Roger B. schreef:kortom door hoger te gaan en verder naar buiten trek je beide afwijkingen weer naar elkaar toe en met mazzel of rekenen heffen ze elkaar op
Klopt precies.
Misschien iemand opmeten en uitrekenen hoe die verhouding precies is. MarcS?
Roger B. schreef:kortom door hoger te gaan en verder naar buiten trek je beide afwijkingen weer naar elkaar toe en met mazzel of rekenen heffen ze elkaar op
JoostKenya schreef:Landmarcs schreef:Doe je iets dat daar veel op lijkt: nl van 7.5x16 naar 235/85x16 op HD-velgen ... waarbij er dus aan de binnenkant hoegenaamd niks verandert, aan de buitenkant komt er ook ruim een inch bij -- dan heb je dus het verschil tussen middelpunt en raakpunt dat bij de 7.5 relatief ver uiteen komen te liggen (bedenk dat een 7.5x16 slechts met ± 6 inch breedte op de weg staat) en bij de 235/85 slechts bescheiden verplaatst tov een standaard 7.5x16.
Marc,
Je mag er denk ik vanuit gaan dat bandkrachten in laterale richting in het midden van het contact vlak aangrijpen. En daardoor is het niet relevant hoe breed de banden zijn. De scrub radius wordt bepaald door de ET waarde van de velg en niet door de breedte van de band.
De hoogte van de band beïnvloedt de scrub radius trouwens wel!

Walterke schreef:waarom dan geen 235 op een 6,5?
tim schreef:Wist ik veel...
tim schreef:(@ walter/roger)
Het is meer dat ik de defender/.series velg toch wel iets vindt hebben, het heeft iets liefelijks..![]()
Die Kha chocolade ook..
Maar dat betekent dus wel dat je 265 op je buik kan schrijven.
Aan originele 1 ton velgen is niet te komen, ook nog gedacht om de 5.5 j te verbreden naar een 1 ton maat, maar dan lopen de kosten(verbreden/stralen/spuiten) toch best wel weer leuk op.
Eerste fot van roger; yep, dat zijn ze!
Splinternieuw bij kimman adam, in de btw 150 euro voor een set.
Maar inderdaad, geheel eens; geen porum(iig onder een defender)
En het meest suffige; toen ik 4 jaar geleden de landrover wereld inkwam met de aanschaf van m'n 110; wat zaten erop?
Juist, originele 1 ton velgen.
Tdt te koop gezet, en een belg uit dito land kwam ze 2 dagen na de adv ophalen, voor natuurlijk veels te weinig.
Wist ik veel...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten