hydrauliekolie in motorolie als reiniger
Re: hydrauliekolie in motorolie als reiniger
Doe er anders even een nieuwe harness in en kijk ook de rode plug op de regeltante even na op olie, lopen op 4 cilinders......
Re: hydrauliekolie in motorolie als reiniger
Of teveel foutmeldingen van de luchtmassameter gaat hij ook op 3 / 4 poten lopen..
Groetjes Johnny

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
-
sleen42
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 13 Aug 2014, 22:51
- Locatie: net over de Duitse grens bij Ter Apel
Re: hydrauliekolie in motorolie als reiniger
Ik ga maandag wel even in Weener langs:-)Kai heeft ook uitlees apparatuur.Kijken waarom hij nou op 4/4,5 cil loopt.Als ik de lmm loskoppel merk ik geen enkel verschil,dus dat zou het ook nog kunnen zijn
.En inderdaad maar even de stekkers langslopen vanaf verstuivers tot ecu en kijken of die ook gesmeerd zijn
Maar morgen eerst de revisieset van de FPR er in stoppen..
Jeroen
Maar morgen eerst de revisieset van de FPR er in stoppen..
Jeroen
Discovery Td5 werk auto:-)
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: hydrauliekolie in motorolie als reiniger
Johnny schreef:Of teveel foutmeldingen van de luchtmassameter gaat hij ook op 3 / 4 poten lopen..
vraag me steeds vaker af hoe mensen glashard kunnen beweren dat lostrekken van de LMM totaal geen effect heeft en dat ze al jaren zo rijden
gone
Re: hydrauliekolie in motorolie als reiniger
Hoe dat precies zit weet ik ook niet. Dat soort vragen leg ik vaak bij Bas neer die altijd weet te zeggen waar ik moet zoeken of wat anders te doen.
Wat ik wel weet is dat mijn vorige aan het dood gaan was en deze zoveel foutmeldingen in de ecu plaatsen dat hij op 3/4 poten liep en de hele auto liet schudden, na het verwijderen van de foutmeldingen deed hij het weer op deze ecu. Wel kwamen de opnieuw foutmeldingen met een testrit. De LMM vervangen weer de ecu opgeschoond en deze bleef nu foutloos na een test rit.
Ondertussen broezen we alweer bijna een jaar probleemloos.
Wat ik wel weet is dat mijn vorige aan het dood gaan was en deze zoveel foutmeldingen in de ecu plaatsen dat hij op 3/4 poten liep en de hele auto liet schudden, na het verwijderen van de foutmeldingen deed hij het weer op deze ecu. Wel kwamen de opnieuw foutmeldingen met een testrit. De LMM vervangen weer de ecu opgeschoond en deze bleef nu foutloos na een test rit.
Ondertussen broezen we alweer bijna een jaar probleemloos.
Groetjes Johnny

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
-
sleen42
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 13 Aug 2014, 22:51
- Locatie: net over de Duitse grens bij Ter Apel
Re: hydrauliekolie in motorolie als reiniger
Roger B. schreef:Johnny schreef:Of teveel foutmeldingen van de luchtmassameter gaat hij ook op 3 / 4 poten lopen..
vraag me steeds vaker af hoe mensen glashard kunnen beweren dat lostrekken van de LMM totaal geen effect heeft en dat ze al jaren zo rijden
Dat kan misschien wel als de LMM al kapot was voor dat de stekker eraf getrokken werd dan merk je geen verschil
En volgens mij neemt de ecu dan de standaard waarden(ergens gelezen of gehoord,dus als ik lieg dan in commisie)om te rekenen.Zou hier in de lage landen geen probleem zijn maar als je hoger in de bergen komt word de lucht ook ijler en daar zou je het dan wel moeten merken.
Discovery Td5 werk auto:-)
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: hydrauliekolie in motorolie als reiniger
sleen42 schreef:Roger B. schreef:Johnny schreef:Of teveel foutmeldingen van de luchtmassameter gaat hij ook op 3 / 4 poten lopen..
vraag me steeds vaker af hoe mensen glashard kunnen beweren dat lostrekken van de LMM totaal geen effect heeft en dat ze al jaren zo rijden
Dat kan misschien wel als de LMM al kapot was voor dat de stekker eraf getrokken werd dan merk je geen verschil![]()
En volgens mij neemt de ecu dan de standaard waarden(ergens gelezen of gehoord,dus als ik lieg dan in commisie)om te rekenen.Zou hier in de lage landen geen probleem zijn maar als je hoger in de bergen komt word de lucht ook ijler en daar zou je het dan wel moeten merken.
Precies, op zeeniveau onder normale omstandigheden zou het ontbreken van een verbetering erop wijzen dat de LMM normale waarden doorgeeft.
Het blijft natuurlijk een wat grove manier van vaststellen of iets werkt ...
Groeten MarcS
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: hydrauliekolie in motorolie als reiniger
het verhaal dat de LMM dan een vaste waarde neemt klopt ook wel, maar geen LMM of een defecte zal dus storingsmeldingen aan de ECU opleveren en als dat onregelmatig lopen tot gevolg heeft als je er daar te veel van in je ECU krijgt.... dan klopt de stelling jaaaaren zonder LMM aangesloten zonder problemen in mijn optiek niet (of die lui merken dat nieteens)
gone
Re: hydrauliekolie in motorolie als reiniger
Roger B. schreef:het verhaal dat de LMM dan een vaste waarde neemt klopt ook wel, maar geen LMM of een defecte zal dus storingsmeldingen aan de ECU opleveren en als dat onregelmatig lopen tot gevolg heeft als je er daar te veel van in je ECU krijgt.... dan klopt de stelling jaaaaren zonder LMM aangesloten zonder problemen in mijn optiek niet (of die lui merken dat nieteens)
In mijn geval voelde je heel de auto op en neer gaan en 0 vermogen rijden was niet mogelijk..
Groetjes Johnny

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
- JoostKenya
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
- Contact:
Re: hydrauliekolie in motorolie als reiniger
Roger B. schreef:het verhaal dat de LMM dan een vaste waarde neemt klopt ook wel, maar geen LMM of een defecte zal dus storingsmeldingen aan de ECU opleveren en als dat onregelmatig lopen tot gevolg heeft als je er daar te veel van in je ECU krijgt.... dan klopt de stelling jaaaaren zonder LMM aangesloten zonder problemen in mijn optiek niet (of die lui merken dat nieteens)
Op mijn race td5 heb ik de LMM niet aagesloten ivm de grotere turbo die meer lucht kan leveren dan de range van de LMM. Ik rij overwegend tussen 1500 en 2500 meter boven zeeniveau en de tuning is aangepast.
En de motor loopt bij mij zeker niet onregelmatig.
Het grote nadeel dat ik ervaar is bij net te lage toerentallen. Dan wordt er in mijn geval vaak teveel ingespoten waardoor de auto veel te veel roet uitstoot (onacceptabel op de openbare weg in Nederland). Met de LMM aangesloten is dat een stuk minder.
Een TD5 is vrij tolerant bij fouten en reset zich zelf en je hoeft niet bang te zijn dat de motor permanent in noodloop gaat. Worsed case moet de spanning even van de ECU af maar dat heb ik zelf alleen met een gaspedaal fout meegemaakt.
Het verhaal dat de LMM een vaste waarde neemt is denk ik wat primitief beschreven. Waarschijnlijk berekent de ECU intern afhankelijk van de gemeten laaddruk en het toerental een bepaalde waarde volgens een bepaald model. Deze waarde wordt dan als vervangingswaarde gebruikt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten