@ Marc,
een 265 op 6.5 j wolf velg bolt behoorlijk, geloof me.
Desondanks is het profieldeel mooi vlak, slijt ook niet schuin af oid.
Ik zal voor de grap morgen idd eens meten: verschil bovenste deel velg/bovenste deel band(lees hoogste punt van de bolling)
Voor het gevoel is (iig bij mij) een 235 band toch echt fisueel een stuk smaller dan een 265.
Al dan niet terecht.
Afijn, we kijken wel even hoe 1 en ander zal uitpakken.
Wat ik ook nog kan doen is een setje gebruikte 5.5 j velgen(met banden) scoren , die tijdelijk onder de 110 zetten en m'n eigen wolfs eens goed opknappen , lees wit spuiten.
Een netje witte set wolfs onder een defender is toch ook verdomd fraai.
(110 1989 ) Gebruik wheelspacers
Re: (110 1989 ) Gebruik wheelspacers
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: (110 1989 ) Gebruik wheelspacers
... having spent three days at The Academy on a Steering and Wheel Alignment course we actually discussed wheel spacers and their effect on steering and steering angles etc.
The Land Rover Traniners all repeated several times that wheel spacers were not to be used in any circumstances and that included the legacy products (Defender, Discovery 1 and 2 and Range Rover Classic and P38a)
Now Land Rover have 6 alignment rigs costing over 1 million pounds each that every vehicle goes through and they also audit 1 vehicle of each type per shift on a separate rig for quality control purposes. Wheel Alignment is a hot topic at JLR currently and taken very very seriously.
I have included the relevant section from the course notes.
Rob
The Land Rover Traniners all repeated several times that wheel spacers were not to be used in any circumstances and that included the legacy products (Defender, Discovery 1 and 2 and Range Rover Classic and P38a)
Now Land Rover have 6 alignment rigs costing over 1 million pounds each that every vehicle goes through and they also audit 1 vehicle of each type per shift on a separate rig for quality control purposes. Wheel Alignment is a hot topic at JLR currently and taken very very seriously.
I have included the relevant section from the course notes.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re: (110 1989 ) Gebruik wheelspacers
Op mijn 110 TD5 zaten ze ook toen ik hem kocht, i.c.m 8Jx"17 Predator velgen (met nw BFG TA's). Vanaf het begin trilde,..nee schudde het stuur rond de 100km/u. Na een tip van Bas4Cars heb ik ze verwijderd. Rijdt nu super strak en bruut ziet het er toch wel uit 
Failing to prepare is preparing to fail!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten