Nieuwe banden, welke zou jij kiezen?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
ppw

Re: Nieuwe banden, welke zou jij kiezen?

Berichtdoor ppw » 29 Dec 2014, 22:28

iemand hier iets zinnigs over te zeggen? denk eraan om deze mee te nemen als ik ga modderen.... stond beetje vast laatst in Almere met AT-tjes... :roll:
http://www.paddockspares.com/23585r16it ... -only.html
Afbeelding
voor de prijs hoef je het niet te laten, als extra setje...
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 29 Dec 2014, 22:35

het zijn remoulds.... hoor er wat enge verhalen over ... snel slijten en stukken verliezen van het loopvlak.... maar ze worden wel vaker gekozen omdat ze op simexen lijken.... maar het profiel is niet het enige dat de prestatie bepaald... carcas en compound zijn evenzo belangrijk
gone

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 29 Dec 2014, 22:45

Roger B. schreef:het zijn remoulds.... hoor er wat enge verhalen over ... snel slijten en stukken verliezen van het loopvlak.... maar ze worden wel vaker gekozen omdat ze op simexen lijken.... maar het profiel is niet het enige dat de prestatie bepaald... carcas en compound zijn evenzo belangrijk

Dat was inderdaad al het nodige over gezegd... ;)
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 29 Dec 2014, 23:21

Edward schreef:
ToyRoverlander schreef:Interessant leesvoer over AT banden:

http://expeditionportal.com/where-the-r ... -the-road/

Teering! Ken je da nie ff in het kort samenvatten? :roll: :roll:

De kortste samenvatting is: De BF AT is niet zo goed als zijn reputatie.

Groeten MarcS

JoostKenya

Berichtdoor JoostKenya » 30 Dec 2014, 08:32

Landmarcs schreef:De kortste samenvatting is: De BF AT is niet zo goed als zijn reputatie.
Groeten MarcS

De BFG AT gaat al te lang mee en de concurentie heeft gewoon niet stil gezeten.
Ik ben 15 jaar een grote BFG fan geweest (vooral van de oude MT) maar inmiddels overgestapt op andere merken.

Het voordeel van de BFG AT dat in dit artikel genoemd wordt, de 3-ply side wall, is ook niet echt een voordeel. Ik heb zelf met ons kleine wagenpark al wel minstens 5 BFG sidewalls gehad die door de impact van een steen beyond repair waren, precies zoals in dat filmpje (2xMT, 3xAT). Tijdens de levenduur van een set ging er altijd wel één stuk. De omstandigheden zijn hier wel vrij extreem en de rotsen soms erg scherp. Maar met Goodyears en 2-ply Coopers ST heb ik dat nog niet mee gemaakt. Het grote voordeel van de BFG banden is wel dat ze over het algemeen langer meegaan dan andere merken. In Nederland gaat de AT langer mee dan de MT. Maar vreemd genoeg is dat hier andersom. Waarschijnlijk doordat de scherpe stenen het fijne loopvlak weg vreten. Grote profielblokken hebben daar minder last van.

De winner in dit artikel, de Cooper AT3 is denk ik ook een hele goede keuze voor de vraagsteller. Door de 2-ply sidewall is die band waarschijnlijk ook net wat zuiniger en comfortabeler dan de sterkere ST-Maxx (maar toch sterk genoeg denk ik).

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 30 Dec 2014, 09:43

JoostKenya schreef:De winner in dit artikel, de Cooper AT3 is denk ik ook een hele goede keuze voor de vraagsteller. Door de 2-ply sidewall is die band waarschijnlijk ook net wat zuiniger en comfortabeler dan de sterkere ST-Maxx (maar toch sterk genoeg denk ik).

't Is in ieder geval op papier een zuinige band, goed bij regen, stil en goedkoop.

Schermafbeelding 2014-12-30 om 09.36.19.png

Schermafbeelding 2014-12-30 om 09.39.55.png

Schermafbeelding 2014-12-30 om 09.41.14.png

Groeten MarcS
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 30 Dec 2014, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 30 Dec 2014, 09:46

De Cooper Discoverer ST Maxx is zo geprijsd dat je van het prijsverschil met de Cooper Discoverer AT3 een extra AT3 kan kopen.

Schermafbeelding 2014-12-30 om 09.42.18.png

Overigens zou ik de inschaling in verbruik, regen-weggedrag en ook het geluid met een zekere terughoudendheid in de beschouwing laten meewegen.
Als je naar de verschillende banden kijkt dan zijn er (niet die waar we het hier over hebben) inschalingen waar je vraagtekens bij moet zetten.
Geluid is dan het meest objectief meetbaar, maar bij geluid speelt dan weer mee dat het ene geluid hinderlijker is als het andere, en dat geluid ook weer van auto tot auto kan schelen in hinderlijkheid (door verschillen in demping, resonanties etc.).

Groeten MarcS

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 30 Dec 2014, 12:23

Ik ben zelf een paar jaar geleden gegaan voor de Goodyears Dura Trac. Bevallen tot nu goed (ik denk nu 80000km mee gereden).
De keuze hier voor was oa dat je het hele jaar rond kan met hem, geen extra set in de garage.

Mijn keuze zou dus meer richting de Dura Trac gaan of de BF Goodrich Ko2.

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 30 Dec 2014, 14:58

Mijn ervaring met BFG AT's was erg goed. Zowel op de weg als daarbuiten. De huurauto die deze organisatie beschikbaar stelt staat op de foto ook op BFG AT's.

Op de video is het erg droog daar, weinig blubber dus een mud band lijkt me dan niet nodig. Tenzij er ook regen valt (zeker in de periode dat jij heen gaat) dan kan zo'n weggetje er nog wel eens anders uitzien.

Geen idee of dat met die steen door de band in het filmpje echt iets zegt. Als je een steen ongelukkig raakt kan elke band aan gort gaan.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 30 Dec 2014, 15:29

Ron63 schreef:Ik ben zelf een paar jaar geleden gegaan voor de Goodyears Dura Trac. Bevallen tot nu goed (ik denk nu 80000km mee gereden).
De keuze hier voor was oa dat je het hele jaar rond kan met hem, geen extra set in de garage.

Mijn keuze zou dus meer richting de Dura Trac gaan of de BF Goodrich Ko2.

Dag Ron,

Waar heb je Goodyear Duratrack in 235/85x16 kunnen vinden ... en tegen welke prijs ?
Paradoxaal genoeg heeft Goodyear de 235/85x16 wel in de USA maar hier niet, hier hebben ze alleen de "Amerikaanse" breedten.
Als je naar de banden-prijzen kijkt zijn de verschillen groot en de goedkoopste BFG KO kost al € 160,-
De BFG KO2 is nog zo nieuw dat ik zo snel geen leuke prijs-quote kan vinden.

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”