Guy schreef:Gerard4t schreef:Het lijkt me het handigste om alles losjes te monteren, dan even goed schudden zodat alles vanzelf op z'n plaats komt en dan ff vastschroeven
dit heb ik gedaan met beste schudmachine van alle. Ik heb de motor gestart
+1
Guy schreef:Gerard4t schreef:Het lijkt me het handigste om alles losjes te monteren, dan even goed schudden zodat alles vanzelf op z'n plaats komt en dan ff vastschroeven
dit heb ik gedaan met beste schudmachine van alle. Ik heb de motor gestart
Guy schreef:Landmarcs schreef:De achterbalk is het enige vaste punt. De body is als een lege beschuitrol: de bodem geeft nog wat stevigheid (die bodem is bij de body de achterkant boven de achterbalk. Het schutbord is de deksel op die beschuitrol en geeft de body voor zijn vorm.
De motorkap zit direct op deze deksel van de beschuitrol en heeft geen stelmogelijkheden buiten de minimale ruimte van de bout gaten.
Hoe wordt de uitlijning van de motorkap dan gedaan? Gebaseerd op het commentaar over de kwaliteit van de samenbouw van een Defender verwacht ik niet dat deze dan automatisch goed zit, correct?
Roger B. schreef:Guy schreef:Landmarcs schreef:De achterbalk is het enige vaste punt. De body is als een lege beschuitrol: de bodem geeft nog wat stevigheid (die bodem is bij de body de achterkant boven de achterbalk. Het schutbord is de deksel op die beschuitrol en geeft de body voor zijn vorm.
De motorkap zit direct op deze deksel van de beschuitrol en heeft geen stelmogelijkheden buiten de minimale ruimte van de bout gaten.
Hoe wordt de uitlijning van de motorkap dan gedaan? Gebaseerd op het commentaar over de kwaliteit van de samenbouw van een Defender verwacht ik niet dat deze dan automatisch goed zit, correct?
de motorkap zit recht aan het schutbord... als jij de neus dus recht opgebouwd hebt zou deze ook recht voor het schutbord staan en dus ook recht onder de motorkap..... dus ipv je motorkap de ene kant op dwingen had je wellicht je neus de andere kant op moeten zetten....
Roger B. schreef:..... dus ipv je motorkap de ene kant op dwingen had je wellicht je neus de andere kant op moeten zetten....
Guy schreef:Vandaag de rechter voordeur er in gehangen en deze paste goed. Toleraties rondom waren gelijk.
Guy schreef:Afgelopen weekeind alles nagemeten en met touwtjes aan de slag geweest om alles nog 1 keer na te lopen.
Het schutboord gemeten diagonaal t.o.v. chassis voor en achter. Hier komt een lichte scheef stand uit.
Met touw links en rechts langs de body is er eigenlijk geen gekke afwijkingen te zien.
De vang van de motorkap nagemeten deze zit in het midden tussen de chassis balken en de pin staat er recht boven.
Ik denk dat het geheel nu redelijk zit en besloten om het te laten voor wat het is en door de gaan met de opbouw.
Iedereen bedankt voor de input en het beste voor 2015.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten