Volgens mij zijn die ECU uitvoering en soort aan uit schakelaars, je kan je snelheid vastzetten en dets it.
Geen idee wat hij doet als je opeens moet remmen enzo.
€42,50 bij Landreiziger en uitleg op de site
https://shop.landreiziger.nl/cruise-con ... elaar.html
Groet Ron
Defender Td5 '99 welke cruisecontrolle inbouwen?
Re: Defender Td5 '99 welke cruisecontrolle inbouwen?
110-Td5 X-tech 2006
Ron63 schreef:Volgens mij zijn die ECU uitvoering en soort aan uit schakelaars, je kan je snelheid vastzetten en dets it.
Geen idee wat hij doet als je opeens moet remmen enzo.
€42,50 bij Landreiziger en uitleg op de site
https://shop.landreiziger.nl/cruise-con ... elaar.html
Groet Ron
En zoals al gezegd, die werkt alleen bij de jongere ecu's en niet op een 99er.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
maar ik denk dat in die nieuwere ECU's dezelfde cruisecontrolle software als in de disco zit, dus dat die gewoon als een volwaardige CC werkt en dus ook uitschakelt bij rem bediening.
Als dit pas vanaf 2002 in die ECU zit zul je dus zoals al eerder aangegeven inderdaad naar een aftermarket systeem moeten dat hetzij elektronisch, hetzij mechanisch je gaspedaalsignaal naar de ECU stuurt en zo de snelheid regelt
Als dit pas vanaf 2002 in die ECU zit zul je dus zoals al eerder aangegeven inderdaad naar een aftermarket systeem moeten dat hetzij elektronisch, hetzij mechanisch je gaspedaalsignaal naar de ECU stuurt en zo de snelheid regelt
gone
-
Landmarcs
Roger B. schreef:maar ik denk dat in die nieuwere ECU's dezelfde cruisecontrolle software als in de disco zit, dus dat die gewoon als een volwaardige CC werkt en dus ook uitschakelt bij rem bediening.
Precies, bij de oude Defender ECU heb je een aparte cruise-control-regelunit nodig. Of die voor deze kleine doelgroep bestaan is de vraag.
In principe kan je het fly-by-wire gas overnemen, een snelheidsignaal kan je ook aftappen, en dan heb je nog een rem-pedaal- en koppelings-pedaal-signaal nodig en de juiste programmeering en je bent "klaar".
Waarschijnlijk is het makkelijker een nieuwe, moderne ECU bij de auto te zoeken ... dan heb je alles in een keer goed (alleen is naar ik meen het ECU-wisselen ook niet allemaal zo eenvoudig 1:1).
Zelf heb ik overigens geen enkel probleem met de cruiscontrol in de rechter-voet, vooral omdat daar dan ook nog eens een "intelligente" interface aan vast zit.
Gas terug voordat je echt harder gaat rijden helling af. gas bij onderin voordat je door het dal heen bent ... dan is de turbo al weer wakker ...
En, als je je rechterbeen een beetje nonchalant tegen de tunnel parkeert dan vraagt het niet veel pedaal-controle.
Groeten MarcS
-
Roger B.
hoe gemakkelijk het is om langere tijd in een defender te rijden en het gaspedaal te controlleren de hele tijd is volledig afhankelijk van je lengte en zitpositie in de auto. kan me heel goed voorstellen dat men bij langere ritten graag zijn voet wil kunnen verplaatsen
gone
Roger B. schreef:hoe gemakkelijk het is om langere tijd in een defender te rijden en het gaspedaal te controlleren de hele tijd is volledig afhankelijk van je lengte en zitpositie in de auto. kan me heel goed voorstellen dat men bij langere ritten graag zijn voet wil kunnen verplaatsen
Ik krijg gewoon kramp in m'n been. Om die reden heb ik ook de seatbase verwijderd zodat ik af en toe eens m'n voet deels onder de stoel kan steken.
Ieder z'n eigen manier van doen, niks mis mee. Maar dat wil niet zeggen dat jouw manier voor iedereen geldt......
Edward van Vugt
voor mij is t onmogelijk om langer dan éen uur gas te geven.
op de snelweg krijg ik super kramp in mn scheenbeen rechts zelfs zo erg dat bij langere ritten op vakantie ik een soort infectie in dat scheenbeen krijg.
verder ben ik wel gezond geloof ik trouwens, hahaha.
gelukkig heb ik dus een 2003 td5 waardoor een CC simpel is in te bouwen. 2 knopjes op je dashboard en reageert ook op aanraking gaspedaal, rem of koppeling dus een volwaardig systeem.
ingebouwd door Hugo van TC kwadraat tot volle tevredenheid.
maar echt onmisbaar die optie in mn Defender.
op de snelweg krijg ik super kramp in mn scheenbeen rechts zelfs zo erg dat bij langere ritten op vakantie ik een soort infectie in dat scheenbeen krijg.
verder ben ik wel gezond geloof ik trouwens, hahaha.
gelukkig heb ik dus een 2003 td5 waardoor een CC simpel is in te bouwen. 2 knopjes op je dashboard en reageert ook op aanraking gaspedaal, rem of koppeling dus een volwaardig systeem.
ingebouwd door Hugo van TC kwadraat tot volle tevredenheid.
maar echt onmisbaar die optie in mn Defender.
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Ik heb nu deze cruisecontrol.
Prop je tussen handrem, cubby en je been! Kost een tientje bij De Vrijbuiter...
Zit als een vorst

Prop je tussen handrem, cubby en je been! Kost een tientje bij De Vrijbuiter...
Zit als een vorst
Laatst gewijzigd door Peu op 12 Jan 2015, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Failing to prepare is preparing to fail!
-
Ben Gerrits
Ik ga hugo maar eens mailen.
Dankjewel voor de reacties.
Gr Ben
Dankjewel voor de reacties.
Gr Ben
-
Ben Gerrits
Heeft er iemand het mail adres van Hugo.
Wat ik had klopt niet meer.
Gr Ben
Wat ik had klopt niet meer.
Gr Ben