Radio/antenne vraag

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
ppw

Radio/antenne vraag

Berichtdoor ppw » 10 Dec 2014, 16:35

:roll:
help, kom er niet uit!
net voor de 4-de keer een radio geplaatst, met voor de 5-de keer een nieuwe antenne, deze keer een raam/plakantenne met versterker
maar ik blijf kutten.... radio an sich doet het prima, aux/usb/CD enz. prima... en twee of drie stations ook (welke ik dus niet beluister... SlamFM /FunX , Radio NH en Djabella oid.... rest ( Jazz/Radio2/538/3FM/Veronica....) doen het, maar alleen als ik stilsta, met motor uit (en ik heb een diesel!g :oops: , om slimmerikken voor te zijn ;) ivm. ontsteking enz.)
en merk radio kan het ook niet aan liggen; heb nu een Blaupunkt, maar hiervoor een Pioneer/Sony en JVC en die doen het prima in de V70
nu dacht ik dat ik het had gevonden: radio op extra/acc. accu, en verhip.... het werkt, totdat ik m'n licht aanzet... ( en ik rij dus altijd met licht aan :? )
dan ruist/stoort de radio weer net zo hard.
wat is daar tegen te doen?
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Roger B.

Re: Radio/antenne vraag

Berichtdoor Roger B. » 10 Dec 2014, 17:55

ook een diesel (ja ook een ouderwetsere tdi) kan storen op de radio. je hoort dan storing uit de dynamo.

je zou kunnen proberen met een ontstoorcondensator. maar goede massa voor antenne en de radio is ook belangrijk naast goede voeding uiteraard
gone

ikke jelle

Re: Radio/antenne vraag

Berichtdoor ikke jelle » 10 Dec 2014, 18:11

groet jelle

Terug naar “Techniek”