Hallo,
Net weer het ene verholpen, dient het volgende probleem zich aan... Ik heb de auto rijdend weggezet, en een dag later weer proberen te starten, geen resultaat. De motor gaat rond, krijgt gas, maar pakt niet aan. Ik heb het even met een andere accu ernaast geprobeerd, maar het hielp niet. Hij gaat iets sneller rond, maar wil niet aanpakken. Waar kan ik het zoeken? Ik heb onlangs de olie vervangen, en na de tijd heeft hij nog gelopen. Er zit nu 20w50 op, dit werd mij geadviseerd mede doordat het olieverbruik iets af zou nemen met dikkere olie. Na het verversen sprong hij probleemloos aan, of zou ik het toch hierin moeten zoeken.
Mvg Pieter
Series3 '73 2.6 start niet
Re: Series3 '73 2.6 start niet
Als ie wel brandstof krijgt is de ontsteking de eerste logische verdachte.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Series3 '73 2.6 start niet
Hallo,
Heb je vonken? Bougies gecontroleerd?
Als je geen vonken aan de bougies hebt zou je kunnen kijken of de condensator in de verdeler nog heel is.
Oliewissel lijkt me niet de oorzaak van niet starten
Heb je vonken? Bougies gecontroleerd?
Als je geen vonken aan de bougies hebt zou je kunnen kijken of de condensator in de verdeler nog heel is.
Oliewissel lijkt me niet de oorzaak van niet starten
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Re: Series3 '73 2.6 start niet
Ontsteking leek mij ook het meest logische. Wat is een handige manier om de bougies te testen? Ik zit niet zo in de benzinemotoren.. Ik heb ze eruit gehad en op het oog leken ze goed. Bobine heb ik gecheckt, die doet het. Het moet volgensmij ergens bij de verdeler zitten. Al lijkt die op het oog ook goed.
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Series3 '73 2.6 start niet
hoe weet je dat de bobine het doet? als je een bougie uit de motor draait en op de kabel steekt en met het metaal tegen massa houdt en dan (iemand laat) start(en) kun je zien of ie vonkt
gone
Re: Series3 '73 2.6 start niet
Als je vonk hebt (je bobine doet het en de bougies getest zoals Roger aangeeft)
Dan zou mijn eerste verdachte de condensator in de verdeler zijn.
Die zijn soms zonder aanwijsbare oorzaak ineens kapot
Dan zou mijn eerste verdachte de condensator in de verdeler zijn.
Die zijn soms zonder aanwijsbare oorzaak ineens kapot
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Re: Series3 '73 2.6 start niet
Dat zal ik zo even gaan proberen. Maar als ik wel een vonk heb kan de condensator alsnog kapot zijn dus? In ieder geval bedankt voor het antwoord, resultaat laat ik wel weten!
Re: Series3 '73 2.6 start niet
Het is of toch brandstof (carburateur verstopt?) of lucht (compressie) of vonk. Je kan er ook voor kiezen om de kabel van de bougie te halen en deze tijdens het starten bij een massa punt te houden. Vonkje is duidelijk zichtbaar.
Even wat anders, ik ben een 2.6ltr aan het restaureren en heb geen voorbeeld van hoe de gasstangen lopen (de auto was ooit omgebouwd naar een 4 cylinder). Heb jij wat foto's voor mij als voorbeeld?
Dank!
Ed
Even wat anders, ik ben een 2.6ltr aan het restaureren en heb geen voorbeeld van hoe de gasstangen lopen (de auto was ooit omgebouwd naar een 4 cylinder). Heb jij wat foto's voor mij als voorbeeld?
Dank!
Ed
Re: Series3 '73 2.6 start niet
Hallo,
Ik heb de bougies gecontroleerd, en alle zes geven ze een vonk, hoewel nietecht overtuigend.. Ik wil dus de condensator vervangen, en ook direct het contactpuntje.
@VDW
Bij mijne heb ik geen gasstangen, dit gaat bij mij met kabels. Zal wel niet origineel zijn dan, maar het werkt wel. Hier kan ik je dus helaas niet bij helpen. Sorry!
Ik heb de bougies gecontroleerd, en alle zes geven ze een vonk, hoewel nietecht overtuigend.. Ik wil dus de condensator vervangen, en ook direct het contactpuntje.
@VDW
Bij mijne heb ik geen gasstangen, dit gaat bij mij met kabels. Zal wel niet origineel zijn dan, maar het werkt wel. Hier kan ik je dus helaas niet bij helpen. Sorry!
Re: Series3 '73 2.6 start niet
En al gestart.
Ik ben over op elektronische ontsteking en sindsdien start hij altijd.
Veel vochtproblemen waren de oorzaak dat hij slecht starte. Ook de puntjes versleten snel en waren moeilijk af te stellen.
Stangen voor gas zijn bij mij nog te zien.
Geproet,
Rob Lara 109 5-deurs 6-cylinder 1976
Ik ben over op elektronische ontsteking en sindsdien start hij altijd.
Veel vochtproblemen waren de oorzaak dat hij slecht starte. Ook de puntjes versleten snel en waren moeilijk af te stellen.
Stangen voor gas zijn bij mij nog te zien.
Geproet,
Rob Lara 109 5-deurs 6-cylinder 1976
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten