Roger B. schreef:"snelheidssignaal was te labiel"?? ik neem aan dat je te zwak bedoelt? daar zijn dan weer pulsversterkers (API) voor te koop, een stukje elektronica dat een heel lichte belasting op je voertuigpulse is en dit signaal versterkt voor gebruik voor accessoires.
Je toerentalsignaal gebruiken zou kunnen, bij een handbak, met de beperking dat de resume-funktie niet werkt als je van versnelling gewisseld hebt, de CC gaat een snelheid rijden die bij het toerental hoort dat ie "resumed". Daarnaast zit je nog met het signaal, bij een 300tdi is het toerental een signaal van het w-contact van de dynamo, een wisselspanning, dat wordt door veel cc's niet goedverwerkt omdat die een blokspanning moeten hebben.
Ik wil ook een MS-50 van Waeco gaan inbouwen, magneetjes werkt natuurlijk maar ben daar niet zo'n fan van (denk aan offroad rijden etc) .... heeft er iemand ervaring met het gebruiken van het W+ signaal van de dynamo? Ik heb daar al een toerenteller op en dat werkt perfect.
Graag hoor ik een van jullie

Defender 90 300TDI, Land Rover is een gevoel.....