Nieuwe banden, welke zou jij kiezen?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Erik Peters

Re: Nieuwe banden, welke zou jij kiezen?

Berichtdoor Erik Peters » 15 Mar 2017, 08:41

Pascal87 schreef:Wat mij opvalt, is dat ik niemand hoor over cooper banden.
JanTD5 schreef:Maar zoveel mensen zoveel meningen over banden dus het zal wel een flinke discussie worden :mrgreen:
Mijn bijdrage aan deze discussie:
Onder mijn 300 Tdi zitten redelijk versleten Cooper Discoverer M+S (235/85R16) en nadat ik de bandenspanning verlaagd had tot 1 á 1,2 bar kom ik (ondanks dat het nat is) nog steeds daar, waar ik naar toe wil. Onder de Td5 zaten, toen ik hem kocht, zo goed als nieuwe Continental Cross Contact in dezelfde maat, maar aangezien de Cooper's mij beter bevielen, de Td5 ook op Cooper banden gezet.
Wat misschien een nadeel is, is dat de Cooper Discoverer M+S geen 100.000 km mee gaan..........maar een lange levensduur hadden de Michelin banden die ik in de loop der jaren gehad heb ook niet (d.w.z. snel versleten of weggedaan door tegenvallende prestatie's).

Groet,

Erik.

p.s. Ik rij ook de meeste kilometers op asfalt.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 15 Mar 2017, 13:45

Erik Peters schreef:
Pascal87 schreef:Wat mij opvalt, is dat ik niemand hoor over cooper banden.
JanTD5 schreef:Maar zoveel mensen zoveel meningen over banden dus het zal wel een flinke discussie worden :mrgreen:
Mijn bijdrage aan deze discussie:
Onder mijn 300 Tdi zitten redelijk versleten Cooper Discoverer M+S (235/85R16) en nadat ik de bandenspanning verlaagd had tot 1 á 1,2 bar kom ik (ondanks dat het nat is) nog steeds daar, waar ik naar toe wil. Onder de Td5 zaten, toen ik hem kocht, zo goed als nieuwe Continental Cross Contact in dezelfde maat, maar aangezien de Cooper's mij beter bevielen, de Td5 ook op Cooper banden gezet.
Wat misschien een nadeel is, is dat de Cooper Discoverer M+S geen 100.000 km mee gaan..........maar een lange levensduur hadden de Michelin banden die ik in de loop der jaren gehad heb ook niet (d.w.z. snel versleten of weggedaan door tegenvallende prestatie's).

p.s. Ik rij ook de meeste kilometers op asfalt.

Je had toch ook Michelin XPC ? Die gingen met wat goede wil tot 100.000 km mee (ondanks het weinige, smalle rubber).
Enige nadeel is dat ze eenmaal sleets weinig doen als je in de bos of de wei rijdt.

En ... ik snap nog steeds niet wat je tegen de CCC AT had ... of komt het doordat je zo gewend bent aan de Cooper M+S ?

Groeten MarcS

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 15 Mar 2017, 18:32

Inderdaad heb ik ook de Michelin XPC 7.50R16 gehad (en die bevielen ook uitstekend) alleen reed ik daar geen 100.000 km mee, die waren echt eerder 'op'. De Michelin X4x4 (7.50R16) die hielden het lang vol, maar met een klein beetje sneeuw wist je niet waar je bleef, dus die heb ik maar weggedaan.
MichelinX4x4.png

En die Cooper banden komen qua profiel een beetje in de buurt van de XPC, alhoewel de profielblokken iets groter zijn en iets meer tussenruimte hebben, vandaar mijn keuze voor die Cooper banden. Inderdaad ben ik daar nu eenmaal aan gewend. En op lage spanning heb ik (net als met die XPC's) aardig grip.
IMG_0795.jpg

IMG_0799.jpg
En als reservewiel heb ik nog steeds een Michelin XC4 (de voorganger van de XPC), ook een prima band voor montage met binnenband. Deze is al wel 20 jaar oud.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Terug naar “Techniek”