoten..
En lag al snel bij een bekledingsbedrijf, Alacatara is de keuze geworden 1 week later was het weer terug prachtig bekleed.
De defender bijna af, mooi!
Maar terug naar tapijt echt niet een originele landrover rubber mat onbetaalbaar. Gegaan voor een exemplaar van exmoor, Vislandrover gebeld. Gelukkig die hadden er gelukkig nog een, doos werd in de auto gezet. Snel weer naar huis,
Jaja leuk allemaal tot je de doos opeens moet optillen, zat daar een rubber mat in?? Echt niet, zo zwaar? snel uitpakken..
Uiteindelijk is de portemonnee wel overleden, met het hele project trouwens. Maar 130/140 met elkaar communiceren gaat perfect. Maak er momenteel wekelijks 500 kilometer mee, zonder problemen! Stap nog fris en fruitig uit
Failing to prepare is preparing to fail!
-
i4-muzique
Dank voor de tips, ik ben druk aan de mail met adms, iig eerst antidreun, en daarna twijfel ik nog over hun "matten" / neopreen van de landreiziger of aixfoam.
word vervolgt
word vervolgt
nee gij trekt volle zallen
Ik heb destijds deze:
http://www.akoestiekwinkel.nl/vibraflex ... stuks-1-m2
matten gebruikt op mijn wielbakken in de achterruimte voordat ik ze met tranenplaat bekleed heb. Zelfklevende en vervormbare bitume-achtige substantie. Als ik nu op de tranenlpaat klop klinkt het zo dof als hout.
matten gebruikt op mijn wielbakken in de achterruimte voordat ik ze met tranenplaat bekleed heb. Zelfklevende en vervormbare bitume-achtige substantie. Als ik nu op de tranenlpaat klop klinkt het zo dof als hout.
-
Landmarcs
JVos schreef:Ik heb destijds deze:
Als je geribd rubber op de wielbakken lijmt dan klinken ze ook dof als hout en dan komt er langs die wielkasten ook nog maar weinig geluid binnen.
Eerst beplakken en daarna weer traanplaat is een nogal "heavy" aanpak -- nuttig als je echt beestachtig gooit en smijt met de zooi in de laadbak.
Ik heb zelf een populieren-houten betimmering in de laadbak, dat is niet zo hard als traanplaat, en het is ook stiller als een hard oppervlak.
Groeten MarcS
Ik sprak Dick ten Have van www.isopoq.nl op een beurs.
Hij had producten bij zich en vond het goed en mooi spul.
Ben van plan om daar een en ander te halen, zit in Vlijmen.
Hij had producten bij zich en vond het goed en mooi spul.
Ben van plan om daar een en ander te halen, zit in Vlijmen.