Defender '08 TdCi speaker kabels achter?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Rodge

Defender '08 TdCi speaker kabels achter?

Berichtdoor Rodge » 09 Jan 2015, 11:37

Goedendag mede Landrover rijders.

We hebben een defender aangeschaft uit 2008 , nu zag ik dat er achter in de defender ruimte is voor speakers ..... dus speakers gekocht, gemonteerd enne ..... niks .

Radio eruit gehaald, zag ik dat de achterste speaker kabel niet aangesloten zit .... heb ondertussen al van alles los gehad om te kijken waar die speakerkabel/ kabelboom van achter naar toe loopt. dashboard eraf , midden console eraf ... bij de relais / zekeringen kast gekeken, ik kan de draden niet vinden.

Weet een van jullie waar de kabelboom van de achterlichten etc te vinden is voor in de defender ? of is het dan toch handiger om een nieuwe draad te trekken ?

bvd voor de reactie

Rodger

fenix2

Re: speaker kabel defender

Berichtdoor fenix2 » 09 Jan 2015, 11:52

Hallo Rodger,

Heb je al eens buitenlangs gekeken?
Bij een Series loopt origineel de kabelboom door het chassis naar achter en met de geweldige doorontwikkeling van het model, zou het zomaar kunnen dat de wijzen van Solihull dat ook niet hebben veranderd ;)

succes, Fenna
Afbeelding

Tom_Thomson

Re: Defender '08 TdCi speaker kabels achter?

Berichtdoor Tom_Thomson » 09 Jan 2015, 14:12

Hey Rodger,

Ik zou gewoon even nieuwe kabeltjes trekken. Zo gepiept als je boven de plaffond bekleding legt. Kunt ze vrij makkelijk door de dakgoor trekken en an achter die plastic kapjes bij je raam stijlen naar beneden je dashboard in. Scheelt je een hoop zoeken en die kabelboom uit elkaar halen want is ik mij niet vergis zitten de speaker kabels daar bij in voor de achter speakers.

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 09 Jan 2015, 23:11

... now as Fenna quite rightly says the wiring even now on the Pumas goes through the chassis.

So there is a connector from the instrument pack harness C0379 which is on the bulkhead on the Right Hand Side and this runs down to the speakers in the rear.

The infotainment unit (radio is soooo yesterday) has a connector with several wires on it C0092 for the speakers

this is the circuit diagram for it all, if you can match the colours and wires then you can tell if you have the harness but even vehicles that have no radio normally have the harness

2008 Def Infotainment.pdf
(51.83 KiB) 272 keer gedownload

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 09 Jan 2015, 23:56

RobStewart schreef:The infotainment unit (radio is soooo yesterday) has a connector with several wires on it C0092 for the speakers

:oops: :shock: :o "Infotainment Unit" :?: :?: :?:

Dat is dus de reden waarom ze de Defender-productie stoppen ... what's wrong with the good old radio (or the good old Defender)?

Vroegehhh zat er geen radio in een LandRover ... omdat de eigenaar inmiddels doof was, tegenwoordig kan je naar de radio luisteren.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 10 Jan 2015, 02:30

ik neem aan dat ie de speakers er achter niet zo heeft in geschroefd, maar dat er daar een kabeltje lag om op de speaker te steken....dan zal dat kabeltje vast ook aan de voorzijde ergens aan komen... :roll:
gone

Rodge

Berichtdoor Rodge » 10 Jan 2015, 19:09

Idd zou de kabel voor ook ergens uit moeten komen zou je zeggen ....

verwacht dat nieuwe draad over het plafond wel zo handig is.

Bedankt voor alle reactie's

Rodger

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 10 Jan 2015, 19:20

Hallo Rodge,

Als je achter je radio een 8 pins connector hebt met een geel, oranje, groen en blauw draadje, heb je daar je aansluitingen voor de achter speakers... (als ik het schema van Rob correct lees)

Fenna

correctie, zwarte draadjes met de genoemde tracer kleuren
Afbeelding

Walterke

Berichtdoor Walterke » 11 Jan 2015, 11:28

Roger B. schreef:ik neem aan dat ie de speakers er achter niet zo heeft in geschroefd, maar dat er daar een kabeltje lag om op de speaker te steken....dan zal dat kabeltje vast ook aan de voorzijde ergens aan komen... :roll:

owwwh, ik dacht altijd dat het alleen er in schroeven was :mrgreen:

Edward

Berichtdoor Edward » 11 Jan 2015, 11:43

Als de originele radio erin zit is de standaard bedrading best te gebruiken. Ik gooi die echter altijd meteen weg en monteer een goede unit met minimaal 4x40 watt eigen vermogen. De standaard speaker gebruik ik ook nooit maar fasoenlijke en dan loont het al om zelf draden te leggen ipv die 1/25mm2 die er origineel in ligt. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Techniek”