Scratch schreef:Landmarcs schreef:Maar troost je, in Solihul zijn ze al blij als de auto in elkaar past en aan één kant recht is. Als je naar veschillende Defenders kijkt en ook kijkt hoeveel de wielen links en rechts uitsteken ... dan zie je niet zelden dat de body ook nog eens niet recht op de auto staat
Marc, twee keer X axle en de andere kant is weer recht. Regelmatig meegemaakt dat na een dag terrein rijden mijn deur minder of beter sloot. Zelf de achterdeur waarvan ik de slotvanger moest verstellen !
Ja en Nee.
Als je langs de rechterkant een lat kon houden en die lat gewoon zichtbaar maakte dat de "tub" minstens 1 cm naar rechts keek dan helpt al dan niet cross-axled staan niet meer. De Dealer heeft het toen wel een beetje gefatsoeneerd, maar alles los om de auto opnieuw en dan iets rechter op te bouwen zat er niet in.
En ja, ik ken het ook dat je de achterdeur niet open krijgt, of indien wel open niet dicht, als je de auto teveel cross-axeled parkeert. Ik slaap wel in de auto, zet de auto dan graag recht, en dat gaat mis als je slechts één steen gebruikt ... ook al staat de auto dan wellicht recht, hij is dan onbruikbaar omdat de deuren klemmen .. dus altijd meer stenen of stammetjes zodat de assen min of meer parallel staan en de auto ook nog eens recht.
Is overigens dus ook weer nuttig bij het opbouwen: zet de auto op een vlakke ondergrond of minstens zo dat de assen parallel staan.
Groeten MarcS