JoostKenya schreef:Scratch, blijkbaar heb je nog nooit zelf aan een r380 gesleuteld want anders schrijf je zoiets niet.
Speciaal voor Roger en Joost... Wat is dit ???

JoostKenya schreef:Scratch, blijkbaar heb je nog nooit zelf aan een r380 gesleuteld want anders schrijf je zoiets niet.

tim schreef:Wat is nou 't punt wat je wilt maken mbt het probleem van de TS?
Dat je wilt benadrukken dat een redelijke complete revisie van een r 380 veel met zich meebrengt, prima, maar daar gaat het nu toch niet om?
Ts heeft een , naar het zich laat aanzien, beperkt probleem met z'n bak.
Daar komt een kundige reactie van Joost op voort, wat Roger onderschrijft.
Welk deel van de reactie van Joost klopt niet?
Edward schreef:De bak wisselen is de simpelste optie, maar als zowel Scratch als TS de opmerking van Joost zou lezen dan lijkt de oplossing dus wel redelijk eenvoudig......
Afhankelijk van hoelang de wagen gemist kan worden is wisselen wellicht een beter optie omdat de wagen dan na een dag (of twee) weer kan rijden.
Maar een versnellingsbak is geen hogere wetenschap. Kijkt men echter naar de benodigde tooling, meetgerei en handboeken is het meestal niet lonend om eenmalig een bak te reviseren of te repareren. Ik heb een aantal bakken van trekkers gedaan omdat een bakwissel daarbij niet echt een optie is, tenzij de de hele achterkant wisselt. Als ik het kan (en de eerste was 20 jaar geleden en die draait nog elke dag bij het koeien voeren) dan is het vast geen heel moeilijke klus.
tim schreef:Scratch, we maken er een weddenschap van;
jij zegt dat de bak gewisseld gaat worden, ik schat zo in dat arie , ws met z'n grote sleutelmaat, gaat voor deelreparatie zoals hier geopperd is.
Nou moeten we alleen een prijs bedenken voor diegene die wint.
Mag ik een voorzetje doen?
Als ik gelijk blijk te krijgen regel jij dat jouw twee 18 jarige overbuurmeisjes mijn 110 komen wassen na Heerde.
Ja, hoohoo, in Bikinioutfit wel te verstaan, voor mijn part de Zeeman uitvoering.
Als blijkt dat Arie toch voor een bakwissel gaat, dan.., dannuh kom ik jouw embleem van de landrover oppoetsen, ofzo..
Deal?
Scratch schreef:
Tim... Jij bent een grote koekenbakker![]()
tim schreef:Scratch schreef:
Tim... Jij bent een grote koekenbakker![]()
Dat zeggen m'n klanten eigelijk ook best wel verdacht vaak..![]()
Naast dat ik het nooit in 1 x allemaal efficient afmaak, op tijd sochtends begin en weet ik niet allemaal..
Maar ja, aan het eind van de rit krijg ik toch best wel vaak weer die aai over m'n bol, dus..![]()
Eric, we gaan het zien van Arie en co!!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten