ArieV schreef:Bak is uitgebouwd. Bij het aftappen van de olie kwamen er stukjes metaal mee. Volgens Jan is de bak eerder open geweest gezien de vloeibare pakking die veel is toegepast (de Defender heeft z'n eerste 50.000 gesleten bij een ander baasje). Koppeling is ook slecht en gaan we dus meteen vervangen.
Hoewel het defect nog niet boven water is stoort het me behoorlijk dat dit soort problemen zich al voordoen bij een relatief lage kilometer stand. Je zou denken dat de kinderziektes in het grofstoffelijke ijzerwerk inmiddels wel opgelost zijn. Britse kwaliteit?
Het beeld van de bikinimeisjes houdt ons scherp. Beschikbare tijd blijft een probleem....
Tja, je weet niet wat er om te beginnen met de auto is uitgehaald. Je zou je ook kunnen afvragen waarom de auto zo jong en met zo weinig kilometers van de hand is gedaan ... dat kan ook een "andere" reden hebben.
Anyway: volgens mij rijden er vele met 200.000 en meer kilometers rond zonder problemen met de "Britse kwaliteit" ... dus misschien is het een geval van pech, misschien is het een geval van een eerder gelegde kiem.
Het enige waar ik echt een probleempje met "Britse kwaliteit" had was met mijn GKN-overdrive die ik op mijn 1999-er Td5 had ... ik had die Td5 vanaf nieuw dus wist verder wel wat ermee uitgehaald was (want dat had ik dan zelf gedaan).
Groeten, en succes, MarcS