Def '06 Td5 motornummer

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
peter.breda

Def '06 Td5 motornummer

Berichtdoor peter.breda » 09 Dec 2014, 15:34

wie kan mij uitleggen waar kan ik het motornummer vinden van een Defender 110 uit 2006.
groet Peter

Gerard

Re: motornummer

Berichtdoor Gerard » 09 Dec 2014, 17:36

Er van uitgaande dat er een Td5 in ligt:

tdrserial.PNG

peter.breda

Berichtdoor peter.breda » 09 Dec 2014, 20:43

oke bedankt,
een belletje naar n LRdealer heeft me ook geholpen, op basis van chasisnummer hebben ze t motornummer kunnen zoeken

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 09 Dec 2014, 21:48

dan ga je er van uit dat de originele motor er nog in ligt...
gone

fenix2

Re: Def '06 Td5 motornummer

Berichtdoor fenix2 » 10 Dec 2014, 14:57

Psst Roger,

het is een defender van 2006 ...
dan is de kans op de originele motor wel een stukkie hoger dan bij een series van ca 40 jaar ;)

Fenna
Afbeelding

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 10 Dec 2014, 15:29

fenix2 schreef:Psst Roger,

het is een Defender van 2006 ...
dan is de kans op de originele motor wel een stukkie hoger dan bij een series van ca 40 jaar ;)

Fenna,
Je weet toch dat Roger B. denkt dat een Defender al in de folder in losse delen uit elkaar valt ?
En ... het zou natuurlijk kunnen dat er al sprake is van een ruilotor, maar gewoon zou dat niet zijn.
D'r zijn ook Td5-en die al heel wat rondjes aardbol achter de rug hebben.
Ik weet niet waar het record nu op staat, maar het is beslist hoog.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 10 Dec 2014, 17:50

en er zijn boven gemiddeld veel vroetijdige Td5 sterftes geweest door een oliepompboutje...

hij gaat naar afrika.....moet dat nummer dus waarschijnlijk hebben voor op de papierwinkel die je voor je voertuig bij je moet hebben.... ik zou even op het blok het daadwerkelijke nummer bekijken .... erg vervelend als daar in zo'n land waar je niks en niemand kent heibel ontstaat omdat op je papierwinkel het motornummer niet klopt omdat er een ander blok in gekomen is
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 10 Dec 2014, 18:23

Roger B. schreef:en er zijn boven gemiddeld veel vroetijdige Td5 sterftes geweest door een oliepompboutje...

hij gaat naar afrika.....moet dat nummer dus waarschijnlijk hebben voor op de papierwinkel die je voor je voertuig bij je moet hebben.... ik zou even op het blok het daadwerkelijke nummer bekijken .... erg vervelend als daar in zo'n land waar je niks en niemand kent heibel ontstaat omdat op je papierwinkel het motornummer niet klopt omdat er een ander blok in gekomen is

Die vroegtijdige overlijdens betroffen toch vooral de wat eerdere motoren (en vaak zat het boutje wel, of minstens min of meer, vast -- heel veel zijn er ook tijdig gechecked en/of voor de zekerheid extra vastgezet).

Maar goed, het kan geen kwaad het nog even extra te checken, je zal maar net treffen dat de administratie niet klopt. Ik heb ook al wel eens gezien dat iemand al jaren zijn auto heeft - nieuw gekocht - en pas bij een APK bij een "vreemd" AKP-station blijkt dat het chassis-nummer niet klopt met de papieren ... de dealer had dus jaren het chassisnummer iets te vanzelfsprekend als goed gekeurd (dat is dan ineens lastig, vooral als de reden voor die "vreemde" keuring was dat de dealer niet op tijd APK-tijd had (oftewel een beetje een last-minute-klant die daarna een klant met een lastig gevalletje en geen APK).

In mijn andere hobby kom is soms tegen dat officiële nummering verhaspeld is, nummers dubbel uitgegeven/gebruikt of zelfs twee verschillende fabrieksnummers waar er echt maar één geldig kan zijn.

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”